Toon posts:

Terminal session stays active...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een actieve terminal server sessie op een Windows 2003 server afmeld (dus niet met het kruisje of verbinding verbreken) blijft de sessie vaak actief op de server (dus geen disconnected).

De server is qua updates helemaal bij..

Wanneer je als gebruiker kiest voor start-afsluiten krijg je de keuze voor disconnect of logoff, in deze gevallen wordt dan gekozen voor logoff en geen disconnect waarna de sessie op de client verdwijnt maar op de server op active blijft staan...

De sessie time-out instellen gaat ook niet vanwege gebruikers die eventueel opnieuw willen verbinden met een verbroken sessie.

Als ik opnieuw een terminal server verbinding maak in dit geval start hij een nieuwe sessie op de client / server en blijft er op de server nog steeds 1 sessie van deze gebruiker op active staan.

Op het forum van Microsoft (Engels en Nederlands) krijg ik geen enkele reactie evenals op het fok forum, ook Google bied geen oplossing...

Iemand een mogelijke oplossing?...

Verwijderd

En blijft het probleem ook bestaan wanneer je in het start menu kiest voor logoff in plaats van disconnect?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:53:
Wanneer je als gebruiker kiest voor start-afsluiten krijg je de keuze voor disconnect of logoff, in deze gevallen wordt dan gekozen voor logoff en geen disconnect waarna de sessie op de client verdwijnt maar op de server op active blijft staan...
Yes.

Verwijderd

En is er nog iets over terug te vinden in je logs?
Bijvoorbeeld dat er een error optreedt bij het disconnecten van de server...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, was het maar waar...

Geen enkele foutmelding...

Verwijderd

Uhm, effe denken... In principe zou hij zich wel af moeten melden als je op Log-off klikt.
Als je op het kruisje klikt, dan klopt het dat de sessie blijft bestaan.
Ik ben op dit moment ook hier mee bezig, maar dan met Windows XP Pro i.c.m. XP Unlimited.
Je moet waarschijnlijk een instelling veranderen in je Terminal Services.
Daar kun je bepaalde policies aan en uit zetten, zo kun je dus ook een instelling veranderen waarin je aangeeft hoe vaak je server moet controleren of de sessie nog wel nodig is. (dus kijken of het RDP nog gebruikt wordt).

Commando hiervoor weet ik zo 1 2 3 nie effe.
Wel vreemd trouwens, dat als je op Logoff klikt, dat ie dan niet uitlogt. Zowel de TS sessie als de gebruikers-sessie.
Wellicht brakke 2003?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:23:
Uhm, effe denken... In principe zou hij zich wel af moeten melden als je op Log-off klikt.
Als je op het kruisje klikt, dan klopt het dat de sessie blijft bestaan.
Ik ben op dit moment ook hier mee bezig, maar dan met Windows XP Pro i.c.m. XP Unlimited.
Je moet waarschijnlijk een instelling veranderen in je Terminal Services.
Daar kun je bepaalde policies aan en uit zetten, zo kun je dus ook een instelling veranderen waarin je aangeeft hoe vaak je server moet controleren of de sessie nog wel nodig is. (dus kijken of het RDP nog gebruikt wordt).

Commando hiervoor weet ik zo 1 2 3 nie effe.
Wel vreemd trouwens, dat als je op Logoff klikt, dat ie dan niet uitlogt. Zowel de TS sessie als de gebruikers-sessie.
Wellicht brakke 2003?
valt dat niet gewoon onder het RDP configuratie gedeelte dan?
te breiken via:

1. Log in to Windows as a Windows 2003 Server Administrator.
2. Click the Start menu, click Programs, click Administrative Tools and then click Terminal Services Configuration.
3. In the list of connection types, double-click RDP-Tcp.
4. Click the Sessions tab

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:44:
[...]

valt dat niet gewoon onder het RDP configuratie gedeelte dan?
te breiken via:

1. Log in to Windows as a Windows 2003 Server Administrator.
2. Click the Start menu, click Programs, click Administrative Tools and then click Terminal Services Configuration.
3. In the list of connection types, double-click RDP-Tcp.
4. Click the Sessions tab
Jah, dat klopt. Maar daar kun je geen instellingen veranderen wat betreft het uitloggen e.d.
Je kunt daar inderdaad zien welke RDP sessies er open staan, je kunt ze zelfs killen, maar dat is niet de oplossing (om elke keer alle sessies te gaan killen met het handje)
Je moet hiervoor een policy aanmaken.
Volgens mij kun je dat gewoon doen met gpedit.msc
Dan naar local computer (uit mijn hoofd) > Windows componenten > Terminal Services.

RDP is en blijft een doodgewone Terminal Services uiteraard.
In dat menutje kun je opgeven hoelang een TS ongebruikt mag blijven, hoevaak Win moet checken of de gebruiker nog wel aanwezig is, verbindingen actief houden etc. etc.
Pagina: 1