Toon posts:

centrale/dect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jaren geleden een isdn centrale 2-8+ laten installeren. Daarop aangesloten een isdn telefoon merk TeleS fon. Daarnaast hadden we een draadloos telefoontje van Kpn. Dit werkte perfect wat doorverbinden betreft etc. Echter dit toestel ging kapot dus iets anders aangeschaft, een Philips Dect 1212S/22 met extra handset. Hiermee hebben we echter problemen ; zodra de telefoon overgaat en ik opneem met die Philips en ik wil ruggespraak/doorverbinden, wordt de verbinding verbroken. Ook nummerweergave werkt niet. Heb al in de handleiding gekeken, daar wordt naar de centrale verwezen. Echter met de pc kan ik in die centrale niets wijzigen : er zit weliswaar een floppy bij, maar enkele bestanden die daarop staan werken niet op onze ( verouderde ) Windows 98.
Ik heb ook begrepen dat ik rechtstreeks via de isdn telefoon "verbinding" zou moeten kunnen maken met de centrale, ook handleiding bekeken maar ook daar kom ik niet uit. Wie helpt zodat ik nummerweergave heb op mijn nieuwe toestel(len) en weer kan doorverbinden en ruggespraak kan houden ?

Verwijderd

Dat hij de verbinding verbreekt, komt door een te lange flashtijd. Dit is in je telefoon in te stellen (bij mijn Philips 221 heb je een optie 'flash 1' en 'flash 2', je moet dan dus de andere kiezen, neem ik aan).

Ik kan in de handleiding van de ISDN Centrale 2-8+ niets vinden over nummerweergave op een analoge lijn, dus waarschijnlijk doet dit het niet via deze centrale, alleen op ISDN-telefoons.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie. Heb nu de flash op 1 gezet en kan nu inderdaad doorverbinden. Heb echter nog een vraag waar jij ( of iemand anders ) raad op weet. Het "aankloppen" werkt nog niet naar behoren. Als ik met één telefoon in gesprek ben en de andere lijn gaat over, zou ik een toontje moeten horen dat er een tweede gesprek binnenkomt. Dit hoor ik echter niet. Suggesties ?

Verwijderd

Probeer eens #*840# in te typen op de telefoon waarop wisselgesprek niet werkt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd, op beide handsets. Echter geen resultaat : ik hoor nog steeds geen
"piepje" en het gesprek overnemen lukt ook niet.

Verwijderd

Wat hoor je zodra je die code hebt ingevuld?

Moet je trouwens normaal een 0 draaien voor een telefoonnummer of niet? Zo niet, probeer eens **#*840# (zo werkte het iig op mijn ISDN Homevox, opvolger van de 2-8+).

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die code heb ingetoets even niets, dan de ingesprektoon. Hierna druk ik op het hoorntje om de verbinding te verbreken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:43:
Als ik die code heb ingetoets even niets, dan de ingesprektoon. Hierna druk ik op het hoorntje om de verbinding te verbreken.
In de gebruikershandleiding staat:
Inschakelen
1 Neem de hoorn op.
2 Kies # * 8 4 0 # om het ontvangen van tweede interne
oproepen mogelijk te maken.
3 Wacht op de acceptatietoon.
4 Leg de hoorn neer.
Je zou dus een acceptatietoon moeten horen.. Het lijkt erop dat je het niet goed intoetst ofzoiets? Ik zou niet weten waarom de code anders niet zou werken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb echt alles goed gedaan !
Heb ook nog de helpdesk van KPN gebeld over de nummerweergave : dit zou niet uitmaken of het een analoog of digitaal toestel is, als het in de centrale maar goed ingesteld staat. Heb een mail gestuurd naar Philips over het probleem met wisselgesprek/maantoon/doorverbinden en hier nog geen antwoord op gehad. Het enige probleem waar ik tegenaan loop is volgens mij dat ikzelf geen
verbinding kan maken met de centrale via de pc, want ik denk dat ik er dan wel uit zou komen...
Gelukkig is me bij de aankoop gezegd dat ik het toestel binnen 2 weken
kan terugbrengen als er iets niet naar onze wens functioneert ! Dus dat ga ik doen, ik
heb er al zoveel tijd ingestoken dat ik het spuugzat ben.
In ieder geval hartelijk dank voor alle moeite !!!
Pagina: 1