Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoeveel € vragen voor chauffeur spelen bruiloft?

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Hoi tweakervriendjes in het vervoershoekje :P

Even een situatieschetsje:
Een vriend van mij is ceremoniemeester voor de bruiloft van een vriend van hem. Uiteraard hoort daar een mooie auto bij (BMW 6-serie cabrio :9~) met chauffeur. Nu heeft hij aan mij gevraagd of ik dat wil doen. Dus het bruidspaar halen, brengen naar fotoshoot, brengen naar de voltrekking, brengen naar receptie, noem maar op. Eigenlijk dus de hele dag gewoon chauffeurtje spelen :)

Nu wil ik dat natuurlijk wel, tis een mooie wagen, en ik ben zelf part-time taxichauffeur, dus ik kan ze absoluut veilig vervoeren (ik heb er immers een diploma voor). Dit is ook een van de redenen dat die vriend van mij me dus heeft aangedragen bij het bruidspaar.

Ok maar nu de vraag: Hoeveel moet ik hiervoor vragen? Het bruidspaar wil het uiteraard gewoon betalen (ik ben toch een hele dag bezig). Ik weet dat een 'normale chauffeur' in dit geval om en nabij de €20,- tot €25,- kost volgens mij (tenminste wat ik op internet vind onder 'prive chauffeur'). Is het dan redelijk als ik 15 euro per uur vraag? of is 10 schappelijker?
Ohja, ik ken het bruidspaar verder totaal niet, dus het is ook niet echt een vriendendienstje ;)

Tenks voor het meedenken :)

Permanent wintericon!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:30
geen vriendendienstje? dan hoef je ook geen vriendenprijsje te doen. Als je het leuk vindt om speciaal in die bak te mogen rijden, dan kan je natuurlijk wat goedkoper gaan zitten.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik zou gewoon een rond bedrag vragen 100 euro ofzo, het is toch iets bijzonders. Ik zou gratis voor ze in die auto gaan rondrijden mja... :P.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, ik zie bedragen van rond de 500 euro voor 6 uur....is beetje hoog, gezien jij niet professioneel trouwdagchauffeur bent, dus zet in op 200 euro inclusief brandstof (tot 50km) of zo. is toch leuk zakcentje voor een vrij dagje.

Copy.com

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
PROnline schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:32:
geen vriendendienstje? dan hoef je ook geen vriendenprijsje te doen. Als je het leuk vindt om speciaal in die bak te mogen rijden, dan kan je natuurlijk wat goedkoper gaan zitten.
Jah ik vind het inderdaad wel leuk om lekker in die bak rond te rijden :)
Dersan schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:32:
Ik zou gewoon een rond bedrag vragen 100 euro ofzo, het is toch iets bijzonders. Ik zou gratis voor ze in die auto gaan rondrijden mja... :P.
Rond bedrag is indd wel een goed idee, dan klinkt het ook niet zo "ik wil per uur betaald worden" :)
sariel schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:37:
Tsja, ik zie bedragen van rond de 500 euro voor 6 uur....is beetje hoog, gezien jij niet professioneel trouwdagchauffeur bent, dus zet in op 200 euro inclusief brandstof (tot 50km) of zo. is toch leuk zakcentje voor een vrij dagje.
De benzine zullen ze al zelf betalen, ze hebben de auto zelf ook geregeld, ik hoef alleen maar te sturen. (en dat gebeuren met je voeten enzo ;)) En volgens mij is die 500 euro eerder inclusief auto, want die bedragen zie ik niet voor 'alleen chauffeur'.

