Hallo, ik heb een Yamaha RX-V457 versterker, een dvd-speler (Packard Bell), een digibox (Samsung) en een projector (Optoma). De digibox en de dvd-speler heb ik aangesloten op de component inputs van de versterker, met als bedoeling om via de component output film en tv te kunnen projecteren via mijn beamer. Dit zou mij moeten de beste kwaliteit geven en tegelijkertijd heb ik slechts 1 kabel nodig tussen de projector en mijn multimedia.
De digibox-versterker connectie is via een scart-component kabel
De DVD-speler-versterker connectie is via een component-component kabel
De versterker-projector connectie is via een component-VGA kabel.
Maar, U raadt het al: ik heb geen beeld! Ook niet wanneer ik mijn PC-scherm aansluit.
Laat ons aannemen dat de kabels het doen (ze zijn nieuw!) en dat ook de toestellen het doen (ze zijn ook nieuw!). Ligt het dan aan de manier waarop de signalen worden doorgestuurd? Ligt het aan een instelling van ofwel de digibox, de dvd-speler, de versterker of de projector?
Als ik de verbinding maak met een composietkabel (1 cinch) lukt het wel, maar natuurlijk zou ik liefst werken met de componentaansluitingen (3 cinchen).
Alvast bedankt bij voorbaat,
Groeten,
Johnov
De digibox-versterker connectie is via een scart-component kabel
De DVD-speler-versterker connectie is via een component-component kabel
De versterker-projector connectie is via een component-VGA kabel.
Maar, U raadt het al: ik heb geen beeld! Ook niet wanneer ik mijn PC-scherm aansluit.
Laat ons aannemen dat de kabels het doen (ze zijn nieuw!) en dat ook de toestellen het doen (ze zijn ook nieuw!). Ligt het dan aan de manier waarop de signalen worden doorgestuurd? Ligt het aan een instelling van ofwel de digibox, de dvd-speler, de versterker of de projector?
Als ik de verbinding maak met een composietkabel (1 cinch) lukt het wel, maar natuurlijk zou ik liefst werken met de componentaansluitingen (3 cinchen).
Alvast bedankt bij voorbaat,
Groeten,
Johnov