Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

internet valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 2.375 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het volgende probleem dat zich al 3 weken voordoet en word er een beetje hopeless van om het maar zacht uit te drukken.
Het gaat om het volgende probleem me internet valt de hele tijd weg, en komt vervolgens wel weer terug maar de tijden onbekend soms 10 min of minder, maar dan is het zo traag dat het eigenlijk niet te doen is, ik heb ook wel eens gehad dat hij wel weer snel is, maar naar zo veel uur weer het zelfde probleem.

Wat heb ik allemaal geprobeerd is het volgende. Router vervangen met ingebouwde modem, probleem helaas niet op gelost. Alle telefoon bekabeling vervangen mocht het helaas ook niet wezen. Provider heeft de lijn gemeten schijnt gewoon goed te wezen, waar ik me twijfels over heb maar dat terzijde.

Spec's: 2 PC's en 1 Laptop bekabeld, allemaal draaiend onder Xp.
Router: Belkin ADSL Modem with Wireless G Router 54 Mbps 2.4ghz Wireless. Hiervoor had ik een Linksys nummer kan ik op dit moment even niet op komen.
Internet: 12move Extreme Fast 8064 / 1024.

Me pa had vanochtend nog contact gehad met 12move, en ze hadden me pa verteld dat hij de firewall moest uitschakelen in de router zelf zodat ze konden pingen, en de man waar hij mee sprak zij ook nog zo iets van dat hij zag dat er 3 modems op mijn internet zijn aangesloten terwijl ik maar echt 1 modem\router heb.

Alle suggesties zijn welkom!, mocht ik niet snel genoeg reageren dan weet je ook waarom ;)

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Ik heb weleens meegemaakt dat er op wonderbaarlijke wijze netwerkkaarten waren doorgebrand in verschillende pc's. Het resultaat was dat internet inderdaad regelmatig weg viel, en vaak traag was. Probeer eens (om het uit te sluiten) een andere NIC.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Valt je internet uit? Of je gehele netwerk? Dat is wel belangrijk om te weten namelijk. Als namelijk je netwerk verbindingen ook allemaal wegvallen weet je dat het probleem bij je zelf ligt. Is het alleen het internet, dan is de bekabeling en dus het netwerk wel goed, maar ligt het probleem bij de router of daarbuiten bij 12move.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Johny58 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:04:
Ik heb weleens meegemaakt dat er op wonderbaarlijke wijze netwerkkaarten waren doorgebrand in verschillende pc's. Het resultaat was dat internet inderdaad regelmatig weg viel, en vaak traag was. Probeer eens (om het uit te sluiten) een andere NIC.
Ja zou inderdaad kunnen, maar wat bedoel je precies met NIC?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-11 08:40
NIC is een netwerkkaart ... eigelijk het chipje dat PCI omzet in netwerk

Out of the box? What box? There is no box.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00

BrZ

Het probleem is niet je interne netwerk, het is je modem of iets daarvoor. Ik zie nogal wat dhcp requests vanaf je lijn binnenkomen, er gaat iets dus niet goed (klapperende lijn). Het is echter allemaal 1 mac adres, meerdere modems is dus onzin. Pingen is ook niet nodig, het is (voor mij ;)) duidelijk te zien dat er iets niet goed zit.

Het is dus of je modem, of je bekabeling in huis, of de ADSL lijn, hier kan ik echter niet zoveel over zeggen.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

wolkje schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:07:
Valt je internet uit? Of je gehele netwerk? Dat is wel belangrijk om te weten namelijk. Als namelijk je netwerk verbindingen ook allemaal wegvallen weet je dat het probleem bij je zelf ligt. Is het alleen het internet, dan is de bekabeling en dus het netwerk wel goed, maar ligt het probleem bij de router of daarbuiten bij 12move.
Dat is wel belangrijk om te weten inderdaad.

Het kan ook intern komen: is er een programma dat veel connecties veroorzaakt? Zelf geinstalleerd: (emule/donkey/bittorrent) Of ongenode gasten: (virus/spy/adware). In die gevallen kan je router/switch/modem vastlopen als het aantal connecties echt uit de hand loopt.

Check dus of het bij het starten van een bepaalde pc gebeurt, of bij het starten of vlak na het starten van een bepaald programma.

Verder nog een probleem in vaak oudere huizen: je stroomvoorziening. Staat er tehoog of te laag voltage op je stopcontacten: kan de router en switch ook slecht tegen.

Verder noemt je isp dat je 3 modems hebt aangesloten? Check de lijn van grond tot router waar hij allemaal heen vertakt. Zit je misschien in een bovenwoning, waarbij de lijnen gesplitst zijn?

bovenstaande problemen heb ik helaas allen zelf ook moeten ondervinden :(

edit: hierboven zijn dingen aangegeven die sommige van mij onbelangrijk maken)

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 30-05-2006 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:07:
internet valt uit.

