Hallo,
Ben sinds kort weer bezig met php. Krijg het niet goed voor elkaar om een lijst te updaten. Het is volgens mij heel simpel en mij vroeger al eens eerder gelukt. Maar ben beetje de draad kwijt. Zal iemand mij ff op weg kunnen helpen.
Lijst met artikelen met daarbij ook de aantallen. achter elke regel komt een formulier vak waar een getal ingevuld kan worden en er vervolgens op word geteld(is niet zo belangrijk nu). Zodra ze op submit drukken word de pagina herhalen en in het begin word dat de update query uitgevoerd. Zodra er een wijziging is, moet de query wijzigen.
er kunnen misschien domme fouten in zitten, heb nogal wat dingen geprobeerd en gewijzigd. DE query klopt niet, omdat ik artikel plus het getal niet goed aan de praat kreeg.
------update query
-------formulier
Ben sinds kort weer bezig met php. Krijg het niet goed voor elkaar om een lijst te updaten. Het is volgens mij heel simpel en mij vroeger al eens eerder gelukt. Maar ben beetje de draad kwijt. Zal iemand mij ff op weg kunnen helpen.
Lijst met artikelen met daarbij ook de aantallen. achter elke regel komt een formulier vak waar een getal ingevuld kan worden en er vervolgens op word geteld(is niet zo belangrijk nu). Zodra ze op submit drukken word de pagina herhalen en in het begin word dat de update query uitgevoerd. Zodra er een wijziging is, moet de query wijzigen.
er kunnen misschien domme fouten in zitten, heb nogal wat dingen geprobeerd en gewijzigd. DE query klopt niet, omdat ik artikel plus het getal niet goed aan de praat kreeg.
------update query
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php if($optie=='wijzig'){ for ($i = 1; $i <= $rij; $i++) { if($_GET[artikelid$i]!=0){ $update= mysql_query("UPDATE voorraad SET artikel_aantal=artikelid WHERE artikel_id=artikelid") or mysql_error(); } } } ?> |
-------formulier
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?php $voorraad = mysql_query("SELECT * FROM voorraad"); $num_row = mysql_num_rows($voorraad); echo "<form action=\"voorraad.php?optie=wijzig&rij=$num_row\" method=\"post\">" ; for ($i = 1; $i <= $num_row; $i++) { $res = mysql_fetch_array($voorraad); echo "<tr>"; echo " <td>$res[artikel_id]</td>"; echo " <td>$res[artikel_code]</td>"; echo " <td>$res[artikel_naam]</td>"; echo " <td>$res[artikel_omschrijving]</td>"; echo " <td>$res[artikel_prijs]</td>"; echo " <td>$res[artikel_aantal]</td>"; echo " <td><input name=\"artikelid$i\" size=\"3\" type=\"tekst\" value=\"0\"><input type=\"image\" src=\"..\images\plus.gif\"></td>"; echo "</tr>"; } ?> </form> </table> |