Windows 2003/Illusion2000 zet oude bestanden terug?

Pagina: 1
Acties:

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 06:57
Ik werk op een school waar we een migratie hebben meegemaakt van Windows 2000 Server naar Windows 2003 Enterprise Server. Op de werkstations draait Windows XP Pro met Illusion 2000. "Mijn Documenten" wordt geredirect naar de profielmap (die op de server staat) van de ingelogde gebruiker.

Sinds we Server 2003/Illusion2000 gebruiken ondervinden sommige van onze leerlingen een merkwaardig probleem: het lijkt alsof hun bestanden die ze de vorige dag gewist/veranderd/nieuw toegevoegd hebben, de dag erna in de oude staat hersteld zijn. Dat wil dus zeggen dat documenten die op maandag gemaakt zijn, op dinsdag weg zijn en gewiste documenten er ineens weer staan :(

Dit gebeurd ook als ze niet via "Mijn Documenten" opslaan, maar direct via hun netwerkshare in Windows Verkenner.

Ik heb een vermoeden dat het te maken kan hebben met Illusion 2000. Dit pakket zorgt ervoor dat alle wijzigingen op C: tijdens een gebruikers-sessie ongedaan worden gemaakt. Ik vermoed dat Illusion2000 dit beleid soms per ongeluk "doortrekt" naar de netwerk-share van de ingelogde gebruiker |:(

In de logbestanden van de server heb ik namelijk niets terug kunnen vinden, op basis van de aan/afmeldtijden en gebruikersnamen. Ik heb ook al op internet rondgespeurd, maar blijkbaar zijn wij de enigen die hier last van hebben.... :?

De gebruikers die hier last van hebben zijn overigens telkens weer andere personen.

Herkent iemand deze situatie?

[ Voor 3% gewijzigd door Uruk-Hai op 30-05-2006 10:28 ]

Intel Core i7 3770, 16GB RAM, 1TB SSD, ATI Radeon RX 5500 XT, Linux Mint Cinnamon 22.3

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 19:39

ThunderNet

Flits!

Heb je al gebeld met de support afdeling van Illusion 2000?
Dit lijkt mij namelijk een redelijk specifiek geval, en in juist die situatie kun je de supportafdeling aanspreken.

Ik kan helaas zo niks vinden over dit pakket op internet.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Uruk-Hai
www.skanix.nl

Ik heb zojuist een mailtje naar hun support afdeling gestuurd.

Ik hou alleen een slag om de arm, dat ik het mis kan hebben en dat het een bug in Windows 2003 Server kan betreffen. Ik heb ook zitten denken aan de mogelijkheid van een virus.

Maar goed, ik wacht eerst de reply van Skanix wel even af.

Intel Core i7 3770, 16GB RAM, 1TB SSD, ATI Radeon RX 5500 XT, Linux Mint Cinnamon 22.3

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uruk-Hai schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:38:
www.skanix.nl

Ik heb zojuist een mailtje naar hun support afdeling gestuurd.

Ik hou alleen een slag om de arm, dat ik het mis kan hebben en dat het een bug in Windows 2003 Server kan betreffen. Ik heb ook zitten denken aan de mogelijkheid van een virus.
Geen bug of virus denk ik.
Eerder Offline files die default aanstaat op XP pro bij redirected documenten.
En aangezien die oude bestanden bevatten...

Simpel genoeg te testen door Offline Files uit te schakelen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Uruk-Hai
Nee, offline files is het niet, die optie staat bij ons standaard al uit omdat uitloggen anders super irritant vertraagd gaat.