Philips 32PF9531 met Clear LCD: bevindingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177701

Topicstarter
Het verbaast me dat er zo weinig reactie is op de philips 32pf9531. Geen topmodel van Philips met alle toeters en bellen zoals de 37PF9731 die eraan komt deze zomer, maar wél met de "revolutionaire" Clear LCD-technologie aan boord en bovendien zeer scherp geprijsd (rond de 1800 euro).

Ondermeer omdat er geen ambilight, PixelPlus3HD of gemotoriseerde voet bijzitten. Maar qua beeldkwaliteit zou deze het beter moeten doen dan de huidige topper: 9830.

"Zou", want het is nog wachten op de eerste reacties. Heeft al iemand hem al ergens gezien? Hij is al een tijdje bestelbaar via alle internetwinkels en ook een lokale dealer in de buurt krijgt hem bij de eerstvolgende levering in de winkel. Ik ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

Ik ben ook erg benieuwd naar dit model, naar mijn mening steekt philips met haar lcd's met kop en schouders boven de rest uit. Online zit het tussen de 1800-2100 euro inderdaad. Betere prijs dan de 9830...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 80922 op 30-05-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42

DarkSide

theres no place like ::1

Anoniem: 80922 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:25:
Ik ben ook erg benieuwd naar dit model, naar mijn mening steekt philips met haar lcd's met kop en schouders boven de rest uit. Online zit het tussen de 1800-2100 euro inderdaad. Betere prijs dan de 9830...
Is dan ook geen vervanger van de 9830 maar meer van de 9966 denk ik.
zeker als er ook geen PP3 opzit.
Maar kan wel een interessant schermpje worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364

da's wel zwaar toevallig. ik plaats net een bericht over deze tv. ik zit er ook zwaar aan te twijfelen deze te kopen. geen ambilight enzo. boeit me toch niet en een redelijke prijs.
er word inderdaad weinig over gepraat hier.
alleen de contrast verhouding is trouwens wat minder 4000:1

hier een vergelijk met de 9830:
philips 32pf9531

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 30-05-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 15:42

DarkSide

theres no place like ::1

let niet op die contrast waarde. Philips hanteert dynamische waarde. Wat meer een uiterste is tussen zwart op 1 moment en wit op een ander. Dan de werkelijke waarde van een beeld waar zwart en wit tegelijk vertoond worden. Dan is de contrast verhouding waarschijnlijk iets van 900 a 1000:1.
Verder al zou philips een waarde opgeven van 10:1 als het beeld daarmee perfect is.......wat dan nog?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkSide schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:07:
let niet op die contrast waarde. Philips hanteert dynamische waarde. Wat meer een uiterste is tussen zwart op 1 moment en wit op een ander. Dan de werkelijke waarde van een beeld waar zwart en wit tegelijk vertoond worden. Dan is de contrast verhouding waarschijnlijk iets van 900 a 1000:1.
Verder al zou philips een waarde opgeven van 10:1 als het beeld daarmee perfect is.......wat dan nog?
inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

Nog niemand dit apparaatje in actie gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:46:
Nog niemand dit apparaatje in actie gezien?
geen mens die dit ding wil...of er iets over los laat :X
1 iemand op kieskeuig...

kieskeurig

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 08-06-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Anoniem: 177701 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:12:
Het verbaast me dat er zo weinig reactie is op de philips 32pf9531.

Ondermeer omdat er geen ambilight, PixelPlus3HD of gemotoriseerde voet bijzitten. Maar qua beeldkwaliteit zou deze het beter moeten doen dan de huidige topper: 9830.
Beetje een vreemde conclusie, want uit een test in de mediatotaal blijkt het beeld van de nieuwe 42PF9831/D10 prijs € 4.999,- toch het topmodel een supermooi beeld te hebben, maar vonden ze daar het beeld van de 37PF9830 met een echt 1920x1080 HD paneel toch net nog iets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179081

