Toon posts:

USB 2.0 naar Firewire?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een Powermac G4 staan met alleen twee USB 1.0 aansluitingen. Nou wil ik er een USB 2.0 externe HD op aansluiten, maar die kan alleen via USB 2.0 aangesloten worden (Ik heb hem al gekocht :(). Er zitten ook twee Firewire aansluitingen op, en nou vroeg ik me af of er misschien een soort kastje/kabeltje is om een USB 2.0 apparaat op een Firewire aansluiting te zetten. Is dit er en zoja waar kan ik dit krijgen?

Edit: Ik heb al geprobeerd er een USB 2.0 kaartje in te zetten, maar die pakt ie niet. Al geruild voor een nieuwe maar hij pakt hem nog steeds niet :{

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 16:56 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:52

Haan

dotnetter

Je kan niet de externe schijf nog terug naar de winkel brengen en omruilen voor een exemplaar dat ook firewire heeft?

En in dit topic FiWi Externe HDD wordt niet herkend zie je dat er wel verloopjes zijn, maar dat die niet gegarandeerd werken.
Dat geldt trouwens voor wel meer dingen, ook parallel of serieel -> usb werkt niet altijd

[ Voor 51% gewijzigd door Haan op 30-05-2006 17:00 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Nope, van dit model is alleen een USB 2.0 variant. (LaCie Porsche 250 GB)

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-01 07:55
Juist van dit model is er een FireWire400 model beschikbaar.
Zie website van Lacie:
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10384

Ik zelf heb er ook 1, werkt prima op de Mac en is sneller dan de usb2.0 versie (die ik ook heb)

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:55:
Hallo allemaal, ik heb een Powermac G4 staan met alleen twee USB 1.0 aansluitingen. Nou wil ik er een USB 2.0 externe HD op aansluiten, maar die kan alleen via USB 2.0 aangesloten worden
USB 2.0 is gewoon te gebruiken op een USB 1.0 aansluiting. De transfer rate ligt alleen een beetje (veel) lager.
Het enige wat de computer zal zeggen is dat je hem beter op een USB 2.0 kunt aansluiten om hogere transfer rates te krijgen. Dit betekent dus niet dat het niet zal werken.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes