Asus A7V266E - Onboard LAN erop maken?

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Mijn huidige pc is nog steeds een Asus A7V266-E uit het jaar toebak, met een Athlon XP 2400+ ofzoiets, ik weet het niet eens meer zo oud is 'ie al. Nou merkte ik onlangs op dat na een bios-reset de onboard LAN nog niet disabled was. Ondanks dat mijn moederbord deze optie niet fysiek aan boord heeft, dat wil zeggen, de RJ45 bus zit er niet op, wordt er wel een VIA Rhine I (of II) gevonden en ook geinstalleerd. Na enablen hiervan zie ik ook netjes 'cable disconnected'. Het lijkt er dus op alsof de logica wel aan boord is, alleen de fysieke aansluiting niet. Nou wil ik dus graag daar een RJ45 poort opbraaien om alsnog een onboard-lan te hebben :Y)
Niet omdat ik NIC's te kort heb, maar gewoon voor de fun en het tweak-gehalte. Nou ben ik bij Asus aan het zoeken geweest naar info over het bord uit deze serie waar wel netwerk opzat origineel. Ik weet ook bijna zeker dat er een was (de optie zit er immers in zoals je kan zien). Ik vind nu echter alleen nog maar de A7V266-M, wat een mini-atx bordje lijkt, of in elk geval kleinere form-factor, met LAN en ook vga onboard. Met de info van dit bord kon ik niet achterhalen waar nou daadwerkelijk de aansluitingen voor LAN zitten.

Wat ik dus eigelijk wil weten is waar ergens op het moederbord, of op welke pennen van de southbridge (daar zit bij mijn weten de LAN chip ingebakken) ik mijn RJ45 connectortje kan aansluiten. Heeft iemand hier gegevens van of dit misschien zelf ooit gedaan?