Sinds een paar dagen heb ik de 32PF9531. Inderdaad, geen Ambilight, maar dat boeide me toch al niet. En prettig geprijsd. Wat ik er nu na een paar dagen van vind? In één woord gewoon SUBLIEM ! Ik heb er meteen een digitale kabeltuner bijgenomen, want het scherm is goed genoeg om de verschillen met analoog te zien. En de Philips heeft wat optimalisaties om digitale artefacten te verwijderen (en jawel, dat werkt). Het grootste verschil met de concurrentie is de beeldstabiliteit. In deze WK-tijd is dat wel belangrijk. Bij een uittrap volgt de camera de bal en bij de meeste LCD's zie je dan de achtergrond schokkerig voorbijkomen. Niet bij de 32PF9531. Trouwens ook niet bij de andere Philipsen met Digital Natural Motion.
ClearLCD leek me vooraf een belangrijke feature, maar nu ik het een paar dagen aanzie, merk ik niet zo heel veel verschil. Wel zie ik dat de contrastverhoudingen van het scherm waanzinnig zijn (na afronding van de installatieprocedure staat beeldcontrast ook nog eens op maximaal). Het verschil tussen het witste wit en het zwartste zwart doet soms pijn aan je ogen. Dus dat heb ik dus meteen wat getemperd (oftewel: het is in de praktijk echt wel voldoende hoor).
Nog effe de belangrijkste reden om juist voor de 9531 te gaan: zoals ik al zei wilde ik Dig.Nat.Motion (en dat hebben er maar een paar) en daarbij lette ik sterk op het aantal HD-ingangen. Tel maar na: je hebt een PC, een DVD-speler, een HD-kabeltuner en een Playstation-3 en allemaal hebben ze HD-signaal. Dan kom je bij de meeste tv's aansluitingen tekort. De 9531 heeft er precies genoeg (namelijk in tegenstelling tot wat er in de folder staat ook nog een VGA-aansluiting als bonus). En de USB is ook een leuke bonus (eindelijk de foto's van mijn camera mega-groot en vlijmscherp in beeld!)

Kortom: helemaal gelukkig. 8)

Oh-ja, nadelen: het LCD-display wordt niet beschermd door een glasplaat of zo, dat lijkt me nogal kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Hoe bevalt je PS3 8)

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooi, ik wacht effe tot de winter, scheelt denk ik een hoop knaken...
tis voorlopig toch geen tv weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179366

Anoniem: 179081 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:03:
Sinds een paar dagen heb ik de 32PF9531. Inderdaad, geen Ambilight, maar dat boeide me toch al niet. En prettig geprijsd. Wat ik er nu na een paar dagen van vind? In één woord gewoon SUBLIEM ! Ik heb er meteen een digitale kabeltuner bijgenomen, want het scherm is goed genoeg om de verschillen met analoog te zien. En de Philips heeft wat optimalisaties om digitale artefacten te verwijderen (en jawel, dat werkt). Het grootste verschil met de concurrentie is de beeldstabiliteit. In deze WK-tijd is dat wel belangrijk. Bij een uittrap volgt de camera de bal en bij de meeste LCD's zie je dan de achtergrond schokkerig voorbijkomen. Niet bij de 32PF9531. Trouwens ook niet bij de andere Philipsen met Digital Natural Motion.
ClearLCD leek me vooraf een belangrijke feature, maar nu ik het een paar dagen aanzie, merk ik niet zo heel veel verschil. Wel zie ik dat de contrastverhoudingen van het scherm waanzinnig zijn (na afronding van de installatieprocedure staat beeldcontrast ook nog eens op maximaal). Het verschil tussen het witste wit en het zwartste zwart doet soms pijn aan je ogen. Dus dat heb ik dus meteen wat getemperd (oftewel: het is in de praktijk echt wel voldoende hoor).
Nog effe de belangrijkste reden om juist voor de 9531 te gaan: zoals ik al zei wilde ik Dig.Nat.Motion (en dat hebben er maar een paar) en daarbij lette ik sterk op het aantal HD-ingangen. Tel maar na: je hebt een PC, een DVD-speler, een HD-kabeltuner en een Playstation-3 en allemaal hebben ze HD-signaal. Dan kom je bij de meeste tv's aansluitingen tekort. De 9531 heeft er precies genoeg (namelijk in tegenstelling tot wat er in de folder staat ook nog een VGA-aansluiting als bonus). En de USB is ook een leuke bonus (eindelijk de foto's van mijn camera mega-groot en vlijmscherp in beeld!)

Kortom: helemaal gelukkig. 8)

Oh-ja, nadelen: het LCD-display wordt niet beschermd door een glasplaat of zo, dat lijkt me nogal kwetsbaar.
hi,
ik ben ook van plan om dit toestel te kopen, kun je me nog wat meer uitleg geven?
Wat bedoel je met geen glasplaat? ik heb het toestel nog niet gezien in het echt, maar hoe reinig je dit dan?

En wat is dit : digitale kabeltuner ? wat doet dit? En welk type en merk heb je gekocht? misschien koop ik dit dan ook wel erbij.

Is er een HDMI ingang op dit toestel?

Op die USB aansluiting kun je dan ook een externe harddisk op aansluiten?

mvg
alvast bedankt
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mocht de bezitter van dit toestel nog een keer terugkeren, zou ik dit graag willen weten:
Bij oudere modellen van Philips met USB-aansluiting werd de mogelijkheid genoemd om divx/xvid af te spelen, maar bij dit model kan ik alleen iets vinden over MPEG1 en MPEG2. Toch zag ik ook in een spec sheet iets staan over het feit dat losse srt subtitelbestanden niet werken, dus wellicht kan divx/xvid wel, maar willen ze er alleen geen support op geven.
Ook wordt er hier en daar gerept over 'streaming' support via USB, maar dat wordt nergens uitgelegd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 14:57

8-Track

drfruit schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:40:
Mocht de bezitter van dit toestel nog een keer terugkeren, zou ik dit graag willen weten:
Bij oudere modellen van Philips met USB-aansluiting werd de mogelijkheid genoemd om divx/xvid af te spelen, maar bij dit model kan ik alleen iets vinden over MPEG1 en MPEG2. Toch zag ik ook in een spec sheet iets staan over het feit dat losse srt subtitelbestanden niet werken, dus wellicht kan divx/xvid wel, maar willen ze er alleen geen support op geven.
Ook wordt er hier en daar gerept over 'streaming' support via USB, maar dat wordt nergens uitgelegd. :?
Ik was benieuwd naar hetzelfde, dus ik ben met een USB stick vol XVIDs bij de Expert binnengelopen. Die speelden als een zonnetje op de 32PF9531 die ze hadden staan. Ik hoop dat het voor de 32PF9968 ook geldt, daar staat ook alleen MPEG1 en 2 in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Thanx, ik ben zelf altijd wat huiverig om zoiets te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179366 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:11:
[...]

hi,
ik ben ook van plan om dit toestel te kopen, kun je me nog wat meer uitleg geven?
Wat bedoel je met geen glasplaat? ik heb het toestel nog niet gezien in het echt, maar hoe reinig je dit dan?
Met "geen glasplaat" bedoel ik dat je, net als bij een laptop, met je vingers aan het LCD-paneel kunt komen. In de handleiding staat bij Reinigen iets over speciale reinigingsvloeistof waarmee je vette vingertjes kan wegpoetsen. Maar bottomline is het natuurlijk rete-kwetsbaar. Ik hang hem dan ook aan de muur buiten bereik van de kids.
En wat is dit : digitale kabeltuner ? wat doet dit? En welk type en merk heb je gekocht? misschien koop ik dit dan ook wel erbij.
De kabelmaatschappijen (althans de meeste) sturen naast het gewone signaal tegenwoordig ook een digitaal signaal over de kabel, met daarin zo'n 200 zenders. Om daar wat mee te kunnen heb je een decoder nodig (een 'settopbox'). Omdat er -tig verschillende systemen zijn, moet je zorgen dat je een decoder koopt die bij het systeem van jouw kabelaar past. Simpelste oplossing: koop hem bij je kabelaar (by the way: ik heb een Samsung). Overigens is 'digitale kabel' niet de enige manier om aan digitale tv te komen. Want er zijn ook systemen die werken mbt ADSL2 (MineTV van KPN) of via de satelliet (Canal Digital) of via een antennesysteem (Digitenne en het andere systeem van KPN). Daarbovenop bieden sommige kabelmaatschappijen ook nog de keuze uit 'gewoon' of HDTV (@Home van Essent en Chello van UPC bieden dit en MineTV wil er binnenkort mee komen).
Kijk trouwens eens op http://www.digitelevisie.nl/
Voordeel van 'gewoon digitaal' is beperkt. Je krijgt veel meer zenders (waarvan je de meeste toch niet wilt) en het beeld is wat stabieler. Digitale TV kent weliswaar geen ruis, maar wel weer digitale artefacten die ontstaan door de te hoge compressieratio. Artefacten zijn te zien als vierkante blokjes, vervlakking van de kleuren en af en toe schokkerig beeld. Dus o.h.a is het beeld ietsje beter maar niet gruwelijk veel. Mijn kastje kostte 99,- en het abonnement kost niets extra. Dan is het dus net de moeite waard.
Is er een HDMI ingang op dit toestel?
Natuurlijk, er zijn er zelfs twee. En de component-ingang is ook HDTV-compatibel.
Op die USB aansluiting kun je dan ook een externe harddisk op aansluiten?
Dat is wel een boeiende vraag, als ik tijd heb zal ik er eens eentje aansluiten. Maar ik vermoed toch dat het wel zal kunnen want de TV geeft gewoon de directorystructuur weer van datgene wat hij tegenkomt. De vraag over 'streaming' via USB (andere post) kan ik dus ook nog niet beantwoorden.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 179081 op 25-06-2006 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eh.... regeren is vooruitzien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179366

bedankt voor al de antwoorden wieri ;) Heb de TV besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177701

