NEC 4571A brand schokkerige DVD films

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb sinds enkele weken een ND-4571A. De DVD's die er uitkomen zijn schokkerig bij het afspelen. Ik dacht eerst dat het aan de philips DVD+r 16X lag. Maar na wat andere dvd's te hebben gebrand, mam-e... en de dvd's geprobeerd op een andere brander ( LG ) blijkt het toch echt aan de ND-4571A te liggen...

Ik maak gebruik van alchohol en nero om de dvd's te branden.

Hebben meer mensen hier last van? zoja, wat is jullie oplossing.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Verwijderd

Is het bij de huiskamer dvd speler alleen schokkerig? Probeer het ook es in de pc. Bij mij schokte een film op den duur ook heel erg en ging de ondertiteling dwars door het beeld heen lopen. Op de computer deed ie vrij normaal. Ik heb een Nec 4550A

Verwijderd

Om maar niet een nieuwe topic te openen.
Ik krijg ook schokkende films.

Ik heb 2 verschillende branders geprobeerd:
-een Aopen en de HP dvd640i
Meerdere brandporgramma's:
-Nero6,Nero7,RecordNow,Cheetah Powerburner
Meerdere merken dvd's:
-Arita,Memorax,Platiunum,Fujifilm
Op meerdere DVD-spelers:
Denon,2xPhillips,Provision.
Schok is meestal na 60min.

Of ik me pc nou helemaal niet gebruik of wel.. maakt geen verschil.

Ik gebruik Windows Media Center 2005 SP2
Verder
AMD XP 2600+
Asus A7V600
Creative Audigy Value
Nvdia GT6600
2x 512 Geheugen.

Meestal als ik de film voor een 2de keer brand doet hij het wel. Maar nooit de eerste keer. Altijd schok.Iemand een Idee?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Nieuwe(re) firmware erop en op lagere snelheid branden?

Verwijderd

Eastman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:19:
Ik heb sinds enkele weken een ND-4571A. De DVD's die er uitkomen zijn schokkerig bij het afspelen. Ik dacht eerst dat het aan de philips DVD+r 16X lag. Maar na wat andere dvd's te hebben gebrand, mam-e... en de dvd's geprobeerd op een andere brander ( LG ) blijkt het toch echt aan de ND-4571A te liggen...

Ik maak gebruik van alchohol en nero om de dvd's te branden.

Hebben meer mensen hier last van? zoja, wat is jullie oplossing.
Op hoeveel speed brand je ze?
En voer je bij nero ook de optie: "verify disk" uit?
Als ik het had dan lag het aan:
Slechte dvd schijfjes
DVD brander was aan het sterven ( bij mij na 1,5 jr dood(meerdere))
Geheugen was niet meer je van het. (memtest errors)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 20:31 ]

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Ik heb zelf hier vergelijkbare problemen, DVDs spelen prima op mijn pc maar schokken op mijn standalone speler. In het begin traden deze problemen alleen op aan het eind van de film, maar op den duur verschoven de problemen ook naar het begin van de film. Tijdens het schokken staat het beeld even stil en valt ook het geluid weg.

Om van dit probleem af te komen heb ik al een nieuwe brander gekocht, een NEC 4550A en een nieuwe standalone speler, een Samsung HD750. Ik had een AOpen 4x brander en een Philips DVD711. Eerst dacht ik van de problemen af te zijn, maar het is nog niet weg. Ook heb ik andere verschillende media gebruikt waaronder Taiyo Yuden 3.

Ik heb het idee dat ik minder problemen heb op een lage brand snelheid, maar het gebeurt ook geregeld dat de film extreem schokt (om de paar minuten) als de DVD op 2 speed is gebrand.

Zelf controleer ik tegenwoordig elke DVD met CD speed om te kijken hoe de kwaliteit is. Een echte oplossing voor mijn probleem heb ik nog niet gevonden.

