Ik heb een Dell Inspiron 510M en afgelopen zaterdag sprong mijn beeldscherm van mijn laptop ineens op extreem donker (alleen met felle lamp zijn er slechts nog contouren van het bureaublad zichtbaar). Na een paar keer opstarten elke keer hetzelfde verhaal; het beelscherm was bij opstarten een fractie van een seconde van normale helderheid en werd dan heel donker. Ik dacht gelijk dat de inverter kapot was, het beeldscherm knalde immers abrupt op donker. Waren het de CCFL's geweest dan was het valer/donkerder worden wat geleidelijker gegaan (toch?). Daarnaast is de laptop pas 1.5jaar oud, veel te jong om zo'n kwalijke dood te sterven
.....
Zit ik gisteren een beetje op de laptop te pielen (met een extern beeldscherm aangesloten), knalt de helderheid van het beeldscherm ineens weer op normaal en sindsdien doet hij het weer gewoon (fingers crossed voor als ik straks thuis kom en de laptop weer aanzet...). Hoe is dit mogelijk? Is het wel de inverter of is het toch een los kabeltje? Iemand een idee?
Zit ik gisteren een beetje op de laptop te pielen (met een extern beeldscherm aangesloten), knalt de helderheid van het beeldscherm ineens weer op normaal en sindsdien doet hij het weer gewoon (fingers crossed voor als ik straks thuis kom en de laptop weer aanzet...). Hoe is dit mogelijk? Is het wel de inverter of is het toch een los kabeltje? Iemand een idee?