Toon posts:

Complete game/internet PC €1000

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Informatie, gebruiksdoel, budget
Ik zal de PC vooral gebruiken voor downloaden (torrents), internetten, office en af en toe een game. Mijn budget ligt rond de 1000 euro (€30 meer kan, maar veel meer moet het ook niet worden). Het systeem moet stil zijn, en ongeveer 1.5 tot 2 jaar mee kunnen gaan.

Coolermaster Centurion 534 €53
Vind ik een mooie kast voor weinig geld.

2x Nexus 120mm real silent Case Fan €20
Voor de nodige airflow.

Enermax Libery 400Watt €70
Goede ervaring met enermax, stil, modulair.

Asus P5ND2-SLI €83
Volgens het P-D-805 topic een top overklokker, ondanks SLI toch nog goedkoop.

Pentium D-805 €121
Goedkoop, dual core, super overklokbaar.

Zalman CNPS9500-cu €50
Houd de boel lekker koel en stil ook op hoge snelheden.

Corsair TWINX2 1024MB Dual channel PC5400 €160
Goede ervaring met corsair, mooie timing, en met 1GB kan ik nog wel een tijdje door.

Asus Nvidia 7600GT 256MB €174
Goede prijs/kwaliteits verhouding, een betere heb ik echt niet nodig.

Zalman VF900-cu VGA koeler €30
Stil en koel :)

Western Digital Caviar Special Edition 250GB, 16MB cache (sata-300) €81
Volgens reviews een goede schijf, verder geen speciale redenen...

Zalman HDD koeler €20
Geen zin in irritante HDD geluidjes.

Plextor PX-712SA €48
Een sata DVD/RW leek me handig, scheelt weer wat IDE kabels zooi.

Coolermaster front bezel €6
Witte drive in een zilveren kast is niet zo mooi ;)

Logitech Desktop Cordless MX3000 laser €76
Geen speciale reden... mooi, goed merk enz enz...

Asus WiFi WL-138g €22
Anders kan ik niet internetten :>

Totaal zo'n 1020 euro, prijzen volgens Salland.

Ik ben nog niet helemaal zeker over 3 dingen:

1. Past het geheugen wel in het moederbord? Geheugen is 675 mhz (PC5400 en 667mhz volgens salland? wat is het nou :? ) en volgens asus past er alleen 533/667 in.
2. Is de WD de beste oplossing? Volgens reviews is deze 1 van de snelste 250GB schijven, maar de product survey's op tweakers zijn wat minder.
3. Een S-ata DVD/RW drive gaat dat werken?

Verwijderd

Waarom plextor.. er zijn goedkopere te krijgen hoor. :*)

Verwijderd

Presteert AMD niet beter in games dan intel? (alhoewel 121 wel cheap is :P )
ik zou een 7900GT nemen, topkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:32:
Waarom plextor.. er zijn goedkopere te krijgen hoor. :*)
Omdat ik nu een goedkope brander van NEC heb die heel slecht is in het branden van audio cd's dus betaal ik liever wat meer voor een goede brander...

@Avada dat is waar, voor dezelfde prijs kan ik een 3200+ halen. Maar als je in dit topic kijkt zie je dat een 805 heel goed overklokbaar is, lijkt me wat beter dan een 3200+. En een 7900GT... dan ga ik over mn budget heen met bijna 200 euro |:( .

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 17:42 ]

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:19
@hierboven: Als die 805 iets opgekieteld is (lees: @4.1GHz) dan is de 805 sneller in sommige benchmarks/games dan de fx-60. Mooi meegenomen dus, en bijna elke 805 haalt de 3,4-3,5GHz wel. Het enige nadeel is het stroomverbruik, maar er is al gekozen voor een Zalman 9500. Misschien is een Artic Freezer 7 pro ook een optie, scheelt weer een paar tientjes.

Verder: DDR667=PC5400, en loopt op 333MHz. Beetje verwarrend, maar het is hetzelfde.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12 09:29
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:38:
Presteert AMD niet beter in games dan intel? (alhoewel 121 wel cheap is :P )
ik zou een 7900GT nemen, topkaart.
Iemand leest even niet goed :+
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:19:
Informatie, gebruiksdoel, budget
Ik zal de PC vooral gebruiken voor downloaden (torrents), internetten, office en af en toe een game. Mijn budget ligt rond de 1000 euro (€30 meer kan, maar veel meer moet het ook niet worden). Het systeem moet stil zijn, en ongeveer 1.5 tot 2 jaar mee kunnen gaan.
Verders een goed systeem, keuze voor intel of AMD moet je zelf weten, aangezien dit moederbord volgens mij ook de Conroe kan ondersteunen en deze toch aanzienlijk sneller is dan de huidige AMD's of de AM2.

