Firefox refresh fout.

Pagina: 1
Acties:

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 14:54

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
Hallo,
Ik ben bezig een refresh code die de hele pagina refreshed(ik heb frames en wil dat ze allemaal refreshen). ik had nu deze code en die werkt wel maar mijn collega heeft firefox en bij hem refreshed hij alsmaar door, en ik kan ook geen META tags gebruiken.

het gaat om deze code:

<script language="Javascript">
top.location.reload(true);
</script>

wie kan mij helpen?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik mis in je code eigenlijk het if statement!, de voorwaarde waneer er een refesh moet plaats vinden. Het is logisch dat firefox op deze manier blijft refreshen!

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
dat zou toch niet uit moeten maken?hij moet gewoon naar die site gaan.. dus niet die code blijven laden?
ik had er net even een if command bij gemaakt maar die werkt al helemaal niet.
dus zou jij met even een begin willen geven?

Verwijderd

Taygeta schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:04:
dat zou toch niet uit moeten maken?hij moet gewoon naar die site gaan.. dus niet die code blijven laden?
ik had er net even een if command bij gemaakt maar die werkt al helemaal niet.
dus zou jij met even een begin willen geven?
Maar al wordt de pagina vernieuwt wordt de code toch ook weer opnieuw uitgevoerd :). Dus de pagina wordt ook weer opnieuw geladen, en zo gaat dat maar door.

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:09:
[...]

Maar al wordt de pagina vernieuwt wordt de code toch ook weer opnieuw uitgevoerd :). Dus de pagina wordt ook weer opnieuw geladen, en zo gaat dat maar door.
nouja, eigelijk niet... terminsten... niet met internet explorer

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Taygeta schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:14:
[...]

nouja, eigelijk niet... terminsten... niet met internet explorer
Dan doet IE dat fout :) als je direct op een pagina een script aanroept dat diezelfde pagina ververst, moet dat oneindig blijven doorgaan.

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
JeRa schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:16:
[...]

Dan doet IE dat fout :) als je direct op een pagina een script aanroept dat diezelfde pagina ververst, moet dat oneindig blijven doorgaan.
in mijn geval doet IE dat dus goed :o

nou volgens mij werkt die top.location.reload(true) zo dat hij dan je frameset reload (dat is dus de url die in je url balk staat :+ ), met de bijbehorende pagina's, dus niet de pagina die die refresh aanroept....

[ Voor 6% gewijzigd door Taygeta op 30-05-2006 16:20 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Dan zou ik gewoon dit gebruiken:
code:
1
window.open(top.location.href, "_top");

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Taygeta: Maar die pagina die de refresh aanroept wordt dan toch ook weer geladen? Drie maal raden wat er dan met de code gebeurd :+

En als je inderdaad gewoon je frameset wil 'resetten' (dus alsof je er voor het eerst komt), kun je het best andré's methode toepassen.

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 30-05-2006 16:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:21:
@Taygeta: Maar die pagina die de refresh aanroept wordt dan toch ook weer geladen? Drie maal raden wat er dan met de code gebeurd :+

En als je inderdaad gewoon je frameset wil 'resetten' (dus alsof je er voor het eerst komt), kun je het best andré's methode toepassen.
ja daar heb je misschien wel gelijk voor maar ik heb altijd IE gebruikt, dus ik heb dit probleem nooit gehad m.a.w voor mij is het standaard dat hij dan de hele frameset refreshed waardoor ook de default pagina's worden geladen.

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
André schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:21:
Dan zou ik gewoon dit gebruiken:
code:
1
window.open(top.location.href, "_top");
TOP! dit werk super man! _/-\o_ _/-\o_

@edit: voor de mensen die het willen weten hij opent nu de default pages i.p.v. de page waar hij op stond...

@edit: ik denk dat ik te vroeg gejuicht heb.... wat ik doe is namelijk een css file veranderen door middel van een script, daarom had ik die refresh code nodig doordat hij dan de css file opnieuw zou laden... maar dat doet hij op dit moment niet... :'( je houd gewoon de oude kleuren

@edit: na even wat te testen blijk het nu zo te zijn dat hij het in Firefox goed doet... maar in IE niet 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door Taygeta op 30-05-2006 16:48 ]

Pagina: 1