Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

samsung syncmaster 910T voedings print gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10 21:47

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Topicstarter
:'( mijn Samsung syncmaster 910T is overleden :'(

As ik hem aan zet of van source wissel zie ik even een flits van de ccf lampjes ik zie beeld en dan is het weer afgelopen.

Na het open maken van het scherm en hier en daar wat nameten kom ik er achter dat de ccfl inverter controler ( omschakelaarcontrolemechanisme :9 ) ic OF de Mosfet ic's dood zijn.
( OZ960G / STS7C4F30L )

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/LCDD/voedingboven.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/LCDD/voedingonder.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/LCDD/ccflinverter.jpg

Omdat Samsung uit Korea komt, en ze daar klaarblijkelijk heel goed zijn in ic’s bedenken MAAR ze dan niet aan de rest van de wereld los verkopen.

Mijn vraag is dan ook of iemand nog toevallig zo’n scherm heeft liggen waar bij bijv. het display van kapot is. En dan de voedings module kan missen.

Of dat iemand een ander idee heeft om het te fixe

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 10:29

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

erm.. stupid me for asking.. maaruh.. was het niet een beter idee om m ff terug te sturen voordat je m openmaakte??? of is de garantie er inmiddels vanaf??

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Topicstarter
2 jaar oud dus geen garantie meer
en wat ook de pest is,
ik heb er 2
als ik nu dus een nieuwe koop moet ik er eigenlijk 2 kopen
en dat was ik niet echt van plan eigenlijk

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Zeker dat er geen slecht contact in zit hier of daar? Eens hard neerzetten terwijl hij ingeschakeld is, als ie dan ff aanflitst is het een slecht contact.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Topicstarter
ik heb zelf best wel wat ervaring in die soort dingen B)
en kan je verzekeren dat een van die ic's gewoon kapot is :'(
Die flits komt omdat hij dan "inschakelt" maar hij oscilleert niet door.
En nee ik kan er niet zomaar een andere ccfl inverter aan hangen omdat de originele inverter ook wordt terug gekoppeld tevens is de brightness regeling aan de ccfl regeling gekoppeld ( wat ik zo 123 kan zien)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Mr-Beamer schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:50:
2 jaar oud dus geen garantie meer
en wat ook de pest is,
ik heb er 2
als ik nu dus een nieuwe koop moet ik er eigenlijk 2 kopen
en dat was ik niet echt van plan eigenlijk
En jouw Samsung is een van de eerste schermen die GEEN 3jaar garantie heeft? Dat hebben, voor zover ik weet, vrijwel alle merken.

http://www.samsung.com/nl/support/warranty/index.htm
Monitoren 3 jaar

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 31-05-2006 10:57 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
De ic's zijn trouwens zelden kapot, meestal is een van de inverter trafotjes doorgeslagen, als zo'n ding windingsluiting heeft gaat de electronica te beveiliging in ( door overstroom )

99% zeker dat dat je probleem is.

Repareren doe je zo.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

't Is hier geen V&A.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.