[Laptop] PB Easynote start niet door

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb van iemand een Packard Bell Easynote K5280 gekregen. Achteraf niet zonder reden waarschijnlijk want hij vertoonde kuren bij diegene en deze lijken inderdaad niet eenvoudig op te lossen.

Als ik hem aanzet (met of zonder accu) POST hij prima. Ik krijg het fullscreen P4 / PB logo. Vervolgens gaat hij niet verder. Als ik op F2 druk gaat het logo weg en zegt hij 'entering setup' of iets dergelijks, hij tracht iig naar het bios te gaan. Volgens mij blijft hij hangen op de 2e IDE controller. Hij is namelijk bezig de IDE devices te detecteren. De 1e (HDD uiteraard) gaat hij prima langs. De 2e (optical drive) blijft hij op hangen. Het maakt niet uit of ik de HDD en de optical drive er uit sloop.

Kort verhaaltje, maar het is nou eenmaal niet moeilijker. Iemand hier wellicht een oplossing voor?

Overigens zitten er ook geen PC-kaarten in en het geheugenlatje wat er extra in zat heb ik er voor de zekerheid ook al uitgehaald.

• smvs
  • Niet online
Niemand? Op het PB forum weten ze het ook al niet, waarom heb ik nou nooit eens een normaal probleem ;)

Verwijderd

Kan je ergens vinden hoe je het bios reset?
Want dat lijkt me een goede stap om mee te beginnen.

• smvs
  • Niet online
Daar ga ik maar eens naar op zoek van het weekend.

Oké ik heb hem zover open dat ik de bios batterij kan zien en er bij kan met de schroevendraaier, helaas lukt het net niet om hem er uit te krijgen. Helemaal open krijg ik de laptop niet, ook mijn vader niet die heel handig is. Dus: het duurt nog maar even voor ik het zat ben en hem met geweld open ruk, dan heb ik iig nog een p4-2800 er aan overgehouden. Op het PB forum staat nog een tip om hem te resetten dmv het ingedrukt houden van de power-button maar dit heb ik geprobeerd zonder succes.

[ Voor 94% gewijzigd door smvs op 03-06-2006 13:47 ]