Verder is de 7600 GT ook een goede kaart hoor, prijs/prestatie gezien zelfs de beste kaart die je kan halen op het moment. (stond in een of ander boek :) )

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:19
Vergeet de conroe support voor dat moederbord maar. Dit moederbord ondersteunt de 9xx-reeks niet eens.
Van de asus site:

Does P5ND2-SLI series motherboard support Intel 965XE 955XE 950 940 930 920 CPU ?

Answer

No. Because the NVIDIA nForce4 SLI chipset on the motherboard cannot support 65nm Technology CPU due to chipset limitation.

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-12 11:23
Corsair TWINX2 1024MB Dual channel PC5400 €160
Goede ervaring met corsair, mooie timing, en met 1GB kan ik nog wel een tijdje door.
dit lijkt me vreemd.. bij azerty is dit geheugen 100E..

http://www.azerty.nl/prod...2-pc5400-675-mhz-2-x.html

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Verwijderd

Asus Nvidia 7600GT 256MB €174
Goede prijs/kwaliteits verhouding, een betere heb ik echt niet nodig.

Zalman VF900-cu VGA koeler €30
Stil en koel :)
je kan ook de passieve gigabyte versie nemen, is goedkoper dan dit+cooler en het is misschien nog koeler ook, want gigabyte's passieve oplossing koelt geweldig.

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 21:12

CdD

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:18:
[...]
je kan ook de passieve gigabyte versie nemen, is goedkoper dan dit+cooler en het is misschien nog koeler ook, want gigabyte's passieve oplossing koelt geweldig.
Plus dat je dan nog je garantie behoudt! Als je namelijk zo'n Zalman op je kaart gaat zetten, vervalt je garantie. :Y)

Je kunt trouwens ook de Asus Silent versie nemen van de 7600GT.. Kost iets van € 200,-.
Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/j/jaxv25.jpg

99pixels.nl

• bapemania
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-12 09:33
moooo schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:50:
Does P5ND2-SLI series motherboard support Intel 965XE 955XE 950 940 930 920 CPU ?

Answer

No. Because the NVIDIA nForce4 SLI chipset on the motherboard cannot support 65nm Technology CPU due to chipset limitation.
Vreemd want bij mij op de doos zat een grote sticker dat CPU's gebakken volgens het 65nm procede wel ondersteund worden, maar dan wel alleen singlecore

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maakt de hoogte van je energierekening je nog uit?

Verwijderd

Er is ooit ergens een topic geweest waarin de FX-62 en een D805 (OC'ed) vergeleken werden, daaruit kwam dat je na ongeveer 1-1,5 jaar beter af bent bij een FX-62 omdat die in stroomverbruik goedkoper is, maar als je de D805 voor korte termijn gaat gebruiken ben je met een OCed 805 goedkoper uit.

Let wel: Dit was met een 4,0 of 4,1 versie (Tom's hardware gaf aan dat een OC'ed 805 X watt verbruikt, en met dat wattage is gaan rekenen), daarnaast is er ook vanuit gegaan dat er minimaal 8 uur per dag de core @ stressed gebruikt wordt, waardoor hij standaard het maximale energieverbruik verbruikt.

Wat ik wil zeggen: In werkelijkheid kan je met redelijk (ver/ge)bruik toch wel minstens 1,5-2 jaar vooruit wil je even duur uit zijn als een FX-62. Daarnaast werden er van de FX-62 gewoon de fabrieksspecs gebruikt, dus de FX-62 was niet gekieteld. Als je deze ook nog eens zou kietelen denk ik dat je dik op de 2 jaar uitkomt eer je goedkoper af bent met een FX-62.

Verwijderd

Ander moederbord!

Check: http://nl.asus.com/produc...odelmenu=0&share=txt/65nm

De Asus P5ND2-SLI ondersteunt dus alleen 65nm singlecore CPU's.

Daarnaast zou ik ook besparen op het geheugen, en wat meer geld in een harde schijf zetten. Als je wilt downloaden, moet je ook genoeg schijruimte hebben. En geloof mij, 250 GB heb je zo vol. ^^

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:33

Archimond

Lopende Helpdesk

Paar opmerkingen:

Kast: de intake laat door de stoffilters weinig lucht door en je moet vaak schoonmaken, let daar even op.