• drfruit
  • Niet online
Het kan ook aan het materiaal liggen dat je op dvd brandt. Op internet is tegenwoordig steeds meer slecht gecodeerd videomateriaal te vinden. Ik kijk elke dag naar gedownloade tv-programma's via een Samsung HD850 en heb alleen problemen als de source slecht is (of een enkele keer een vuil of versleten dvd+rw schijfje).

• [ash]

[ash]

Wat bedoel je precies met een slechte source? Bedoel je daarmee dat de schokken gewoon in het materiaal zit of dat het niet aan de standaarden voldoet? Want op mijn PC draaien de gebrande DVDs allemaal zonder te schokken.

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik brand de DVD's op 4 speed.. Eerst brande ik ze nog wel op een hogere snelheid, maar op 4 speed leverd het, het minst problemen op.

Controle na branden met nero dvd speed, leverd over het algemeen een score op van 96 of 97.

Ik ga ze vandaag nog wel even testen op de computer om te kijken of ze daar ook schokkerig zijn.

Er is helaas ook nog geen nieuwe firmware uit van de ND-4571A

[ Voor 16% gewijzigd door Eastman op 31-05-2006 14:54 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• drfruit
  • Niet online
[ash] schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:20:
Wat bedoel je precies met een slechte source? Bedoel je daarmee dat de schokken gewoon in het materiaal zit of dat het niet aan de standaarden voldoet? Want op mijn PC draaien de gebrande DVDs allemaal zonder te schokken.
Een dvd standalone is wat kritischer dan je PC. Het hangt natuurlijk ook van het model af, maar de meeste chips in die dingen zijn beperkt in wat ze aankunnen. Dit geldt echter vooral voor divx en mpeg-bestanden. Met speelfilms heb je alleen de mogelijkheid dat de regio niet klopt of de kwestie NTSC/PAL, maar dan wordt hij ofwel helemaal niet afgespeeld of in zwart-wit of zo.

• [ash]

[ash]

In mijn geval gaat het dus om DVDs en niet om divx en/of mpeg.

Verwijderd

Volgens mij zit het probleem bij je pc, probeer eens je writer in een zwaardere pc als je daar de mogelijkheid voor hebt.

Vriend van me had dit ook z'n writer in mijn pc gestoken en geen problemen...

Je kunt ook eens een firmware upgrade doen van je standalone dvd speler, maar of dit veel uithaalt weet ik niet... had dit gedaan omdat ik dan bij divx ondertitels kon plaatsen.

Wat me ook opvalt is dat kwaliteit niet zo zeer bij de schijfjes ligt maar meer bij de brander, had vroeger een lite-on dvd writer en daar kon je soms blokkerige beelden zien, bij het aanschaffen van een plex 755a (dubbel zo duur) is de dvd van perfecte kwaliteit (met de zelfde gecodeerde dvd!), mijn standalone pakt de dvd's in 2sec. Met de lite-on mocht ik zeker 10sec wachten vooraleer hij begon. En soms zelfs 2x proberen...

Of je kan misschien eens een nieuwe win xp installatie overwegen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 18:26 ]

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik heb geen problemen met DVD's maar gewoon standaard audio cd's afspelen in
de NEC4571A. Ik heb nu al 2 van die drives met problemen.

Ook het branden van audio cd's gaat niet goed, schokken/overslaan tijdens het afspelen.
Het is echt vervelend want het gebeurd best vaak.
Heb diverse merke cd's geprobeerd maar niks lijkt te helpen.
Heb cd's gebrand op mijn oude Lite on en die werkt perfect, maar zodra ik hem
in de NEC afspeel problemen

Heb gebrand met Nero 6.6 en ook de Nero 7.0.8.2. maar het helpt niet.
Ook al aangepast firmware gedownd en geflash, maar het probleem blijft.
Zit er soms een fout ergens in de firmware of...(org de 1.01)
Productie fout bij 1 van de 2 kan ik me nog voorstellen maar ze zijn allebei zo.

Klinkt bekend ??? Oplossing ???

Atari 4 ff'r 😊

Pagina: 1