Toon posts:

[XP] Traag na installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb net mij acer 1694-laptop geformatteerd. Zat eerst op fat, nu naar ntfs. Heb dus niet de recovery gebruikt, maar zelf geinstalleerd. Werkt(e) allemaal prima.

Nu start ik mijn laptop op. Hij start ten eerste al heel traag op. Blijkbaar zit hij bij opstarten onmiddellijk aan 100% cpuverbruik (cpu is pentium mobile 2ghz). Heb gekeken of er cpu-vretende programma's aanstonden, was niet echt te vinden.

Kan dus niet onmiddellijk een oorzaak vinden. Nog interesant misschien: geluid afspelen krijgt hij ook niet meer getrokken, hij kraakt. Dit ligt niet aan de boxen (koptelefoon getest) en niet aan de geluidskaart (externe en interne geluidskaart).

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 11:06
ik had een mislukte accu bij mijn laptop, gevolg hiervan was dat ie zowiezo snel leeg was maar ook dat alles erg traag ging tot frustraties aan toe, ik had ook last van krakend geluid.

Ben geen expert maar misschien is je accu mol?

Verwijderd

Janus Bier schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:44:
ik had een mislukte accu bij mijn laptop, gevolg hiervan was dat ie zowiezo snel leeg was maar ook dat alles erg traag ging tot frustraties aan toe, ik had ook last van krakend geluid.

Ben geen expert maar misschien is je accu mol?
Heb je zeker weten alle drivers wel goed geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net gecontrolleerd op mijn linux-installatie, daar werkt alles perfect.

Dus het ligt waarschijnlijk aan een driver-installatie? Enig idee welke?

Verwijderd

Misschien kun je wat meer informatie geven omtrent de drivers en de respectievelijke hardware die je momenteel hebt geïnstalleerd?

Bij mij durven de AC'97 Audio drivers wel eens voor dit soort problemen zorgen. Update lost dit probleem dan op.

Verder denk ik aan DMA op IDE in- of uitgeschakeld?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mja als je hem met een normale windows hebt geinstalleerd en hij start traag op.
zou ik maar eens kijken of je de chipset drivers van je mobo niet opnieuw moet installeren ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad volgende driver voor het audio-apparaat van mijn laptop:

Conexant AC-Link Audio v. 6.13

Zou het daaraan kunnen liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt opgelost.

Heb via systeemherstel de klok even teruggedraaid tot voor installatie van microsoft office en cyberlink powerdvd. Geluid afspelen gaat nu normaal. Ga nu beiden opnieuw installeren om de oorzaak van het probleem te zoeken. Ik laat jullie wel nog iets weten :).

Verwijderd

Topicstarter
Hoogstwaarschijnlijk zat het probleem in Cyberlink PowerDVD. Dit was nog een heel oude versie.
Pagina: 1