Processor koeler: Als je naar Intel CPU Heatsink S775 Roundup June 2006 kijkt, dan kom ik tot de conclusie dat de Scythe Katan 775 op lage en hoge snelheden de processor goed koelt en daarbij ook nog stil blijft.

Geheugen: Is dit het geheugen?: Corsair 2GB Twin2X XMS2 DDR2 Review Dan heb je een goede keuze gemaakt.

Videokaart: Neem de BFG 7600GT voor € 166,12, BFG levert levenslange garantie en is nog goedkoper dan de Asus. Wat je ook kan doen is met Rivatuner de fansnelheden in 2D laag zetten en in 3D op 80%. Dat wordt automatisch geregeld als een 3D game wordt opgestart. Zo verlies je geen garantie en heb je toch de stilte wanneer je geen spel speelt.

Moederbord: Hier staan welke moederborden ook geschikt zijn voor Conroe, zodat je later makkelijk kan uitbreiden Conroe (Core 2 Duo) moederborden

Harde schijf: De Seagate Barracuda 7200.10, 320GB is een zeer snelle en stille schijf, kijk maar bij [rml][ Seagate 7200.10] Info en ervaringen[/rml]
Laat de zalman HDD cooler maar weg, die koelt een schijf alleen goed met airflow en reduceert het geluid maar een beetje.

DVD brander: ik zie geen plextor PX-712SA bij sallandautomatisering. Je kan ipv daarvan de Samsung DVDWriter SH-W163A Zwart € 40,75 kiezen of een Benq met IDE interface en LightScrabe

Verwijderd

Mischien een rare vraag maar je hebt nu een heel uitgebreid topic gemaakt over wat voor een computer je gaat kopen, tot in de details als frontjes voor een optische drive. En je hebt alles uitgebreid begargumenteerd.

Maar uiteindelijk stel je een 3 tal vragen. Die verder helemaal niks met die frontjes en je toetsenbord etc te maken hebben. Laat staan je beargumentering voor alle onderdelen. Dat is toch niet helemaal de moeite waard, ook voor ons niet om alles uitgebreid door te nemen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:02:
Ander moederbord!

Check: http://nl.asus.com/produc...odelmenu=0&share=txt/65nm

De Asus P5ND2-SLI ondersteunt dus alleen 65nm singlecore CPU's.

Daarnaast zou ik ook besparen op het geheugen, en wat meer geld in een harde schijf zetten. Als je wilt downloaden, moet je ook genoeg schijruimte hebben. En geloof mij, 250 GB heb je zo vol. ^^
een 805 is een 90nm, dus dan kan dat moederbord wel

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-12 12:05
Ik heb niet bepaald zin (maandagochtend) om andere onderdelen op te zoeken maar at first look:

Meer HDD ruimte (Als je echt wilt downloaden)
Drop die HDD demper, scheelt geen moer (persoonlijke ervaring)
Meer geheugen (1 gb is meer het minimum dan veel)

Verder is het een belangrijke vraag: kun je het uithouden tot na de zomervakantie en dan een Conroe aanschaffen? Ik kan je nu al wel zeggen dat ook al kost het dan meer geld (Sparen in de vakantie dus :7), je haalt er een bak meer preformance uit.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12 10:05
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 01:48:
Mischien een rare vraag maar je hebt nu een heel uitgebreid topic gemaakt over wat voor een computer je gaat kopen, tot in de details als frontjes voor een optische drive. En je hebt alles uitgebreid begargumenteerd.

Maar uiteindelijk stel je een 3 tal vragen. Die verder helemaal niks met die frontjes en je toetsenbord etc te maken hebben. Laat staan je beargumentering voor alle onderdelen. Dat is toch niet helemaal de moeite waard, ook voor ons niet om alles uitgebreid door te nemen.
en daarbij:
die vragen kon hij ook wel opzoeken (reviews over hdd's, gebruikerservaringen over S-ata DVD/RW drive, gegevens van het moederbord/gegevens van het geheugen opzoeken en kijken of het past).

misschien heeft hij het gezocht en niet gevonden, in dat geval:
hij geeft in ieder geval genoeg info. dat kan je van de meeste andere hier niet zeggen.
met zoveel info krijg je natuurklijk wel minder snel antwoord op je vragen, maar des te meer reacties over het systeem (dit anders dat kan beter, enzovoort).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:54

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:19:
1. Past het geheugen wel in het moederbord? Geheugen is 675 mhz (PC5400 en 667mhz volgens salland? wat is het nou :? ) en volgens asus past er alleen 533/667 in.
RAM FAQ - DDR2-SDRAM
Het is dus: PC2-5300 (DDR2-667, 333MHz). Als Corsair het geheugen verkoopt onder de naam PC2-5400 (DDR2-675, 337,5MHz) dan vermoed ik dat dit geheugen officieel maximaal op 337,5MHz kan draaien. Uiteraard is het geheugen onderclocken en daarmee de reguliere 333MHz bereiken en dus op PC2-5300 (DDR2-667, 333MHz) uitkomen :)
2. Is de WD de beste oplossing? Volgens reviews is deze 1 van de snelste 250GB schijven, maar de product survey's op tweakers zijn wat minder.
Hierover kun je het beste reviews lezen en afwegen. Als de reviews lovende woorden hebben over de prestaties en de productsurveys allemaal zeggen dat het product na 3 maanden stuk en enorm slecht is dan gaat er bij mij een lampje knipperen met een morse code dat de review de schijf niet langer dan 3 maanden heeft getest ;)
Dus, zoek reviews en lees ervaringen. Er zijn genoeg schijven op de markt waarvan er een paar overblijven. (reviews van een 40GB moet je niet gaan lezen als je meer dan 40GB aan opslagruimte wilt hebben)

Zie overigens de reactie van Archimond waarin hij de Seagate hardeschijf vermeldt. Onlangs heb ik ook een van deze nieuwere schijven besteld omdat Seagate bij mij altijd nog hoog in het vaandel staat. De schijf heeft ook 5 jaar garantie. De normale desktop hardeschijven van Western Digital hebben 3 jaar garantie.
Zo zijn er een aantal zaken waarop je kunt afwegen en maak daaruit een keuze :Y)
3. Een S-ata DVD/RW drive gaat dat werken?
Ik denk dat Plextor geen S-ATA drives gaat uitbrengen die met S-ATA overweg kunnen B)
Ook hiervoor geldt: reviews lezen :)
Er zijn overigens talloze andere DVD/RW writers op de markt en van de meeste zijn ook wel reviews te vinden. Als je enkel S-ATA wilt hebben wordt het aanbod wel kleiner.
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 01:48:

Volgens de policy moet dit. Waarom?
Als hij dergelijke onderdelen niet vermeldt dan komen er reacties dat hij deze onderdelen er ook bij nodig heeft terwijl deze allang uitgezocht waren maar niet vermeldt.
Overigens kan iemand nu vermelden dat de topicstarter een ander product moet nemen als hij/zij denkt dat deze beter is dan het door de topicstarter gekozen onderdeel ;)
rp87 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:30:
[...]

en daarbij:
die vragen kon hij ook wel opzoeken (reviews over hdd's, gebruikerservaringen over S-ata DVD/RW drive, gegevens van het moederbord/gegevens van het geheugen opzoeken en kijken of het past).

misschien heeft hij het gezocht en niet gevonden, in dat geval:
hij geeft in ieder geval genoeg info. dat kan je van de meeste andere hier niet zeggen.
met zoveel info krijg je natuurklijk wel minder snel antwoord op je vragen, maar des te meer reacties over het systeem (dit anders dat kan beter, enzovoort).
Helaas zie ik geen link in de topicstart (bronnen) waarom iets goed is. Bij de hardeschijf zou het handig zijn als er een linkje stond naar die review die enorm positief was. Ook links naar de productsurveys die ontevreden waren zouden niet misstaan.

Al met al is er over hardeschijven enorm veel te vinden. Als reviews en ervaringen goed zijn dan kun je het produt gewoon kopen en moet je niet te lang blijven piekeren :)

De S-ATA brander lijkt mij ook niet zo'n moeilijke om zelf op te zoeken. Immers zijn daar ook reviews van te vinden.

Over het geheugen zie ik vaak dat mensen struikelen als er gegooid wordt met veel termen. Al met al moet je niet vergeten dat het geheugen ook onder te clocken is. Menig 200MHz (DDR400, PC3200) en 166MHz (DDR333, PC2700) kan ook prima op 133MHz (DDR266, PC2100) draaien :Y)
Dit is allemaal backwards compatible. Ik heb hier en daar gelezen dat sommige specifieke hardware dit terugklokken niet toelaat maar in de praktijk ben ik dit zelf nog nooit tegengekomen en verwacht ik dat er bij reguliere hardware geen problemen optreden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1