[IE7] uninstall verdwenen mogelijkheid terug naar 6?

Pagina: 1
Acties:
  • 701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:04
Goed ik heb al een tijdje IE7 draaien alleen met me school website waarvoor ik IE vaak moet gebruiken wordt nou net niet ondersteund en wil dus traag naar IE6. Goed lijkt niet al te moeilijk, enkel bij Software (add / remove programs) staat hij niet tussen. (Ja ik heb show updates aangezet)

Nu stond er nog een uninstall voor door microsoft. Alleen deze directory is dus niet te vinden op mijn computer. Oftewel ben zit ik nu vast aan IE7? Of is er nog een mogelijkheid om terug te gaan naar IE6.
Ik heb verschillende dingen al geprobeerd waaronder IE7 opnieuw te installeren en dan te verwijderen maar dat wilt niet werken. Net zoals IE6 gewoon installeren.. maar dit werkt ook niet :(

Google en hier op GoT heb ik niets kunnen vinden dus... iemand (8> Thanks!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan vraag ik me toch echt af waar je op hebt gezocht: [google=uninstall IE7] ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Zonder uninstall directory gaat dit je niet meer lukken.

Wat je kan proberen is een repair installatie van XP.

• Ankh
BtM909 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:41:
Dan vraag ik me toch echt af waar je op hebt gezocht: [google=uninstall IE7] ;)
Dan vraag ik me toch echt af of jij gezien hebt wat voor antwoorden je dan krijgt ;) :D

Maar goed, allemaal weer dezelfde met "show updates" bij add / remove programs en dan nog de uninstall dir ;) maar beide bestaan dus niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:42:
Zonder uninstall directory gaat dit je niet meer lukken.

Wat je kan proberen is een repair installatie van XP.
daar was ik al bang voor :( geen flauw idee hoe dat werkt....

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 16:55

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ankh schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:53:
[...]
daar was ik al bang voor :( geen flauw idee hoe dat werkt....
ehhm... cd in het laadje, autorun, repareren? ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Probeer eens systeemherstel naar een datum voor je ie7 install.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• Ankh
jammer genoeg, moet ik dan zo ver terug in de tijd (so2speak) dat ik dan ook verschillende bestanden van programma's ga missen..
Ik krijg volgende een nieuwe raptor schijf binnen 10k rpm, dus dan maar ff opnieuw installeren!

Verwijderd

Kan je niet de reg key van http://www.fiddlertool.com/useragent.aspx gebruiken zodat het lijkt alsof je IE 6 gebruikt?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ankh schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:53:
[...]

Dan vraag ik me toch echt af of jij gezien hebt wat voor antwoorden je dan krijgt ;) :D
Ik zie op pagina 2 een voorstel om IE7 opnieuw te installeren. HEb je dat ook geprobeerd ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met start > run > rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf (heb ik net getest in vmware xpsp2) lijk je IE6 alsnog grotendeels terug te kunnen zetten na het verwijderen van de uninstalldir. Wel even alle post SP2 hotfixes voor IE opnieuw installeren.

Anders misschien sfc /scannow proberen?

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 30-05-2006 22:18 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ankh
BtM909 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:02:
[...]

Ik zie op pagina 2 een voorstel om IE7 opnieuw te installeren. HEb je dat ook geprobeerd ;)
yupz gedaan, maar het probleem is dat de IE6 gedeelte (de uninstall dir) dus compleet verdwenen is.
dus aan het herinstalleren van IE7 heb je dan wel wat, maar omdat ik terug wil naar IE6 heeft het dus weinig zin / nut.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:33:
Kan je niet de reg key van http://www.fiddlertool.com/useragent.aspx gebruiken zodat het lijkt alsof je IE 6 gebruikt?
hmm dat is nog een idee.. morgen even uitproberen.. :) ff een oude versienummer gebruiken en dan zou het moeten werken *hopelijk*

• Ankh
sanfranjake schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:17:
Met start > run > rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf (heb ik net getest in vmware xpsp2) lijk je IE6 alsnog grotendeels terug te kunnen zetten na het verwijderen van de uninstalldir. Wel even alle post SP2 hotfixes voor IE opnieuw installeren.

Anders misschien sfc /scannow proberen?
oeh die gaan we morgen ook even proberen!

• TheZeroorez
  • Niet online
* Ehrm.. niet doen deze tip, heb niet alles gelezen :X

[ Voor 90% gewijzigd door TheZeroorez op 31-05-2006 14:49 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ankh schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:19:
[...]

oeh die gaan we morgen ook even proberen!
Vergeet niet om een XP SP2 slipstreamed cd in de cdspeler te doen of op een netwerkshare beschikbaar te hebben :)
he sherlock lees het hele topic eens door?

edit:
Het lijkt dat de browser nog maar half werkt na een reboot, dus pas op met m'n tip hierboven :X

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 30-05-2006 22:35 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TheZeroorez
  • Niet online
sanfranjake schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:27:
edit:
Het lijkt dat de browser nog maar half werkt na een reboot, dus pas op met m'n tip hierboven :X
Het was in ieder geval wel een oplossing :Y)

Mja, ik had het beter kunnen lezen ja :/

• Ankh
fixed!!! =]

Zo was ff een bevalling, maar heb het volgende gedaan:
bovenstaande methode wilde niet echt werken allemaal heb dus gewoon via een programma (bedacht ik me nacht ineens) Xp-lite heel Internet explorer eraf gehaald. Ook via een reg-tool laten zoeken naar Internet explorer. Dat ook allemaal weg gehaald en uit eindelijk heb via dezelfde programma -> xp-lite, IE er weer op laten zetten waar hij vroeg naar de cd. Heb nog ff de windowsupdate er over gehaald. Maar het werkt nu in ieder geval weer :D

Thanks for the help in ieder geval
Pagina: 1