Toon posts:

Mouse/video lag in FPS', slechte performance

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een vervelend probleem met m'n computer, en ben niet in staat geweest het op te lossen. In 3D games heb ik super vervelende mouse/video lag, en de performance is over het algemeen slecht. Met slecht bedoel ik niet onspeelbaar, maar niet hoe het zou moeten zijn. Dit weet ik omdat m'n broer vrijwel dezelfde bak heeft, en bij hem draait alles veel soepeler. Het is ook alsof het beeld een tijdje achterblijft bij m'n muisbeweging.Muis voelt alsof vertical sync aan staat (terwijl het uit staat), alsof het in het begin een tijdje achterblijft, en daarna versneld wordt om in te halen wanneer je beweegt. ATI Tray tools heeft een FPS indicator, en die geeft bijvoorbeeld in Unreal 2004 aan dat ik altijd boven de 100 zit. Maar toch loopt het niet lekker. Alsof het op 30 FPS draait, terwijl hij 150 aangeeft.

Ik heb al allerlei dingen geprobeerd, zoals:

- registry tweak om windows mouse acceleration d'r uit te pleuren
- flip queue size (frame prerendering) op 0 gezet met tray tools
- refresh rate hoger gezet (100Hz @ 1024 * 768)
- Vertical sync uit gegooid
- andere video, geluids, en chipset drivers geprobeerd (verschillende ATI versies en Omega drivers)

Ik heb ook onderdelen van m'n computer verwisseld om die als probleem uit te sluiten. Het ligt niet aan m'n geheugen, geluidskaart, moederbord, of videokaart. Aan m'n harde schijf kan 't niet liggen want ik heb geen pagefile.

Ik denk daarom dat m'n CPU de boosdoener is. Bovendien, ik heb hem er ooit uit gehaald, en per ongeluk een paar pinnetjes aan de onderkant gebogen. Ik heb ze terug gebogen, en hij paste weer. Er leek niks aan de hand. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het probleem sindsdien bestaat.

M'n vraag is nu of het uberhaupt wel kan dat het aan m'n processor ligt. Kan het zijn dat m'n probleem het gevolg is van het buigen van die pinnetjes, of is het iets anders wat ik compleet over het hoofd zie?

comp:

AMD 64 3800+ (San Diego core)
2 Gig OCZ Gold GX PC3200, 2-3-3-8
MSI K8N Neo 4 Platinum NForce 4 Ultra
Asus x1900 xtx 512 MB
Raptor 74 GB 10K rpm SATA HD
Creative X-Fi platinum soundcard
Coolermaster 550 Watt PSU
Iiyama MM904 UT CRT
Windows XP SP2 + laatste DX 9c (april 2006)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Dat buigen van die pinnetjes moet in principe geen problemen opleveren indien er niks gescheurd / gebroken is en alles gewoon goed contact maakt. Mocht dit wel zo zijn dan zal dit zich anders uiten dan het door jou beschreven probleem :)

Verwijderd

Je zou kunnen kijken of je processor stabiel is met Prime95, dat gebruik ik altijd na een overclock om te kijken of hij nog goed loopt. Als die crashed is er duidelijk wat met je processor.

Verwijderd

Dit ligt aan de processen die je draait op je pc.
Waarschijnlijk heeft het process die voor de muis zorgt te weinig ruimte door het spel, geef het spel een lage prioriteit in taakbeheerder en alles is op gelost ;)

Gr, Zaibot