Permanent wintericon!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

WTF? Als een vriend mij vraagt of ik een dag lang in een 6 cabrio mag rijden zou ik hem zelfs geld toegeven. En dan ook nog tijdens een trouwerij, ik wist het wel.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik zou het voor een euro of 50 - 100 wel doen denk ik. Vind auto rijden erg leuk, maar gratis een dag opofferen voor mensen die ik niet ken zal ik niet doen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wokkels schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:29:
Uiteraard hoort daar een mooie auto bij (BMW 6-serie cabrio :9~) met chauffeur.
Euh... gaat daar wel een bruidspaar "achterin" passen? Bij mijn weten is de coupe al erg krap achterin, de cabrio zal vast niet ruimer zijn... en bruidsjurken zijn niet bepaald de handigste kledingstukken meestal.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
André schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:47:
WTF? Als een vriend mij vraagt of ik een dag lang in een 6 cabrio mag rijden zou ik hem zelfs geld toegeven. En dan ook nog tijdens een trouwerij, ik wist het wel.
Ze willen er zelf graag voor betalen, ik vind het ook super om in een 6 cabrio te zitten, begrijp me niet verkeerd ;)
ACM schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:04:
[...]

Euh... gaat daar wel een bruidspaar "achterin" passen? Bij mijn weten is de coupe al erg krap achterin, de cabrio zal vast niet ruimer zijn... en bruidsjurken zijn niet bepaald de handigste kledingstukken meestal.
Ze hebben de wagen zelf uitgezocht, dus ik neem aan dat ze daar wel over nagedacht hebben :)

Overigens heb ik toen de vraag gesteld werd ook DIRECT en driewerf JA! gezegd zonder erbij stil te staan dat ze misschien wel zouden willen betalen :P Dus misschien zeg ik wel gewoon 50 eur ofzo :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Wokkels op 30-05-2006 15:13 ]

Permanent wintericon!

Verwijderd

Ik zou ook een rond bedrag vragen, 100 tot 150 euri lijkt me redelijk.
Je hoeft, wat je zelf al zegt, alleen maar te sturen. De auto en benzine wordt al betaald.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:37
Denk je niet dat je meer krijgt als je gewoon niet vraagt? Ik draai (DJ) bijvoorbeeld ook weleens voor niets bij vrienden o.i.d. en dan krijg je op het einde van de avond toch nog een leuke envelop en een lading fooi. Soms zelfs meer dan je normaal zou vragen...

Verwijderd

ACM schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:04:
[...]

Moet lukken hoor, ik heb met mijn zus in trouwkleed (voor foto's) al rondgereden, en we zijn er toch in geslaagd ze op de achterbank van een 3deurs peugeot 306'je te krijgen. Ook niet de grootste auto's :+

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Persoonlijk zou ik het voor niks doen, hun dankbaarheid zou meer dan genoeg zijn.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Gewoon niks vragen man :) bruiloft kost al een boel geld voor hun :p Als ze toch een bedrag willen zeg dan 50euro ofzo. Veel hoger zou ik dan toch niet gaan... en een dag in een zo'n BMW rijden... dat is veel meer waard :Y)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja voor een vriend, maar dat is wat anders. De topicstarter is geen vriend van het bruidspaar.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Via de feestzaal eigenaar heb ik een trouwauto geregeld. De chauffeur daarvan is ook door hem ingehuurd (ook voor de bediening later op de dag). Ik heb de chauffeur 50 euro in een envelop gegeven.

Bovenop het loon wat hij van de eigenaar van de zaal kreeg vond ik het wel een mooi bedrag.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Ben zelf lid van de new beetleclub waarbij ook vaak mensen (met cabrio's) worden gevraagd voor het rijden tijdens bruiloften, maar dit is inclusief auto. Hierbij krijgen ze vaak brandstofkosten vergoeding + ongeveer 200 a 250 euro...

Vergeet niet dat je ook een beetje reprenstatief uit moet zien (pak etc.) ;)

offtopic:
Hey Robert, lang niet gezien, alles goed? :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
^^

Ik zou als er specifiek niet naar gevraagd wordt er verder niet over hebben om eerlijk te zijn.

Call me old fashion, maar ik zou er geen probleem op hebben om een dagje heerlijk rond te toeren in een 6 serie cabrio, misschien nog een gezellig feest tegemoet te zien en te proefen van de bruiloft sfeer etc.

