Toon posts:

Poort openen op speedtouch 510 modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik hoop hier wat mensen te vinden voor mijn probleem want ik wordt zo langzamerhand gek!!!!
Ik heb een speedtouch 510 met 4 aansluitingen. Nu wil ik Black Hawk Down gaan hosten. Dat lukt me dus wel maar mijn andere pc kunnen niet joinen!!
Geprobeerd via Natp een udp te maken, BHD zegt dat ik poort 17479 moet openen. Dus in de Napt heb ik:
Protocol: udp
Inside IP: 10.0.0.XXX inside port: 17479
Outside IP: 0.0.0.0 outside port: 17479
Vervolgens staat er na apply:
Nr. /Type /Inside address /Outside address /Prot /State
1 /Temp /10.0.0.XXX:17479 /unspecified:17479 /udp /None

Volgens mij is dit dus niet goed.

Het vreemde is dus dat ik wel BHD kan hosten vanaf mijn PC maar zodra mijn zoon wil joinen werkt het voor hem niet terwijl andere mensen van mijn clan wel kunnen joinen via internet.
Ik hoop dat er iemand wijs kan worden uit dit verhaal en mij kunnen helpen dit op te lossen.
Alvast bedankt :)

Verwijderd

Hij moet niet via het IP adres van je ISP connecten.
Maar het interne IP adres, dus die 10.0.0.XXX

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:00:
Het vreemde is dus dat ik wel BHD kan hosten vanaf mijn PC maar zodra mijn zoon wil joinen werkt het voor hem niet terwijl andere mensen van mijn clan wel kunnen joinen via internet.
Ik hoop dat er iemand wijs kan worden uit dit verhaal en mij kunnen helpen dit op te lossen.
Alvast bedankt :)
Local loopback werkt dus niet in de 510.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De portmap werkt gewoon prima, maar je andere pc's kunnen gewoon nooit de server met het wan ip aanspreken. :Y)

Gebruikers van PC's binnen jouw LAN moeten jouw pc aanspreken met het lokale IP. :)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Local loopback werkt dus niet in de 510.
Zijn er dan andere speedtouches die dat wel kunnen??? :)

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:04:
De portmap werkt gewoon prima, maar je andere pc's kunnen gewoon nooit de server met het wan ip aanspreken. :Y)

Gebruikers van PC's binnen jouw LAN moeten jouw pc aanspreken met het lokale IP. :)
Leuk maar dat gaat dus niet in BHD. Je kan alleen op de Nova server(game) lijst kijken naar welke servers online zijn en je kan dus niet aangeven naar welk IP adres je wilt :'(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:47:
[...]
Zijn er dan andere speedtouches die dat wel kunnen??? :)
Ja, 516/546 schijnen dat wel te kunnen. (met de juiste firmware in de command line). Ik weet niet of de 510 dat nou wel of niet kan met een x.3 firmware.

Uiteraard kun je connecten met het 10.* adres (geen idee of BHD dat kan) of een 2e ip teovogen op beide pc in je netwerk zodat hij niet via je modem gaat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

http://www.speedtouch.nl/downloads/NAT_manager_01.exe

is een hele handige om eenvoudig je poorten open te zetten voor services die je van je thuislan aan internet wilt aanbieden.

NAT instellen voor toegang tot eigen servers of on-line gaming

Standaard zorgt de NAPT (Network Adress & Port Translation) in de SpeedTouch 500, 600 en 700 series router modems ervoor dat alle poorten van buitenaf (WAN-zijde=Internet-zijde) niet geopend zijn d.i. als een stevig slot op de deur naar het lokale netwerk.
Indien men in het lokale netwerk servers wil inrichten (zoals bijv. HTTP-, FTP- of VPN-server) of remote toegang tot PC's wil toestaan (bijv. PC-Anywere of Telnet) of bij On-line Gaming, dan dienen hiervoor poorten in de modem geopend en geforward te worden naar bepaalde computers in het lokale netwerk.
Hierbij geldt: steeds één poort naar één bepaalde computer.

