Toon posts:

Poort 3389 openzetten op experiabox (isdn)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Inmiddels hebben wij toegang gekregen tot onze ISDN experiabox zodat wij poort 3389 open kunnen zetten.

Dit lijkt goed te gaan maar als we later de PC willen overnemen op afstand krijgen we geen toegang. De poort 3389 blijkt nog gewoon dicht te staan terwijl de admin aangeeft dat deze openstaat. Poortscanners zeggen ook allemaal hetzelfde, de poort 3389 staat dicht.

De PC overnemen binnen het lokale netwerk gaat zonder enkele problemen. Het is dus geen probleem met de (software) firewall o.i.d.

Hoe kunnen wij dit oplossen?
We willen graag benadrukken dat dit niet de eerste keer is dat we poort 3389 openzetten. Dit hebben we al gedaan op diverse routers zoals Linksys. Dit is de eerste keer dat het niet lukt.

Hopelijk hebben jullie een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 19:26
Heb je al eens een portscan uitgeprobeerd op je computer en wat kwam eruit? Heb je een tcp of een udp poort open gezet? want misschien heb je voor remote control veel verkeer nodig en dan wordt al gauw udp gebruikt ipv tcp.

verdwaalde ict'er op elektro!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
ik neem aan dat je met openzetten bedoelt poort 3389 doorlaten in de firewall EN in de nattabel de poort verwijzen naar het ip van de pc die je wil overnemen?

Op de betreffende pc staat dan ook geen software firewall die roet in het eten gooit? en staat allow users to connect remotely to this computer aan op de betreffende pc (my computer, rechter muis, poperties, tabje remote)

is dit allemaal positief beantwoord, dan zie ik niet in waarom het niet zou werken.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt kiezen tussen TCP, TCP&UDP of UDP.

Ik zal UDP eens proberen... Is wel minder veilig toch?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
5mebibyte schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:34:
want misschien heb je voor remote control veel verkeer nodig en dan wordt al gauw udp gebruikt ipv tcp.
Met alle respect, wat een bullshit :X

UDP is voor streams waar het niet zo belangrijk is als er eens een pakketje wegvalt. Video bijvoorbeeld. Voor remote control is dat dodelijk, als er ineens toetsaanslagen weg gaan vallen :P

Ontopic: remote desktop gebruikt afaik enkel TCP 3389.

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 30-05-2006 18:14 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
OK, doe ik het niet ;-)

Maar wat kan de oorzaak dan zijn. Binnen hetzelfde netwerk de PC overnemen kan zonder problemen. Met firewall aan of uit maakt niet uit, dat werkt altijd.

Maar op afstand via internet lukt niet. Poortscanners geven ook altijd aan dat de poort potdicht zit.

Wat kun je nog meer instellen?

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
heb je mijn post wel gelezen??

het is echt heel simpel, beginnend bij de pc. zet allow remote connections aan in de system van windows xp., kijk of de software firewall port 3389 wel doorlaat (als je de windows firrewall gebruikt kijk in in de rule voor remots desktop onder het knopje range of ook externe ip adressen worden toeglaten. Dit allemaal ja, dan door naar het modem:

firewall in modem: tcp 3389 van WAN naar LAN doorlaten, niet andersom.
NAT tabel of portforwarding zo instellen dat port 3389 gerouteerd wordt naar het lokale ip-adres van de pc.

als dit allemaal gedaan is werkt het, of is de experiabox gaar :)

zat net ff te googelen en kwam hier terecht http://www.portforward.co.../GigasetSE555/Azureus.htm

gewoon portforwarding in dat ding dus, vervang wat er staat door poort 3389 tcp en in je modem zit het ook goed.

[ Voor 110% gewijzigd door milenko79 op 30-05-2006 18:42 ]

Pagina: 1