Kan me daarbij niet voorstellen dat ze je niets geven, ik denk dat ze sowieso wel 50+ euro fooi zouden geven.

Ik zou me de heer houden en wel zien wat je krijgt. Het kost je sowieso niets en het is een mooie gelegenheid.

Als ze er echt naar vragen zou ik gewoon 100 - 150 euro vragen.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wokkels schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:11:
Ze hebben de wagen zelf uitgezocht, dus ik neem aan dat ze daar wel over nagedacht hebben :)
Ik hoop het voor ze ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:13:
Moet lukken hoor, ik heb met mijn zus in trouwkleed (voor foto's) al rondgereden, en we zijn er toch in geslaagd ze op de achterbank van een 3deurs peugeot 306'je te krijgen. Ook niet de grootste auto's :+
Voor zover ik begrepen heb moet je bij de achterbank van de BMW 6 rekenen op "met tot je buik opgetrokken knieen kan het wel". Een kleine middenklasser als een 206 is vziw nog altijd ruimer achterin dan zelfs een BMW 6 coupe..

Laat ik het anders zeggen, een bestuurder van een 6 Coupe zit liever in een 206 achterin dan in zijn eigen 6 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 30-05-2006 16:41 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

- Je mag gratis rijden in die auto
- Je mag naar de trouwerij de gehele dag
- Dus eten en drinken gratis

Oftewel: Niks voor vragen :Y)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gast, een 6-cabrio als trouwauto?
Ik heb een 6-coupe, die is achterin FLINK groter dan de cabrio en daarin zit je al niet echt lekker als je langer bent dan 1.65 meter. Met trouwjurk en al wordt het al helemaal niets, zeker niet als er een hoepel in de jurk zit 8)7 Ik had zelf een Audi A8 als trouwauto geregeld en mijn vrouw (een whopping 1.56 meter groot :P) kon precies goed zitten.

Ze moeten het zelf weten natuurlijk, maar het lijkt mij wat gaar als je helemaal verkreukeld aankomt. Of je moet zelf met je benen in je nek gaan zitten en de passagiersstoel eruit schroeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Daniel op 30-05-2006 16:46 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals de anderen hier ook al zeggen zou ik of gaan voor een klein/rond bedrag ergens rond de 50 of 100 eur of doe het gewoon voor niets. Je bent tenslotte de hele dag onder de panne, voor die mensen is het ook een redelijk dure dag :P Ze hebben de auto ook al gehuurd..

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/7633/dscf00995kz.jpg

Laatst had mn broer dit als trouwauto :Y)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Regel een Rolls Royce

Maar maak de prijs voor het rijden niet te gek, ze zijn zelf al ongeveer 100 euro per aanwezig persoon kwijt. Zoniet meer :X

[ Voor 74% gewijzigd door Chevy454 op 30-05-2006 17:43 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Ik zelf ga over vier weken trouwen maar chauffeur mijzelf in een BMW Z4, voorin is dat nog wel redelijk te doen.

Ook ik sta te kijken van de wens van dit bruidspaar om zich achter in een 6-cabrio te wurmen. Dan moet je voor een Bentley Azure gaan o.i.d., die is nog een beetje ruim achterin maar natuurlijk ook weer flink duurder/niet verkrijgbaar. Ahcterin een cabrio zit je volgens mij in alle gevallen wat achteraf/opgepropt en zodoende heeft de chauffeur een te prominente rol t.o.v. zijn weggestopte passagiers.

