Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 20:12

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Topicstarter
Ik woon in België , opzich is dit niet van belang maar de wetgeving kan/zal anders zijn in Nederland.

Ik heb vorige zomervakantie in een winkel vakantiewerk gedaan , waar ze heel content over mij waren.
Hierdoor ben ik ook nog eens in de herfstvakantie een week full-time gaan werken en twee weken een '28-uren' weeek in de paasvakantie :) .

Dit geeft geen problemen met kindergeld (of belastingen) , maar nu vraagt mijn werkgever of ik af en toe ook eens op zaterdag wil inspringen. Gisteren kreeg ik dus een mailtje met de vraag of ik deze zaterdag wil (en kan) komen werken.
Dit zou ik graag doen , het werk valt goed mee en ik heb de tijd , maar mijn ouders zeggen dat ik dit beter niet kan doen i.v.m. kindergeld en belastingen. Eveneens mijn tante (die op een personeelsdienst werkt) zegt dat ik beter geen zaterdagen kan werken om belastingsredenen.

Ik heb het op internet opgezocht , maar ik kon niet direct een antwoord op de vraag vinden of het ook 'schade' doet als ik een zaterdagje ga werken.

edit : Misschien handig om te weten : Ik ben 17 jaar , studeer nog en woon bij mijn ouders thuis :) .

Is er iemand die me verder kan helpen ? Alvast bedankt !

[ Voor 6% gewijzigd door DeadLock op 30-05-2006 17:18 ]

Strava

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, in nederland liggen die belastingregels toch net iets anders als in Belgie. Maar ik gok dat ze bij jullie ook wel een belastingdienst en een belastingtelefoon zullen hebben, dus als ik jou was zou ik eens op hun website kijken of ze bellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

voor Belgie :
Als ik het goed voorheb verlies je uw kindergeld niet als je minder dan 80 uur per maand werkt als jobstudent buiten de maanden juli-augustus-september.
Voor de belastingen hangt het er van af hoeveel je verdient. Eens je een bepaalde drempel voorbij gaat moet je belastingen betalen en zullen je ouders je niet meer ten laste kunnen nemen waardoor ook zij meer belastingen moeten betalen.

Zorg er dus gewoon voor dat je minder dan 80 uur per maand werkt en onder de salarisdrempel (die ik niet ken) voor de belastingen blijft.

Misschien staat er meer info op www.vacature.be of www.vdab.be of misschien kan je gewoon eens bellen met iemand op het kinderbijslagfonds (uw ma of uw pa zal wel het telefoonnummer weten, normaal is dat het sociaal bureau van waar zij tewerk gesteld zijn die uw kindergeld ook wel regelen). Zij kunnen u precies uitleggen wat je kan doen zonder dat u belastingen moet betalen (ttz, meer dan de wettelijke 2% op studentenarbeid) en zonder dat uw ouders het recht op kindergeld voor jouw verliezen.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Het is geen probleem om op zaterdag te werken. Ik heb dat altijd gedaan. Gewoon er op letten dat je die 80 uur niet overschrijdt.
En dan heb je ook nog die inkomensgrens. Ik geloof dat dat in 'mijn tijd' iets rond een 2500-3000 euro (per jaar) was, maar dat hangt ook af wat de gezinssituatie is. Dus het beste dat je kan doen is, is alles is goed uitrekenen, en kijken of je er over die grens gaat.
Ik ben 1 keer over die grens gegaan, maar toen had ik in januari al beslist om ervoor te gaan, zodat ik serieus over die grens ging. Maar achteraf gezien zou ik dat niet meer doen. Ik had netto gezien wel meer over op het einde van het jaar, maar ik had er echt veel harder voor moeten werken.