[Vista] ATI beta2 drivers installeren onder Vista Beta2

Pagina: 1
Acties:

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:14
Nu Beta 2 van Vista uit is leek het me leuk om deze uit te testen in combinatie met Office 2007 beta. Echter krijg ik de ATI beta 2 drivers niet geinstalleerd.

Mijn systeem:

AMD X2 4400+
2GB intern
ATI X800pro
C: WinXP SP2 installatie
D: Vista beta 2 installatie

Wat ik geprobeerd heb:
Ik ben begonnen met het installeren van Vista beta 2 (64 bits versie). Dit ging allemaal prima. Daarna geprobeerd om de ATI driver erop te krijgen. Installatie gedraaid en leek allemaal prima. Reboot gedaan en weg drivers!

Hierna hetzelfde geprobeerd met een andere Vista beta 2 (32 bits versie), maar hier weer dezelfde fratsen!

Verder heb ik nog geprobeerd om de drivers handmatig te installeren, maar dit mocht ook niet baten.

Daarnaast natuurlijk de search en google geraadpleegt maar er niet uitgekomen.

Iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Lord_Nemesis
*subtiel schopje...*

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-04 14:50
Ik denk dat je dit probleem beter bij Microsoft of bij Ati neer moet leggen aangezien het een Beta is.

• Lord_Nemesis
Harley538 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:00:
Ik denk dat je dit probleem beter bij Microsoft of bij Ati neer moet leggen aangezien het een Beta is.
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Echter ben ik ook benieuwd of iemand op dit forum hetzelfde probleem is tegengekomen, wat daar de oorzaak van is/was en hoe hij of zij dit heeft opgelost.
Ervaringen uitwisselen zeg maar.

[ Voor 1% gewijzigd door Lord_Nemesis op 01-06-2006 10:11 . Reden: koffie ]

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 16:07
Ik heb exact hetzelfde probleem.

Momenteel heb ik de 5384build draaien van Windows Vista op m'n lapop.
Acer 1660:
2.8Ghz
1gb mem
ATi Mobility Radeon 9700

De drivers heb ik al een keer geuninstalled (dat duurt letterlijk 10 min) en opnieuw gedownload/installed. Zelfde probleem. De drivers lijken tijdens de installatie geen problemen op te leveren, maar na de reboot is er niets veranderd. De drivers lijken niet te werken.

Wel kreeg ik op een gegeven moment een scherm waarin de foutmelding van de driver stond, maar deze kan ik op geen enkele manier meer terug krijgen (geen idee waar ik die tegen kwam?). Wel herriner ik me iets over een language file. Ik heb aangegeven nederlandse eenheden te willen, de rest is allemaal gewoon VS.

Iemand een oplossing?

[edit]
Na het opnieuw installen krijg ik deze in de logfile
Error messages
Language Manager could not find language file
Not connected to ATI's Download Manager

[ Voor 12% gewijzigd door Neejoh op 03-06-2006 16:51 ]

• Lord_Nemesis
Hier exact hetzelfde...
Ben er wegens tijdgebrek niet meer mee bezig geweest, maar zou dit graag opgelost zien.

• Lord_Nemesis
Nu Beta 2 iets langer (en ook plubliekelijk) beschikbaar is en ik niet de enige met dit probleem blijk:

Subtiel schopje...

Verwijderd

Hier werkt alles prima (alleen geen opengl) laatste x64 drivers van Ati site... Ik heb een 9800Pro

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 17:34
Ik heb op een Radeon 9700 de vista drivers geprobeerd, maar die liep tijdens de installatie al vast. Toen tegen beter weten in de XP driver (alleen de driver) geprobeerd en waarempel, die doet het ook nog!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik hebzelf een Dell Dimension 8400 met daarin een X800XT. De installatie van de ATI BETA2 drivers verliep normaal, na reboot staan ze er nog steeds op. Het is enkel zo dat Windows Vista de melding geeft dat deze drivers het opstarten van Windows vertragen en dat ik contact moet opnemen met de leverancier. Het opstarten van Vista gaat nou niet bepaald snel, maar om het nu traag te noemen :/ , in ieder geval start het even snel op als m'n Win XP Pro.

• Neejoh
Hier ook nogsteeds hetzelfde probleem met build 5456 van Vista. Ik had van iemand gehoord dat er nieuwe drivers beschikbaar waren voor ATi en ben met m'n stomme kop gelijk in het diepe gesprongen zonder eerste te checken of het daadwerkelijk zo was |:( Nu zit ik dus weer met de spreekwoordelijke gebakken peren...

Iemand al andere drivers gevonden? De gewone XP drivers kan ik niet installeren, na de install zegt hij ijskoud dat hij mislukt is.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:30
Je kan niet de driver handmatig updaten via systeembeheer?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Neejoh
Kan wel, maar met hetzelfde succes (geen dus).

• bopitje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 19:09
Iemand ondertussen al een oplossing gevonden.
Ik word gek krijg die x800 maar niet aan de gang onder vista.
Ook op inet kom ik niks tegen :(

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Al eens je "enforce digital signing" afgezet in windows vista? Dit moet bij de boot options. Run cmd als Administrator en tik dan

Bcdedit.exe /set nointegritychecks ON

Verwijderd

ik heb hier hetzelfde probleem,

X2 3800+
k8n neo2 platinum 54g (939,nforce3 ultra)
ocz dual channel 2x512mb pc3200
Gigabyte Radeon X800XT PE (agp)

installatie gaat prima geen fouten en in het log bestand was alles ook prima.
na booten in appatenbeheer: Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)
geen enkel response dus van de vga kaart.
Pagina: 1