Toon posts:

TB 900 goede temp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TB 900 (loopt op 954 momenteel) en de temperatuur zwenkt tijdens het werken tussen de 48 en 55 graden. 48 graden is met mijn casefans (2 stuks) op volle sterkte, 55 is zonder casefans....
Is dit een beetje een goede temp?

Ohja als ik nix OC is de temp misschien net 1 graad lager dus dat is de moeite ook niet meer....

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Yup, mijn 900 MHz TB (niet overgeklokt) loopt ook op 47 graden :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

mijn tb900@1Ghz wordt niet warmer dan 38 - 39 graden op full load ( }:O ). Ik had hem eerst op 1050Mhz maar toen moest ik het voltage wat omhoog gooien.. en hij werd toen iets van 46 graden ofzo. Naja voor die 50mhz... :)

Zit een Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP op, met artic silver er tussen en de hele handel zit in een Antec SX-1030BEC serverkastje met 4x80mm fan waarvan er 2 direct achter de CPU op de backplate zitten en zuigen dus direct de warme lucht naar buiten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

900@990mhz loopt op 40graadjes stressed, met een super Orb GEEN case fans lekker rustig:):)

Verwijderd

Topicstarter
Wow dat is wel heel erg lekker... ik zit er sowieso aan te denken hem tot een 1000Mhz op te gaan pompen...

Wat kost een superorb?? Is dat de moeite waard van het extra geld tov de extra snelheid?

Verwijderd

Maakt wel herrie maarja hij koelt dan ook super kost 60pieken:):) bij mycom

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 11:52 schreef Dee-ehn het volgende:
Wow dat is wel heel erg lekker... ik zit er sowieso aan te denken hem tot een 1000Mhz op te gaan pompen...

Wat kost een superorb?? Is dat de moeite waard van het extra geld tov de extra snelheid?
Redelijk wat herrie, maar qua koeling valt ie wat tegen, de beugeltjes op de orb zijn heel erg buigzaam, daardoor duwt ie heel zacht tegen de core aan, wat weer betekend minder goedcontact dus minder koud... :(

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
tbird 800@927 op ehmz idle temp.. 30 graden
stressed 41 graden
en dan is me kamertemp rond de 22 graden
is me kametemp rond de 26 zit is stressed op 48 graden

met een coolermaster van 3 tientje ;)

ik denk dat ie zo cool blijft omdat ie ECHT ingeburnd is...had eerst een 230 watt voeding..was me cpu koeler een keer op 1/9 gaan draaien
kom thuis...vast gekaaid...bios in...90 graden
HEHEH

PVoutput

Verwijderd

Gewoon een stukje rubber tussen de beugeltjes en problem opgelost, werkt perfect.
Heb nu temp van 29 idle:):)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Die superorbs kosten hier in Oldenzaal 30 piek maar dat ding maakt me een tering herrie,ik heb hem namelijk ook :)

Owja je moet gewoon die bovenste fan niet aansluiten van die superorb dan is die wel 10 x zo stil en maar een paar graden warmer :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Waarom loopt mijn tb900 dan standaard gewoon op 29 graden?

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor koeling heb jij wel niet, Blub?

Verwijderd

Ik heb dus gewoon standaard systeem en niet mee overgeclocked of zo...

Is een tb900 op een abit kt7 met super orb en in die mooie antec kist die ik bij ned-cool vandaan heb, ben effe zijn naampie vergeten...

Is dat niet normaal dattie op 29 graden draait dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vinnem wel heel erg lekker koud als ik eerlijk mag zijn!

Maareuh die kast van jou is daar wat speciaals mee dan?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

29 - 30 graden idle is heel normaal. Mijn systeem temp is 19 - 21 graden.. mijn kamertemp is zoiets van 18 - 19 graden.

Je CPU wordt altijd warmer natuurlijk. En zonder gebruik van Peltiers of vloeibare stikstof (of meer van die ongein) zullen je onderdelen bij reguliere luchtkoeling altijd boven kamer temperatuur komen. Althans dat lijkt mij toch wel logisch.. toch?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op vrijdag 26 januari 2001 16:14 schreef Dee-ehn het volgende:
Ik vinnem wel heel erg lekker koud als ik eerlijk mag zijn!

Maareuh die kast van jou is daar wat speciaals mee dan?
Antec kasten zijn niet zomaar kasten! :) Ze zijn zeer stevig ontworpen, van zeer hoge kwaliteit en door het gebruik van 4x80mm fan en geholpen door de goede inrichting van de kast krijg je een zeer goede airflow in je kast.. wat natuurlijk de koeling alleen maar ten goede komt. :)

Ik heb zelf ook een Antec kast (SX-1030BEC) en hoewel deze niet al te goedkoop was (365,-) ben ik er echt onwijs blij mee. Ff wat voordeeltjes.. je kan gewoon het zijpaneel gewoon als een deur openen en in 1 beweging er uit tillen (niets geen geschroef of schuiven of bovenkant er eerst af moeten halen), daarnaast is de afwerking heel goed .. geen scherpe randen ofzo, behoorlijk wat ruimte en een click-in systeem voor 80mm fans .. een uitzonderlijk goede 300watt voeding (Antec SX303 300Watt PSU met Smartpower).. :) En mijn kast is nog eens heel erg mooi zwart ook!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Ik heb m'n TB900 op 1000 Mhz lopen.
Stressed wordt ie maar liefst 61 graden. Niet-stressed wordt ie 44 graden.
Hij loopt rete-stabiel, dus er is geen reden voor jou om te denken dat het te heet is

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Heb mijn P3 667@750 lopen. De temp is meestal rond de 28 a 29 graden. Het enigste wat is gebruik is dat software coolings proggy dat bij het moederbord zat (CUSL2)

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 10:57

Erikie

www.erikie.nl

jah hee, hallo.. die p3 tellen hier niet mee, want die kun je niet vergelijken met de athlons. die p3 zijn altijd koeler.. dussu..

die van mij word trouwens 47 stressed met een coolermaster van 15 piek.. (bij computerplannet).tb 900@950

-

traktor scratch!

Verwijderd

Ik heb mijn TB 800 O/C naar 900 waarbij ik het core voltage niet verhoogt heb(dus nog steeds 1,8V). Belast wordt de temp 50C en in rust 45C. Dit scheelt een graad of drie met een niet overgeklokte CPU. Ik heb gewoon een standaard koeler en heatsink (master cooler). Alles onder de 50C is totaal geen probleem.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27
Ja, ik werk in een pc handel waar we dus ook veel T-bird's in elkaar zetten, en wat voor koeler je ook gebruikt die dingen worden altijd tegen de 45/50- graden.

Verwijderd

Mijn Tb 900@1020 loopt op 41 graden stresst.
Ik gebruik alleen maar een Chrome Orb en ben er zeer tevreden mee
Pagina: 1