Toon posts:

[XP/2003] Lid maken van domein via vpn

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb hier een windows xp prof. werkstation staan, en ik wil graag verbinding maken met mn bedrijf op een andere locatie.
nu lukt dat wel door een vpn verbinding op te zetten met de server (sbs2003) en dan netwerkpaden handmatig te gaan connecten ed. maar dat is niet handig.
is het ook mogelijk om hem via de vpn verbinding lid te maken van het domein? want dan krijgt hij ge inlog scripts enzo mee, als ik me aanmeld.
het gaat goed als ik de pc eerst in het lan netwerk lid maak van een domein en dan kan ik wel via de vpn inloggen.
maar nu heb ik hier een 2de pc die niet op de zaak komt, en die wil ik dus ook lidmaken.

maar via de wizard computer toevoegen op de server geeft hij aan dat ik hem via vpn of inbel geen lid mag maken en dat hij verbonden moet worden via lan.

en via de netwerkwizard in xp , geeft ie aan dat hij het domein niet kan vinden.

iemand nog een idee?

(als er iets op de server veranderd moet worden o.i.d. is dat geen probleem, want ik kan via de vpn wel op de server komen, en ook wel werken met extern bureaublad)

Groeten Henri

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Voor zover bij mij bekend kan dit niet. Ik heb dit zelf een keer geprobeerd maar het gaat gewoon niet. Heeft er mee te maken dat er (zeker de eerste keer dat een pc lid is van het domein) al bij het opstarten gecommuniceerd wordt met het domein voor instellingen etc. En dan heb jij je vpn nog niet actief.

(ps je hoeft niet te groeten, doen we automatisch al)

I play my enemies like a game of chess...

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:07

3DDude

I void warranty's

volgens mij kan je niet een domein joinen m.b.v. het internet ?
Of is het een netwerk kabel naar je bedrijf dan zou het wel moeten kunnen imo maar via het internet heb ik nog nooit van gehoord.
Zou zeggen zet die xp bakin de ip range en tik IP van je DNS in, en kijk of je dan nog internet hebt na een reboot, dan of je het domein kan joinen.
je kan het altijd proberen.

en misschien dat ge in uw router kan instellen daar staat ook nog wel is preferred dns ? - dan gewoon uw bedrijf dns ip proberen ?

[ Voor 16% gewijzigd door 3DDude op 30-05-2006 10:13 ]

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
hele stomme fout gemaakt aan deze kant.

ik voerde bij servernaam "server" in
en dat moest "server.local" zijn
kben er een middag zoet mee geweest totdat precies net een oplettende collega langsliep.

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03 17:09
in princiepe kan dit niet. er is wel een manier bijvoorbeeld met een virtuele pc zoals met vmware. je moet dan de host pc de vpn verbinding maken en dan het guest os laten denken dat dit de gewone netwerk verbinding is maar dit is natuurlijk niet zo handig.

Verwijderd

Topicstarter
ja het werkt nu naar wens

hoe heb ik het gedaan?

op de windows xp machine.
in windows (locale account) bij netwerktverbindingen een vpn verbinding gemaakt.
vpn verbinding starten
via rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen, tabblad computer naam. daar de juiste domein naam invullen (ik moest dus .local erachter zetten)
dan moet je de pc herstarten
in het inlogschermpje wat je dan krijgt kies je voor via inbel verbinding, en daar kies je de vpn verbinding,
dan inloggen en klaar.
je bent aangemeld op het domein en krijgt alle rechten, netwerkshares enzo automatisch.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jahoor kan wel en werkt prima. Je moet gewoon een allusersvpn hebben en dan vinkje voor aanmelden met vpn gebruiken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1