ik zit met het volgende probleem:
wanneer ik in een van mijn branders een lege cd of dvd doe dan leest windows de cd maar ik krijg geen melding van windows XP dat er een lege cd in de brander is gedaan en wat er mee moet gebeuren.
ik heb 2 dvd branders nmelijk een nec 1300A en een nec 4571 , bij de 1300A werkt het vlekkeloos en bij de 4571 niet; deze is er ook als laatst ingezet (5 dagen geleden ongv)
het probleem doet zich alleen voor bij lege cd's of dvd's; een data dvd/cd of audio cd werken vlekkeloos (ik krijg dus netjes de vraag wat ik er mee wil doen).. Ook is dit probleem alleen bij de NEC 4571
wat heb ik al geprobeerd:
1 de autoplay instellingen onder rechtermuis op dvd brander > eigenschappen > autoplay instellingen nagekeken, deze staan allemaal op de optie vragen.
2 de auto insert notification, deze heeft in het register (HKEY_CURRENT_USER->Software->Microsoft->Windows->CurrentVersion->Policies->Explorer-> 'NoDriveTypeAutoRun' ) een waarde van 91
dit zou goed moeten zxijn volgens deze site
ook tweakui geinstalleerd en deze zegt ook dat Aiu aan staat.
3 de Autoplay Repair Wizard heb ik ook gedraaid, hierbij het log:
het enige wat ik me nu nog kan bedenken is het uitschakelen van anydvd (ook bij systeem opstart) en dan even rebooten..
heeft iemand anders nog een idee voor een mogelijke oplossing van mij probleem?
nog wel even voor de duidelijkheid:
het betreft windows XP SP2
--edit--
anydvd uitschakelen bij opstarten haalt niks uit
wanneer ik in een van mijn branders een lege cd of dvd doe dan leest windows de cd maar ik krijg geen melding van windows XP dat er een lege cd in de brander is gedaan en wat er mee moet gebeuren.
ik heb 2 dvd branders nmelijk een nec 1300A en een nec 4571 , bij de 1300A werkt het vlekkeloos en bij de 4571 niet; deze is er ook als laatst ingezet (5 dagen geleden ongv)
het probleem doet zich alleen voor bij lege cd's of dvd's; een data dvd/cd of audio cd werken vlekkeloos (ik krijg dus netjes de vraag wat ik er mee wil doen).. Ook is dit probleem alleen bij de NEC 4571
wat heb ik al geprobeerd:
1 de autoplay instellingen onder rechtermuis op dvd brander > eigenschappen > autoplay instellingen nagekeken, deze staan allemaal op de optie vragen.
2 de auto insert notification, deze heeft in het register (HKEY_CURRENT_USER->Software->Microsoft->Windows->CurrentVersion->Policies->Explorer-> 'NoDriveTypeAutoRun' ) een waarde van 91
dit zou goed moeten zxijn volgens deze site
ook tweakui geinstalleerd en deze zegt ook dat Aiu aan staat.
3 de Autoplay Repair Wizard heb ik ook gedraaid, hierbij het log:
4 Anydvd heb ik uitgeschakeld en toen een lege cd/dvd erin gestopt. nog steeds geen melding dat er een lege media in de drive zit.AutoFix [V5.2.3790.67]
Time [2006-05-29 23:52:51]
Microsoft Windows Version [5.1 (Service Pack 2) <2600>]
Test [The Shell Hardware Detection service is running.] - Instance [N/A]:
Result [AutoStart Setting]: OK
Result [The Shell Hardware Detection service is running.]: OK
Test [Policies] - Instance [G:\, Drive Type: 5]:
Result [HKCU\...\Policies!NoDrives]: OK {Absent}
Result [HKCU\...\Policies!NoDriveAutorun]: OK {Absent}
Result [HKCU\...\Policies!NoDriveTypeAutorun]: OK {Present}
Result [HKLM\...\Policies!NoDrives]: OK {Absent}
Result [HKLM\...\Policies!NoDriveAutorun]: OK {Absent}
Result [HKLM\...\Policies!NoDriveTypeAutorun]: OK {Absent}
Result [Driver level policies]: OK {
HKLM\...\Services\cdrom!Autorun (Present) <Allows>
HKLM\...\Services\cdrom\Parameters!Autorun (Absent) <Allows>
HKLM\System\CCS\Enum\...!AlwaysEnable (Absent) <Not set>
HKLM\System\CCS\Enum\...!AlwaysDisable (Absent) <Not set> }
Test [Drive Notification] - Instance [G:\, Drive Type: 5]:
Status: {
01 00 01 00 00
01 00 DF DF 5F
CF 5F 5F 5F 5F
CF CF 5F 5F 5F
CF CF CF 5F 5F
5F CF CF CF 5F
5F CF 5F 5F 5F
5F 5F CF 5F 5F
5F 5F 5F DF DF
5F 5F 5F 5F CF
CF CF CF CF CF
CF CF 5F CF CF
DF
DT: [0x5F5F5F5F], CT: [0x005F5F5F] }
Result [Legacy Notification]: OK
Result [AutoPlay V2 Notification]: OK {
Service (Fired)
Shell (Triggered) }
Test [User Settings] - Instance [G:\]:
Result [User preferences are set to the factory default (failure is OK).]: Problems
>> Repair << [Removing user preferences...]
Step: Deleting the user preference registry entry [H:\\?\IDE#CdRom_NEC_DVD_RW_ND-4571A____________________1-01____#5&1e37d5f0&0&0.0.0#{53f5630d-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}+PlayVideoFilesOnArrival].
Step: Deleting the user preference registry entry [H:\\?\IDE#CdRom_NEC_DVD_RW_ND-4571A____________________1-01____#5&1e37d5f0&0&0.0.0#{53f5630d-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}+PlayDVDMovieOnArrival].
>> Required action: The wizard found a problem and fixed it -> None
het enige wat ik me nu nog kan bedenken is het uitschakelen van anydvd (ook bij systeem opstart) en dan even rebooten..
heeft iemand anders nog een idee voor een mogelijke oplossing van mij probleem?
nog wel even voor de duidelijkheid:
het betreft windows XP SP2
--edit--
anydvd uitschakelen bij opstarten haalt niks uit
[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 30-05-2006 19:01 ]