Om NAT-poorten in te richten is:

1. Voor firmware R4.2
het Windows programma "NAT-manager" beschikbaar. Naast een aantal bekende standaard poorten kent dit programma ook de mogelijkheid iedere andere gewenste poort te laten openen en forwarden voor één bepaalde computer in het lokale netwerk. Per default wordt de NAT-entry op de router modem ingericht voor de PC waarop de NAT-manager actief is. Voor download van de NAT manager software, klik hier.
TIP: Voorzie de betreffende PC/server van een vast IP-adres zodat de NAT-poort altijd voor dezelfde PC/server openstaat
2. Voor firmware R5.3 en hoger
de op het modem ingebouwde functie "Games&Application sharing" beschikbaar. Zie de betreffende webpagina op het modem.
TIP: Vink bij het configureren "Always use the same address" aan, zodat de NAT-poort altijd voor dezelfde PC/server openstaat.

Opmerking: De controle op goede werking van de NAT port-forward voor servers dient vanaf het internet te gebeuren (je moet buiten staan om de toegangscontrole op binnenkomst te kunnen verifiëren) bijv. zelf via een extra kiesverbinding vanaf de eigen locatie of door een vriend(in) of familielid vanaf een andere locatie.

Meer informatie over NAT/NAPT, multi-NAT, transparent-NAT is te lezen in een Application Note.

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:07:
lange aardig bedoelde post met aan het einde:
De controle op goede werking van de NAT port-forward voor servers dient vanaf het internet te gebeuren (je moet buiten staan om de toegangscontrole op binnenkomst te kunnen verifiëren) ...
En dat is nou net het probleem, de portforward werkt gewoon. :>

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 31-05-2006 08:16 ]

{signature}

Verwijderd

ok dan kan ie wel joinen via de open wlan router de buren ;)

je hebt het probleem dat je naar je eigen publieke ip nat, dat geeft route probleempjes.
intern naar eigen publieke ip aan de buitenkant en hup weer naar binnen....
isniet prettig. Misschien biedt een static route naar je pc die server speelt voor je game een oplossing bieden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 16:11 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je BHDpinger download en je voegt handmatig je LAN server in, dan moet je kunnen joinen geloof ik.
Of BHDJoin-tool, die kun je wel van onze site halen (zie mijn sig).

[ Voor 26% gewijzigd door KillerAce_NL op 31-05-2006 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:16:
Als je BHDpinger download en je voegt handmatig je LAN server in, dan moet je kunnen joinen geloof ik.
Of BHDJoin-tool, die kun je wel van onze site halen (zie mijn sig).
Bedankt voor al jullie reacties en de moeite die jullie voor mij genomen hebben. De oplossing was die van KillerAce. FF nog een persoonlijk bedankje voor jou, je hebt mij en mijn zoon erg gelukkig gemaakt. BEDANKT :) :) _/-\o_ _/-\o_

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik heb ook een speedtouch 510. Weet iemand hoe je die instelt als switch? Internet werkt prima, maar krijg LAN niet aan de praat. Eerst deed LAN het wel, toen ik nog hccnet had. Sinds ik via xs4all connect, is LAN foetsie.

• Voutloos
  • Niet online
enakje, voor de werking van je LAN maakt het wel of niet router zijn niets uit.
Je vraag hoort in een eigen topic, maar dan moet je wel een sloot meer info geven. Wat heb je geprobeerd, wat is de opstelling en wat gaat er fout/wat werkt er niet. :)

{signature}

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:08:
[...]

Bedankt voor al jullie reacties en de moeite die jullie voor mij genomen hebben. De oplossing was die van KillerAce. FF nog een persoonlijk bedankje voor jou, je hebt mij en mijn zoon erg gelukkig gemaakt. BEDANKT :) :) _/-\o_ _/-\o_
Mooi zo :)
Check onze BHD server eens ;)
Pagina: 1