[ASP.NET (vb)]Handmatig resx files schrijven

Pagina: 1
Acties:

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-02 15:30

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Al een tijdje ben ik bezig met het maken een programma met behulp van Asp.net 2.0 wat teksten moet gaan vertalen voor een ander programma met behulp van globalization. Het vertalingsgedeelte werkt prima. Ik kan dat ophalen en schrijven naar een mssql 2005 server.

Echter, het ander programma maakt gebruik van resource files en met daarin labels die ik via mijn vertaler vertaal naar een x-aantal talen.

Nu staat er veel op internet over het maken van resouce files vanuit je eigen pagina. Je maakt dan wat labels en je maakt bv gebruik van de wizards om resource files te maken.

Dit is niet wat ik zoek. Mijn programma werkt met een gridview met daar een x-aantal talen. Elke kolom van de gridview bevat een andere taal. Hierin worden alleen labels vertaald.

Het punt is nu: Als ik een enkele taal wil genereren voor een resource file hoe pak ik dat aan? Naar welke dingen moet ik kijken? Ikzelf dacht aan het creeeren van een xml file met een bepaalde template alleen ik heb geen idee hoe ik die output in een resource file krijg.

Iemand ideeen? Hopelijk was ik duidelijk, vind het wat lastig om bondig en duidelijk te zijn in de omschrijving van mijn vraag.

[ Voor 2% gewijzigd door Arethusa op 30-05-2006 16:11 . Reden: asp versie toegevoegd ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53
Ben je bekend met de ResourceWriter class ?

https://fgheysels.github.io/

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Daar heb ik wat over gelezen ja, ik heb ook gelezen over de resxwriter. Echter ik kan het voor mij nog niet duidelijk krijgen hoe ik een bepaalde taal kan laden en die schrijven naar een resourcefile. De voorbeelden die ik gevonden heb op onder meer MSDN maken gebruiken van "static" labels en textboxen. Ik heb nergens iets kunnen vinden over dynamische data in mijn geval datasets of gridviews in combinatie met resource files. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik tussen de bomen doorgekeken heb en er zo langs gelopen ben.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Allereerst, ik weet dat kicken binnen de 24 uur niet toegestaan is maar ik wilde een andere mogelijkheid voorleggen om een export te realiseren.

Waar ik aan dacht is het volgende:
Op de export pagina word tijdens de page_load() een radiobuttonlist geladen met daarin de namen van de kollomen uit de database.
Men selecteert een kolom. De selecteditem word aan een variable gehangen.Dan word er een mssql select geladen met in de select de variable.
Iets als:
SQL:
1
Select (variable) From naam tabel

De output word ter controle afgebeeld, men kan zien of de juiste data geladen is. De output bestaat uit een gridview met links een kolom met de naam van een label en daarna de vertaling van de label in de juiste taal. Daarna kan men op "genereer resource file" of iets dergelijks. In de file zal dan de naam van de labels uit de database komen met daarin de text waarde die aan de label gehangen worden.

Ik heb een opzet als dit geprobeerd. Het is me echter niet gelukt om de variable uit die ik via de radiobuttonlist opvraag in een sql query te plaatsen.

Zit ik met die idee wel op de juiste weg? Of denk ik veel te moelijk? En hoe plaats ik een variable in de select query binen asp.net 2.0?

Hopelijk kunnen jullie me helpen _/-\o_

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Niemand?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een resx is toch een XML bestand, met een bepaalde basis als structuur :? En wat lukt er dan precies niet?

[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 02-06-2006 19:29 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ik gebruik deze query:
SQL:
1
SELECT COLUMN_NAME AS LANGUAGES FROM Vertalingen.INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS WHERE TABLE_NAME = 'DW_TALEN'

Om een dropdownlist te binden. De dropdownlist beeld netjes de data af. Nu bind ik een gridview met een select * from DW_TALEN. Ook dat werkt. Nu het volgende. Zoals je ziet is er geen koppeling tussen de dropdownlist en de gridview. Normaal gezien is zon koppeling maken geen probleem. Echter met de query waarin ik kolommen (die talen van landen voorstellen) ophaal wel.

De kolomnamen zijn: LNG_LABEL_ID, LNG_ENGELS, LNG_NEDERLANDS, LNG_DUITS, LNG_FRANS. (LNG_LABEL_ID word ook geladen wat niet de bedoeling is, waarschijnlijk is dat in de query op te lossen, ze zijn allen van het type nvchar(50))

Ik wil dus vanuit die dropdownlist per taal selecteren. En de uitkomst binden aan een gridview, dus die moet alles van bv Nederland afbeelden.

Als ik dat heb (een dataset) wil ik die op de een of andere manier laden in een resource file. Mijn idee is inderdaad om die dataset in XML te laden. Maar dan, hoe krijg ik die data in een resource file? Dit is misschien een basic vraagje maar ik heb al zoveel gezien wat naar mijn idee de oplossing niet is dat ik er misschien overheen kijken. Ik heb al gelezen over de resourcewriter en resourcereader maar ik kan geen concrete voorbeelden of uitleg vinden over mijn vraagstuk.

[ Voor 12% gewijzigd door Arethusa op 06-06-2006 13:55 . Reden: extra informatie over kolommen. ]

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Schopje, De data vanuit mijn database in een xml file pompen is geen probleem. Aangezien je na het aanmaken van een resourcebestand in .net (nadat je het bestand geopend hebt) daarna via files > files een bestand kunt toevoegen dacht ik daar dan dat xml bestand in te plaatsen.Dat bleek te gemakkelijk. De output van die file word niet getoond.

De bedoeling is eigenlijk dat de xml:
XML:
1
2
3
4
<Table>
  <LNG_LABEL_ID>lblDosingProgramDW1</LNG_LABEL_ID> 
  <LNG_NEDERLANDS>Doseren DW1</LNG_NEDERLANDS> 
</Table>

er als:
XML:
1
2
3
<data name="lblDosingProgramDW1">
  <value>Doseren DW1</value> 
</data>

In de resource file komt.Is er een manier om dit om te zetten?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

In de resource file komt.Is er een manier om dit om te zetten?
via XSL, of klein programmaatje maken wat de ene XML inleest en wegschrijft als de ander?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
gorgi_19 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:29:
[...]

via XSL, of klein programmaatje maken wat de ene XML inleest en wegschrijft als de ander?
Dat is inderdaad een idee ja. Ik zal eens kijken naar XSL en of dat goed toepasbaar is in mijn project. Iets anders zou ik zo op dit moment niet weten. Zijn er misschien nog meer keywords die op dit vraagstuk van toepassing zijn? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.

Pagina: 1