Wat je kan vragen zou ik sterkt laten afhangen van hoeveel fun-waarde jezelf verwacht te krijgen. Als je er een vrije dag voor moet nemen vind ik het al wat anders. Verder kan ik je verzekeren dat ieder financieel meevallertje sterk wordt gewaardeerd door het bruidspaar.

tip: stem ook ff af wat je aan mag/kan/wil trekken.

even ter verrijking van het topic Afbeeldingslocatie: http://www.motoforum.pl/411/bmw6c06.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door aardbeix15 op 31-05-2006 08:57 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Hee allemaal bedankt voor de reacties :)

Geweldig om te zien hoe mensen hier nog steeds meedenken over al dan niet triviale zaken :P
Ik heb doorgegeven aan de ceremoniemeester dat ik er niets voor wil hebben. Het is gewoon leuk om te doen en ik maak er mensen blij mee. Wat is nou nog beter :) (ok en het is een mooie bak om in rond te cruisen :P)
Verder heb ik ook meteen even de vraag gesteld of er wel nagedacht is over de ruimte in de wagen, dat ging hij nog uitzoeken. Dus iedereen die daar zijn vraagtekens bij had: bedankt!

Permanent wintericon!

Verwijderd

Mwoah, zo leuk is het niet, je kunt niet met een bruidspaar achterin af en toe is flink doortrekken ... :P

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:51:
[...]

Mwoah, zo leuk is het niet, je kunt niet met een bruidspaar achterin af en toe is flink doortrekken ... :P
Daar heb je de ceremonie zelf voor toch? O-)

Een nicht van mij is getrouwd in een van de auto's van haar vader (Chevrolet Impala cabrio, spam) waar ze bij het stadhuis op de kofferklep zat. Ruimte zat dus achterin :P
Zoieso hebben die amerikanen zat ruimte achterin, misschien kan je ze ook ergens anders huren. Want zo te zien kan je niet lekker op zo'n BMW 6 zitten dankzij de hoofdsteunen ;)

Verwijderd

Zelf ook getrouwd in een Impala, je kon met een heel gezin achterin zitten :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Ik heb dit soort klusjes al wel eens gedaan en mij lijkt 100 euro een mooi bedrag. Zwart in 't handje, that is :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 13:30
aardbeix15 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:55:
Ik zelf ga over vier weken trouwen maar chauffeur mijzelf in een BMW Z4, voorin is dat nog wel redelijk te doen.

Ook ik sta te kijken van de wens van dit bruidspaar om zich achter in een 6-cabrio te wurmen. Dan moet je voor een Bentley Azure gaan o.i.d., die is nog een beetje ruim achterin maar natuurlijk ook weer flink duurder/niet verkrijgbaar. Ahcterin een cabrio zit je volgens mij in alle gevallen wat achteraf/opgepropt en zodoende heeft de chauffeur een te prominente rol t.o.v. zijn weggestopte passagiers.

Wat je kan vragen zou ik sterkt laten afhangen van hoeveel fun-waarde jezelf verwacht te krijgen. Als je er een vrije dag voor moet nemen vind ik het al wat anders. Verder kan ik je verzekeren dat ieder financieel meevallertje sterk wordt gewaardeerd door het bruidspaar.

tip: stem ook ff af wat je aan mag/kan/wil trekken.

even ter verrijking van het topic [afbeelding]
Ik vindt het inderdaad ook erg vreemd dat ze een 6-serie cabrio hebben geregeld maargoed.
Zelf heb ik eens een gelijke klus gedaan en heb het gewoon als vriendedienst gedaan, ze vroegen ook wat ik er voor wou hebben en had gezegd dat ze maar wat leuks moesten verzinnen.

Heb de auto een dag van tevoren opgehaald en dag erna pas terug, dus 3 dagen kosteloos een 745i gereden, dat vondt ik al meer dan genoeg maar tot slot kreeg ik zelfs nog een enveloppe met 50 euro en een lekker luggie erbij :Y)

Wat ik zou doen is gewoon zeggen; verzinnen jullie maar wat leuks, want het is echt leuk om zo'n dag mee te maken :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:38

jep

Ik reed in een Mercedes E-klasse full options voor een bruiloft. Het was een automaat en dat vergat ik even toen ik een stoplicht naderde en ik vol met mijn linker slof op de rem trapte. :+

