[GoLive] Beginnens vraagje

Pagina: 1
Acties:

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09-2025
Ik ben bezig met GoLive een website in elkaar te knutselen maar nu stuit ik tegen een probleem.

Ik heb m'n layout in Photoshop gemaakt en door middel van tables in GoLive nagebouwd.
Nu wil ik in een soort extra "frame" een php pagina openen op moment dat ik de gallery aanklik.

Misschien dat iemand een kijkje wil nemen:
http://www.lenswork.nl/beta

De bedoeling is dat die php dus opent in een los venster binnen dat "papier" op de site.
De php/flash is SimpleViewer en opent nu in hetzelfde window.

Ik denk er eventueel over om de simpleViewer aan te schaffen, dan krijg ik ook de broncode van de php files en flash files. Wellicht dat ik dan de losse componenten in GoLive kan plaatsen, maar dit kan ook wel eens te ingewikkeld gaan worden.

Kan iemand me hiermee helpen??

www.lenswork.nl

Verwijderd

Als ik je goed begrijp wil je dat die Gallery op dezelfde pagina geopend wordt, maar het menu moet nog wel blijven staan :)

Dan is dit denk ik wel een goeie oplossing:

http://handleidinghtml.nl/html/elementen/iframe.html

• FlameBoy
een iFrame. Oké, klinkt goed.

Nu zie ik dat bij het aanmaken van een iFrame, een source opgegeven moet worden. Maar hoe kan ik er nu het beste voor zorgen dat dit pas gebeurd op moment dat de gallery aangewezen wordt aan de linkerkant?

En kan ik dit vanuit GoLive maken? Of moet ik dit ergens tussen de source gaan plakken?

www.lenswork.nl

Verwijderd

FlameBoy schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:21:
een iFrame. Oké, klinkt goed.

Nu zie ik dat bij het aanmaken van een iFrame, een source opgegeven moet worden. Maar hoe kan ik er nu het beste voor zorgen dat dit pas gebeurd op moment dat de gallery aangewezen wordt aan de linkerkant?

En kan ik dit vanuit GoLive maken? Of moet ik dit ergens tussen de source gaan plakken?
Je in navigatie bij het A element een target meegenven. In dit geval moet je dan de naam van het Iframe meegeven.

Lees dit hieronder even:

Met het NAME attribuut kan aan een frame een naam gegeven worden. Dit attribuut moet je gebruiken, indien je met behulp van het TARGET attribuut van bijvoorbeeld het A of het AREA element wilt bepalen in welk frame een URI geopend moet worden.
De opbouw is:

<IFRAME NAME="naam"> </IFRAME>

De naam moet beginnen met een hoofdletter of een kleine letter (A-Z of a-z).
Volgens HTML 4.0 is de naam hoofdletterongevoelig. Dat wil zeggen dat het niet uitmaakt of de naam in hoofdletters of in kleine letters wordt geschreven. In de praktijk maken alle belangrijke browsers als het gaat om de naam van een frame wel onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters. Je moet er dus voor zorgen dat je zowel in het TARGET attribuut van de elementen A, AREA, BASE en LINK als in het NAME attribuut exact dezelfde naam gebruikt.
De attributen NAME en ID mogen alleen gelijktijdig voor hetzelfde IFRAME element worden gebruikt, indien ze dezelfde waarde hebben.

• FlameBoy
Zoiets dus?!

http://lenswork.nl/beta/

_/-\o_

Nu we toch bezig zijn....

Enig idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat de site ook verticaal gecentreerd wordt in beeld? In GoLive wordt dit al wèl zo getoond...

www.lenswork.nl

Pagina: 1