Toon posts:

Laptop geheugen uitbreiden (Dell XPS Gen 2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag het geheugen van m'n laptop wat verhogen, naar 2x 1 GB. Er zit nu 2 x 256 in.

In de 'Owner's manual' staat het volgende:

Memory module connector: two user-accessible SODIMM connectors
Memory type: 2.5-V SODIMM DDR2 (256,512 & 1 GB)
Memory configuration support: dual-channel only
Maximum memory: 2 GB

CPU-z geeft aan dat het DDR2 is en dat de frequentie is 266 Mhz. En het blijkt PC4300 te zijn.
Zie:

Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/116otfl.jpg

Overigens is de External Bus frequency van m'n processor, 533 Mhz, al weet ik niet of dat er wat mee te maken heeft.

Nu is mijn vraag, wat voor geheugen moet ik hebben? Ik vind grotendeels alleen PC4200, en al het geheugen dat ik tegen kom heeft een frequentie van 266 Mhz. Daar ik er niet zoveel verstand van heb, is het mij een raadsel wat ik nu nodig heb. :P Zou dit het goede zijn? Al staat daar weinig info bij, en er staat een '(B)' achter, B-merk? :r

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die dat weet? :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet heeft PC4200 geheugen een snelheid van 266MHz (dat mooi overeenkomt met je cpu snelheid).
Ipv te vertrouwen op dit prog kun je beter even de module eruit halen en kijken wat er op de chip staat. Dit prog leest namelijk de SPD uit van de modules en die info hoeft lang niet altijd te kloppen met de chips die erop zitten. Grote kans dus dat het gewoon PC4200 mem is maar dat de SPD niet klopt.