Topicstarter
Gisteren de 32PF9531 in de winkel gezien en 'getest'. Samen met de verkoper alle opties aan- en uitgezet, verschillen met een traditionele tv en andere lcd's en plasma's vergeleken en ook HD-beelden bekeken. Heb verschillende HD-filmpjes gezien, zowel van zeer snelle F1 bolides als een nachtelijke shoot met vuurwerk.

Om meteen to-the-point te komen: dit lijkt mij een superscherm zonder gebreken. Zelfs naast de topplasma's van Pioneer en Panasonic schittert deze Philips qua kleurintensiteit, diepte en scherpte. Ook het doordeweekse analoge tv-signaal spat veel overtuigender van het scherm vergeken met een traditionele topbeeldbuis (die volgens vele mensen nog altijd onovertroffen is). En de analoge kabel was dan nog gesplit over verschillende tv's in de winkel. Enige minpunt kan zijn dat je niet houdt van deze bijzonder scherpe beelden en een softere plasma verkiest, maar dat is een kwestie van smaak.

Kon tijdens deze 'test' geen verschil merken in beeldkwaliteit/snelheid wanneer Clear-LCD aan/uit stond. En dit geldt voor zowat alle extra snufjes, wat me doet vermoeden dat het toestel op zich (zonder software-boosters) gewoon al zeer knap werk levert. Waarschijnlijk komen ze wel van pas tijdens specifieke pijnpunten, maar op het eerste zicht zie je praktisch geen verschil.

Wat zeer sterk opvalt: zwart is écht zwart. De kritiek (die ik al vaak gehoord heb op dit forum) dat ClearLCD alle donkere delen gewoon zwart zou inkleuren en nuances zou vervlakken kan ik tegenspreken.

Kon deze LCD op geen enkel moment betrappen op een foutje en zo hoort het ook. Je moet uiteraard niet met je neus op de pixels gaan zitten (tenzij bij HD-beelden) - zodra je 3 à 4 meter van het scherm staat, geloof je je ogen niet. Lijkt mij dan ook helemaal fout om te kiezen voor een groter scherm tenzij je verder van je tv zit.

Vraag me alleen af of het zin heeft te wachten op eenzelfde toestel met PixelPlus 3 HD. Die verdubbeld de rekenkracht (wat op eerste zicht niet nodig lijkt, maar het lijkt mij geen overbodige luxe) en de Color Booster zou nog extra inspelen op de kleurenpracht.

Weet er iemand of Philips zo'n LCD gepland heeft? Zo ja, welk type? Dus geen ambilight, juist hetzelfde toestel met PP3 ipv PP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Heb deze TV nu ruim een week en ben erg tevreden met dit toestel, werkelijk schitterend beeld. Vooral de aansluiting van mijn Windows MCE PC via DVI>HDMI is een verademing, ook mijn via HDMI aangesloten Sony DVP-NS92VB DVD speler levert erg goed beeld.
Tot slot is ook de analoge TV en digitale TV van UPC erg mooi (al vallen bij digitale TV de MPEG artefacten wat meer op dan op mijn oude CRT TV, kennelijk werden die verdoezeld door het minder scherpe beeld).
Zwart is inderdaad echt zwart op dit scherm. Ook ik zie trouwens weinig tot geen verschil tussen beeld zonder alle correctieopties en met.
Wat mij betreft een aanrader dit scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 14:18
heb deze tv sinds vandaag samen met telenet digitale tv ( belg dus)
echt prachtig beeld ookal was ik wat anti lcd tv

heb hem gewoon in de winkel gekocht voor 1550€

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 09:04
sorry verkeerde topic :(

[ Voor 78% gewijzigd door Justin2000 op 04-09-2006 17:15 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Laatst online: 12-06 14:18
Welke instellingen gebruiken julie op deze tv ( beeld dus)
Er is zoveel in te stellen dat ik niet meer hoe en wat ?

