Toon posts:

Nieuw mobo MSI KT880 Delta geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb net een nieuw moederbord gekocht voor mn pc, het is de msi kt880 delta, ik heb deze gekocht omdat mn oude moederbord raar begon te doen, deze werd instabiel, nu ben ik er later achter gekomen dat dat door de voeding kwam en dus heb ik ook nog een nieuwe voeding gekocht. het probleem is alleen dat ik totaal geen beeld krijg bij het nieuwe moederbord, de fans draaien wel! en het ledsysteem van msi werkt ook alle 4 leds geven rood aan. wat betekent dat er iets niet goed is, alleen wat?? bij het oude moederbord heb ik geen problemen heb met beeld of wat dan ook, dit is leuk, maar ik wil natuurlijk het nieuwe moederbord gebruiken. ik heb vanalles geprobeerd, ik heb ddr 2700 en 3200 beide heb ik geprobeerd, geen beeld, mn videokaarten : een asus v9999/TD (geforce 6800) en een ati radeon 9600 pro, bij beide geen beeld. ik hoor geen piepjes, mn voeding is een raptoxx 450 watt, is nieuw. heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen??

EDIT :

bios al gereset, 1 stuk geheugen algeprobeerd, zal vanavond ff uitzoeken wat ie doet zonder geheugen! De processor lijkt me ook niet kapot aangezien deze het gewoon wel op mn oude moederbord doet, ik zit namelijk nu achter de pc! en het beeldscherm is het ook niet aangezien ik er nu achter zit!, het zal em dus echt aan het mobo liggen!.

na testen zonder geheugen hoor ik geen piepjes!! :( van de week nog ff uitproberen met een athlon... werkt dit niet dan zal het mobo wel doodzijn

afgelopen ook het mobo getest met een athlon 2400+ met als resultaat dat de fans 2 seconden draaiden endaarna stopte het systeem en ook dan geen beeld:S nu snap ik er geen hel meer van!!!

zou het mobo toch kapot geleverd zijn?

spec:
amd sempron 2200+ (word ondersteund volgens de website van msi)
mobo: msi kt880 delta
videokaart: asus v9999/td (geforce 6800) of ati radeon 9600 pro
geheugen: 2x 256 mb @ 333 of 2x 512 mb @ 400
voeding: 450 watt raptoxx
hdd: maxtor 160 gb 8 mb cache

alvast bedankt!!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 20:00 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

geeft een pci videokaartje ook geen beeld?
bios al gereset? (wie weet helpt het)

ben nu ff manual aan het downloaden om ff te kijken of ik daar wat uit kan halen

[ Voor 67% gewijzigd door Raven op 30-05-2006 14:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Haal eens al het geheugen eruit, en zet m aan. Geeft ie dan piepjes? Zo niet, dan heb je een DOA te pakken. Zo ja, probeer dan 1 geheugenreep ipv een setje van 2x 512 of 2x 256.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

net manual doorgespit, waarom zetten ze er niet in wat die led "codes" betekenen??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

ik denk je cpu kapot is gegaan met overzetten....

je kunt even kijken of er stukjes van de core zijn afgebrokkelt of niet , maar ik denk 90 % zeker dat je cpu overleden is... sorry.. :}

Wat je nu kan proberen is het volgende :
- Je nieuwe moederbord eruit halen, oude moederbord terug plaatsen
- Processor weer overzetten met je huidige spullen wat altijd gewerkt heeft, als je dan weer geen beeld hebt dan weet je dat je cpu gewoon kapot is...

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 15:08 ]

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:05:
ik denk je cpu kapot is gegaan met overzetten....

je kunt even kijken of er stukjes van de core zijn afgebrokkelt of niet , maar ik denk 90 % zeker dat je cpu overleden is... sorry.. :}
Denk ik niet, een cpu gaat zelden stuk, zal eerder het geheugen zijn of de graka. Druk anders het geheugen nog eens goed aan, misschien zit het er niet goed in, kan gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Ben1985 op 30-05-2006 15:08 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Ben1985 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:07:
[...]

Denk ik niet, een cpu gaat zelden stuk, zal eerder het geheugen zijn of de graka.
Je moet ook niet denken maar lezen... en begrijpen..