Blunder. :P

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:12
Ik ben vorig jaar zelf getrouwd in een Rolls Royce Corniche (is ook een cabrio, was van www.trouwautoverhuur.nl) en daar konden we achterin goed zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door MoZe op 31-05-2006 12:57 ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Roenie
  • Niet online
Aap schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:37:
Gewoon niks vragen man :) bruiloft kost al een boel geld voor hun :p Als ze toch een bedrag willen zeg dan 50euro ofzo. Veel hoger zou ik dan toch niet gaan... en een dag in een zo'n BMW rijden... dat is veel meer waard :Y)
Dat het veel geld kost zijn ze zelf bij natuurlijk, dat is een kwestie van prioriteiten stellen.

Maar ik zie dat de TS al gezegd heeft het voor niets te doen. Zeer positief. Zelf had ik gezegd dat ze mochten betalen wat ze dachten dat het waard was.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit plaatje kent wel een zeer optimistische stoelinstelling :P Met een redelijk gemiddelde lengte (1.85) zit ik als bestuurder met de achterkant van de stoel ongeveer ter hoogte van de hoek van het portier, oftewel zeker 10 cm verder naar achteren dan de instelling op dit plaatje. Go figure hoeveel beenruimte je dan achter overhoudt :P

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Een vriend/collega van me reed op mijn bruiloft met een Jaguar 420 uit '68, kwam in pak (géén pet ;) ) en deed dat alles voor € 200... daavoor was hij er wel de gehele dag!

Hij moet er wel die hobby-liefhebberij-oldtimer van onderhouden, vandaar deze 'kosten', ook rijdt dat 1 op weinig.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Ach, krap... Wat is krap. Vandaag een oude Kever gezien met een bruidspaar achterin :P
De chauffeur gaat maar wat naar voren zitten.
Overigens Lijkt me €100 een redelijk minimum voor een hele dag werken. Dat je een leuke auto rijdt doet eigenlijk niet ter zake, je bent gewoon een hele dag bezig. Als ze het gratis zouden willen hebben zouden ze zelf wel een familielid ofzo inschakelen denk je niet?

Ioniq 5 P45

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb een vriend gecharterd die het onwijs tof vond om in een new-beetle cabrio te touren, die deed niet moeilijk over geld enzo, daar hebben we niet eens over gesproken, heb hem een leuke cd gegeven, maar goed dat is een vriend van mij dus eigenlijk een ander verhaal

Elect a clown, expect a circus.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
6 serie zijn idd heerlijke bakken en mag er zo af en toe ook inrijden :P .

ontopic: je bent een vrije dag kwijt en dus het zou redelijk zijn als je geld zou krijgen. Eurotje of 12/13 is redelijk per uur.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Denk dat het qua beloning wel goed komt, daar zal het bruidspaar wel aan denken. :)
Vind het een leuk gebaar dat je niets hebt gevraagd.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
^^ Sjah ik denk het ook wel :)
Ik heb wel een beetje laten doorschemeren dat ze zelf maar een gepaste 'beloning' moeten verzinnen, want (en ja, dat heb ik natuurlijk letterlijk gejat hier uit 't topic) "zo'n dag is al duur genoeg" :P

Overigens hebben ze wel aangeboden om mee te eten met de daggasten en op het feest ook aanwezig te zijn, maar dat heb ik beleefd afgeslagen. Ik vind het niet gepast om lekker van iemand anders z'n geld op z'n bruiloft te gaan zitten kanen terwijl ik het bruidspaar nieteens ken. Maar wel coulant van ze verder :) (overigens heb ik dan ook een bbq, dus dat komt weer mooi uit ;))

Ohja die tip van contact opnemen over de kleren is wel een goed idee! Uiteraard ga ik strak in 't pak, maar misschien hebben ze nog wensen wbt. kleur overhemd/stropdas ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Wokkels op 03-06-2006 13:25 ]

Permanent wintericon!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:50:
[afbeelding]

Laatst had mn broer dit als trouwauto :Y)
:D
Pagina: 1