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:06
zit te denken om dit toestel te bestellen, maar ze hebben 'm niet op voorraad in Nijmegen dus ik kan hem nog niet bekijken. Ze hadden wel een duurdere variant met ambient light, en het beeld zal ongeveer gelijk zijn. Ik zit te dubben: nog wachten tot ie hier (bij plattetv.nl) binnenkomt, of gewoon bestellen op mokio? Of zijn er nog alternatieven? Ik heb de sony 32V2000 bekeken maar die deed toch echt onder voor de philips schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

... effe meelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Op de site van Philips staat een software update voor de TV. Deze scheelt ongeveer 5 versies met die er nu op staat.
Tussen de lijst met verbeterde punten staat o.a. verbeterde beeld kwaliteit.
Weet iemand misschien of dit echt werkt? En zo niet, hoe zou ik bijvoorbeeld het beste kunnen testen of er kwaliteitverschil is? Ik denk zelf dat het lastig is, maar goed.

Ik heb deze TV nu ook 2 dagen in bezit, dus mochten er nog vragen zijn zal ik ze graag beantwoorden.
Erg tevreden met de TV, vooral omdat ik hem eigenlijk voor me xbox360 heb gekocht, en nu ben ik er niet meer van weg te slaan ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Arrg.. nog geen 2 weken oud en hij is kapot gegaan :/
Het beeld viel ineens uit gisteravond na ongeveer 5 minuten, en de TV wilt niet meer aan.
Het viel me al wel op dat de afgelopen week het geluid niet meteen opkwam bij het aanzetten van de TV en dat ik aan het volume moest zitten om er weer wat uit te krijgen.
(klinkt logisch, maar het geluid moet normaal terugspringen op het niveau als hij uit is gegaan en dat gebeurt pas na harder/zacher +/- 2 seconde in te houden)

Beetje jammer, maar kan natuurlijk gebeuren. Vanavond naar de winkel toe om na te gaan hoe en wat.

Een reparatie zie ik eigenlijk niet zo zitten. Zou ik (omdat de tv nog niet zo oud is) ook een nieuwe kunnen krijgen?

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

ReCreator schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:57:
Zou ik (omdat de tv nog niet zo oud is) ook een nieuwe kunnen krijgen?
Je hebt altijd je fabrieksgarantie, dus dat zit wel snor.
Of je een hele nieuwe krijgt, zal m.i mede afhankelijk zijn van de service van de verkopende winkel.
Het lijkt mij dat je daar beter zou informeren naar die mogelijkheden ipv hier die vraag te stellen
;) . Denk dat je dan sneller wijzer wordt :) Succes in ieder geval ermee !

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 10-11-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellacirith
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 21:48
Hoi allemaal.

Ook wij zijn nu 3 weken de bezitter van de 32PF9531/10 en we moeten zeggen dat het een heel goed scherm is. Beter dan alle andere schermen die we tot nu toe hebben gezien.
Voldoende aansluitingen. De beeldkwaliteit is beter dan mijn CRT Philips Matchline van net 5 jaar oud ook met analoge tv. DVD kwaliteit is super, Xbox360 is helemaal SUPER en WII en gewone Xbox zijn ook erg goed. Ook de usb optie werkt erg goed. Mijn digitale camera aan de usb aansluiting gekoppeld en lekker via de tv zappen door je foto's of divx, mpg filmpjes.

Ik heb ook geen enkele keer last gehad van ghosting of iets dergelijks.
De backlight werkt hier op dit moment nog goed. De grotere broer, de 9731, heeft hier blijkbaar nogal wat problemen mee. Deze dus (tot op heden) niet.
Ik merk overigens wel degelijk een verschil met ClearLCD aan of niet aan. Gelukkig, want dat is toch de hoofdreden voor de prijs van dit toestel. Met een reactietijd van 3ms is dit gewoon Super.

Al met al een echte aanrader.

AMD Ryzen 7 1700X @3923, 2x 8Gb Corsair Vengeange @3192, Asus ROG Crosshair VI Hero, coolermaster masterliquid 240, Creative Titanium HD, Sennheiser G4ME PC-360, Philips Gioco 278G4DHSD, Steelseries 6Gv2, Logitech G502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:10
Ik heb er ook net een besteld. Het prijsverschil met de 9731 was me te groot, en ik ben ook niet zo'n fan van het uiterlijk van de 9731, en haar ambilight. Hoop alleen dat ik niet teveel mis door het feit dat ik nu PixelPlus 2 krijg ipv v3.
Heeft iemand daar wat ervaringen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06 15:56

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

heb ook interesse in deze tv
en ben tevens beniewd naar het verschil tussen Pixelplus HD2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drfruit schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:40:
Hoi, ben ik weer...