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 12:04

Sjod

Ik ben goed luisterend

BrZ schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:21:
Het probleem is niet je interne netwerk, het is je modem of iets daarvoor. Ik zie nogal wat dhcp requests vanaf je lijn binnenkomen, er gaat iets dus niet goed (klapperende lijn). Het is echter allemaal 1 mac adres, meerdere modems is dus onzin. Pingen is ook niet nodig, het is (voor mij ;)) duidelijk te zien dat er iets niet goed zit.

Het is dus of je modem, of je bekabeling in huis, of de ADSL lijn, hier kan ik echter niet zoveel over zeggen.
Huh ? Hoe kun jij zijn gegevens zien ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou alles nog eens nakijken alhoewel ik dat al gedaan heb :S

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Johny58 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:04:
al meegemaakt hier, simpel lan kaartje van @home die zo spontaan defect (lees: doorfikt) raakt. Komen ze daarna met zo'n USB--> LAN k*t ding aanzetten, wat is me verbinding toen vaak weggevallen. USB deruit, ff wachten, usb derin, ff wachten --> internet doet weer. En dit dan tot 3*/6* daags.
Daarna maar realtech 8139d gehaald en die doet sindsdien (4 jaar) perfect.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen dagen heb ik een nieuwe netwerk kaart er in gezet helaas niks verandert, weer een nieuwe router gehaald helaas ook niks verandert, telefoon vervangen ook niks, mijn ideen zijn nu echt op.

Iemand anders nog?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

topictitel aangepast :)
Problemen met me internet lees verder -> internet valt weg

offtopic:
Of iemand verder leest bepaalt hij of zij zelf naar aanleiding van de relevante inhoud van de topictitel, niet aan de hand van een commando ;)
Verder wil de vermelding van "me" in plaats van "mijn" of "m'n" de behoefte om verder te lezen voor sommigen nog weleens beïnvloeden :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Zijn die pc's met een kabel aangesloten of draadloos aangezien je spreekt over een draadloze router?

offtopic:
in de tussentijd zou ik ff een taalcursus volgen btw. sprook?

I'm not as think as you stoned I am

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-11 15:37

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:41:
De afgelopen dagen heb ik een nieuwe netwerk kaart er in gezet helaas niks verandert, weer een nieuwe router gehaald helaas ook niks verandert, telefoon vervangen ook niks, mijn ideen zijn nu echt op.

Iemand anders nog?
En als je direct op je modem gaat zitten met een utp kabel? Valt het dan ook steeds weg?

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:51:
Zijn die pc's met een kabel aangesloten of draadloos aangezien je spreekt over een draadloze router?

offtopic:
in de tussentijd zou ik ff een taalcursus volgen btw. sprook?
Zijn bekabeld, en om even terug te komen op die taalcursus opmerking van je, ik ben nogal dyslectisch dus zulke foutjes kunnen voorkomen bij mensen zoals mij, niet iedereen is perfect. _/-\o_
dinow schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:55:
[...]

En als je direct op je modem gaat zitten met een utp kabel? Valt het dan ook steeds weg?
Ja dan ook, maar soms doet hij het gewoon langer dan de andere keer, en dan weer niet 8)7, heb ook contact gehad met kpn lijn was gewoon in orde.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik heb een vergelijkbaar probleem, en kom er ook niet uit. Ik heb een T4 (4096 / 640 Kb/s) aansluiting op een Sweex wireless modem/router. Als ik veel connectie's maak met programma's als donkey gaat het internet ook sloom, dit ligt gewoon aan Sweex's kwaliteit, maar bij het volgende probleem betwijfel ik dat. De modem/router heeft maanden goed gewerkt (op downloaden met donkey nadan) maar nu valt het internet om de 10 minuten weg. Dus doe ik een spelletje online is het connection lost, en klik ik op een link blijft hij laden om vervolgens een foutmelding te geven ('Kan geen verbinding maken.') Echter, na 30 seconden - 1 minuut doet het internet het gewoon weer, zonder reset van modem of wat dan ook. Gister zat ook al een uurtje of 2 op het internet met de hele tijd dit probleem, en dan opeens zomaar uit het niets deed hij het normaal, de rest van de avond lang. Iemand een idee? Gebeurd wireless en met een draad.

Jouw probleem lijkt op dat van mij als ik ga downloaden met donkey, alleen je hebt al 3 modems geprobeerd dus daar kan het niet aan liggen.

Sorry als dit topic kapen is, maar ik wacht nog even met een nieuwe aan maken, probeer het eerst zo.