Hij heeft toch al andere kaart geprobeert.... anders zal hij eerder artifacts zien ofiets dergelijks.
geheugen heeft hij ook al geprobeert :)
4 reepjes geheugen gaan niet zo maar kapot....
en 2 videokaarten ook niet... lees je trouwens het topic wel ? :)

aan TS : Hoor je hem ratelen of iets doen of echt helemaal niets..

- andere monitor ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 15:18 ]

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

4 reepjes geheugen gaan inderdaad niet snel kapot nee, maar het kan zijn dat de geheugenbanken niet goed zijn toch? Zonder geheugen heeft hij namelijk nog niet geprobeerd, het mobo zou dan piep-geluiden moeten geven.

Verwijderd

Meestal geeft het geheugen geen beeld als je een server bord hebt bv waar registered of ecc geheugen in moet terwijl je dat niet doet , lijkt me hier niet het geval... en vier bankjes zou er 1 van wel door moeten starten...

hij moet idd nog even zonder testen dan kijken of die piept, ik denk niet dat ie wat gaat doen....aanleiding...processor :) heb het zelf ook al paar keer gehad..

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Is het niet zo dat als je meerdere reepjes geheugen erin hebt zitten en er 1 bank van het mobo gaar is dat ie dan vaak alsnog niets doet ipv alleen de repen die in de goede geheugenbanken zitten te gebruiken?

Verwijderd

uhm nee, dan start ie 9 van de 10 x wel door maar je krijg je errors of hij telt niet verder maar beeld zou je wel moeten krijgen..

Verwijderd

ik weet niet waar je woont ik heb nog een Barton 2000+ hier liggen als je in de buurt woont kun je die wel even proberen...

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jongens jongens hij koopt een ander mobo en heeft daarna geen beeld meer en daar voor wel, dan kan niet aan de cpu liggen. Het kan een paar oorzaken hebben dat je nieuwe config niet werkt.

1.Er is iets niet compatible.(denk aan geheugen/videokaart/cpu die niet word onderstuend door je mobo/bios en zelfs de voeding)
2.Je mobo is DOA. (komt het meeste voor van alle hardware naar mijn iedee)

Sluit eens je speaker aan die in je kast zit, start alleen met je cpu op zonder geheugen en videokaart.
Als het goed is geeft hij nu een code dat hij het geheugen mist door middel van piepjes.
Als je geen piep hoort dan is je mobo DOA

En ik weet voor 99% zeker dat het niet je cpu is, mits je met beleid alles heb aangesloten.

Heb je je anderen mobo nog?zoja test je cpu daar eens.

[ Voor 28% gewijzigd door mad_max234 op 30-05-2006 17:52 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

heb misschien de oude windows er nog opstaan?

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:45:
Jongens jongens hij koopt een ander mobo en heeft daarna geen beeld meer en daar voor wel, dan kan niet aan de cpu liggen. Het kan een paar oorzaken hebben dat je nieuwe config niet werkt.

1.Er is iets niet compatible.(denk aan geheugen/videokaart/cpu die niet word onderstuend door je mobo/bios en zelfs de voeding)
2.Je mobo is DOA. (komt het meeste voor van alle hardware naar mijn iedee)

Sluit eens je speaker aan die in je kast zit, start alleen met je cpu op zonder geheugen en videokaart.
Als het goed is geeft hij nu een code dat hij het geheugen mist door middel van piepjes.
Als je geen piep hoort dan is je mobo DOA

En ik weet voor 99% zeker dat het niet je cpu is, mits je met beleid alles heb aangesloten.

Heb je je anderen mobo nog?zoja test je cpu daar eens.
Nee natuurlijk kan dat niet aan de cpu liggen... omg man...
dan doe je toch lekker eigenwijs :)

een nieuw moederbord betekent ook dat je de processor moet overzetten en dat betekent dus meteen dat ie maar niet kapot kan gaan, aangezien al deze problemen daarop duiden...dat de cpu kapot is....
Bios reset hielp al niet... als je al geen beeld krijgt en geen beeps wat heb je dan aan je configuratie als die al niet verder komt :) slim...

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog een idee of zou het mobo toch dood zijn??? graag nog een reactie want elke hulp kan ik gebruiken
Pagina: 1