Het streaming support via USB heb ik inmiddels getest. Ik heb op een USB-stick van 1Gb een aantal files geplaatst en vervolgens de stick in de TV gestoken. Hier de resultaten van de jury:

Foto's:
-- JPG: worden beeldvullend getoond in waanzinnige HD-kwaliteit :) . Je kunt 2 of 4 keer inzoomen en je kunt een slide-show aanzetten.
-- GIF, WMF, BMP en andere grafische formaten worden niet gezien en kun je dus ook niet afspelen

Audio:
-- MP3 : wordt afgespeeld en klinkt over de HiFi-installatie ongeveer gelijk aan de kwaliteit van mijn PC. Je kunt met grove stappen vooruit of achteruit spoelen en ook pauzeren en skippen per track. MP3-metatags worden keurig weergegeven, evenals filenaam. Shuffle en repeat zijn mogelijk.
-- WMA, WAV, Ogg en andere audioformaten worden niet gezien en kun je dus ook niet afspelen

Video:
-- AVI en MPEG: wordt beeldvullend afgespeeld, zonder haperingen en met prima beeldkwaliteit. Je kunt met grove stappen vooruit of achteruit spoelen en ook pauzeren.
-- AVI met DivX: wordt beeldvullend afgespeeld, zonder haperingen en met prima beeldkwaliteit. Je kunt met grove stappen vooruit of achteruit spoelen en ook pauzeren. Echter, in sommige gevallen is het geluid verdwenen of stopt het afspelen plotseling.
-- WMV wordt niet gezien en kun je dus ook niet afspelen.

Overigens: met "wordt niet gezien" bedoel ik dat de TV ze weglaat bij het tonen van de directory. Het is dus net alsof ze er niet opstaan.

Vanaf een portable harddisk moet ik nog uitproberen, maar deze eerste tests waren voor mij al veelbelovend. De meestgebruikte formaten worden gedekt en met een uitstekende kwaliteit.

groetjes
Ron

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 179081 op 10-02-2007 14:13 . Reden: nog meer getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yabadab schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:53:
heb ook interesse in deze tv
en ben tevens beniewd naar het verschil tussen Pixelplus HD2 en 3
Mensen wees effe realistisch: HD is zo ongelooflijk scherp en contrastrijk, dat je daarbij helemaal geen PixelPlus gaat toevoegen. Als ik HD kijk (dat is met het huidige aanbod natuurlijk niet vaak) dan voel ik niet echt de behoefte aan Pixelplus.

groetjes
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Laatst online: 13-06 18:13
Pellacirith schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:38:DVD kwaliteit is super, Xbox360 is helemaal SUPER en WII en gewone Xbox zijn ook erg goed
Hoe heb je de Wii aangesloten? Via Scart RGB of via component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 16:36

rick77

... get to the point!

Weet iemand al wat er bedoeld wordt met streaming usb support op deze serie LCDs (heb zelf een 9541 met dezelfde usb aansluiting)? Streaming roept bij mij associaties op met netwerken, maar dat lijkt deze tv niet te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11-2024
All,

Even een suffe praktische vraag, zit de hele dag al te staren naar internet maar kan het even niet vinden.

Ben op zoek naar een nieuwe LCD, HD ready is voldoende, 2 DVI noodzakelijk, etc etc.
Kwam uiteindelijk qua kwaliteit op de 9531 uit. In vergelijk met andere toestellen (natuurlijk persoonlijk) prachtig beeld. 'Probleem' is alleen, het is maar 80cm, zit op ongeveer 3,5 - 4M van het toestel, dus wil eigenlijk een 94 of >100 toestel. Maar kan nergens dit toestel op een grote formaat vinden. Wel Full HD toestellen of toestellen met ambilight, maar geen Philips (gaat toch een beetj m'n voorkeur uit qua beeld) met min Pxil plus 2 HD en clear lcs (3ms response).

Jullie enig idee of er een grotere variant is of binnenkort komt?

thnx
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 21:04
martynvv schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:00:
Jullie enig idee of er een grotere variant is of binnenkort komt?
In dit topic komen een aantal nieuwe Philips LCD's voorbij, misschien zit er wat voor je bij:
Philips: de nieuwe LCD modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door RwinG op 28-05-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11-2024
thnx!! Perfect overzicht

Martijn
Pagina: 1