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-11 15:37

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:04:
[...]
Ja dan ook, maar soms doet hij het gewoon langer dan de andere keer, en dan weer niet 8)7, heb ook contact gehad met kpn lijn was gewoon in orde.
Dan blijft er niet veel over..
Als je de netwerkkaart van je pc heb verwisseld of een andere pc geprobeerd en daar gebeurt het ook bij dan ligt het of aan je isp (aangezien je kpn lijn goed was zei je) of aan je modem.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 08:36
Voor beide, hoever staat je modem van het ISRA punt af. Hier thuis ook erg veel last mee gehad totdat ik het modem beneden zette, sinsdien nergens last meer van.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

keesheid schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:16:
Voor beide, hoever staat je modem van het ISRA punt af. Hier thuis ook erg veel last mee gehad totdat ik het modem beneden zette, sinsdien nergens last meer van.
of heb je voor je splitter soms toestellen zitten? (zou misschien ook verklaren waarom er verschillende modems gezien werden?)

is dus als aanvulling op bovenstaande vraag, geen vraag aan keesheid ;)

[ Voor 11% gewijzigd door J2pc op 02-06-2006 15:22 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
keesheid schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:16:
30cm ofzo, dat is het probleem helaas ook niet.
J2pc schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:18:
[...]

of heb je voor je splitter soms toestellen zitten? (zou misschien ook verklaren waarom er verschillende modems gezien werden?)

is dus als aanvulling op bovenstaande vraag, geen vraag aan keesheid ;)
ik heb de splitter ook al vervangen maar deed helaas ook niks, maar wat bedoel jij precies met je vraag ik vat het niet helemaal.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Het kan ook zijn dat er mensen bij je in de buurt een hogere snelheid hebben gekregen met adsl. Dan krijg je dat je elkaar van de lijn gaat drukken door de interferentie. Spectraal liggen de verbindingen dan door elkaar heen. Laat je verbinding door de helpdesk een terug zetten naar een 4mbit verbinding en kijk dan eens of de lijn blijft wegvallen. Als test he. Waarschijnlijk blijft hij dan wel stabiel.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:05:
[...]

30cm ofzo, dat is het probleem helaas ook niet.

[...]

ik heb de splitter ook al vervangen maar deed helaas ook niks, maar wat bedoel jij precies met je vraag ik vat het niet helemaal.
ik bedoel of je splitter wel als eerste op de lijn zit.
de splitter hoort je in de meterkast te hangen, waar je lijn binnenkomt.
Als je hem op bijvoorbeeld je pc-kamer hangt, en er zitten dan dus toestellen voor in bijvoorbeeld andere kamers kan dat ook problemen geven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Goed:
                  |------------telefoon('s)
--lijn---|splitter|
                  |------------modem

Fout:
                               |-----------telefoon
--lijn----|verdeelblokje o.i.d.|-----------telefoon
                               |splitter|----modem

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, en het is nog steeds niet helemaal verholpen. Ik heb mijn hele internet bekabeling vervangen destijds, maar dit was niet het probleem. Ik was het zo zat, dus heb ik een monteur laten komen. Die heeft alles doorgemeten en instellingen veranderd, hij is naar de centrale gegaan en naar de verdeelkast. In de verdeelkast bleek dus een draadje los te zitten (mijn verbinding) hierdoor deed de verbinding het, of helemaal niet, of brak.

Het probleem is nog steeds niet helemaal verholpen, de monteur zei ook dat het signaal niet helemaal perfect doorkomt door de lijn. Ik weet nu 100% zeker dat het aan de 50 jaar oude telefoonlijn ligt 8)7 .

Ik hoop dat je hiermee wat kunt, en ik raad je aan om wat dingen te vervangen en/of een monteur te bellen. Als het met het vervangende spul niet lukt, gewoon terugbrengen naar de primafoon en je krijgt je geld terug. Als het dus niet lukt zou ik een monteur laten komen, het kost misschien wat, maar je weet wel dat het gelijk goed gebeurd. Het probleem lag bij de kpn zelf, dus ik heb niets te hoeven betalen. :)

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem. bij mij valt internet ook steeds weg.
Maar niet bij de laptop of bij de ps3.
Het ligt dus aan de pc maar waaraan weet ik niet.

Ik heb een nieuwe wireless netwerkkaart gekocht(100% bereik), nieuwe router maar het probleem blijft zich herhalen.
Ik heb ook een vaste ip geprobeerd maar dat was ook geen succes.
ene minuut doet hij het andere minuut niet ik word er helemaal gek van.

Weet iemand misschien waar het aan ligt?

Verwijderd

lol ik heb sinds ik een dreambox heb aangeschaft ( tv wat via schotel en internet gaat ) en als ik dan bijv 2 laptops en de dreambox aan heb staan dan valt ie soms ook weg dus denk dat het daar aan ligt :S

• I_Cx_l
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03-2023
voordat ik een dreambox had was me internet perfect maar nu..... :(
elke keer als me broertjes zappen zit die steeds vast... ik word steeds uit games gekickt.... :( :( :(
soms wil ik gwn die dreambox slopen.. maar dan word mijn pa boos :? :'(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

I_Cx_l schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:41:
voordat ik een dreambox had was me internet perfect maar nu..... :(
elke keer als me broertjes zappen zit die steeds vast... ik word steeds uit games gekickt.... :( :( :(
soms wil ik gwn die dreambox slopen.. maar dan word mijn pa boos :? :'(
En daarvoor schop je een topic van ruim een jaar oud weer omhoog :? Je kan vast wel iets anders met je tijd doen..

* Equator denkt dan aan minder games spelen, en je Nederlandse taal een beetje oppoetsen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.