Toon posts:

Wat is nu een goede kvm switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben voor thuis op zoek naar een kvm switch, ik heb een 19inch tft scherm staan waar ik deze apparaten op aan wil sluiten:
- Laptop
- PC
- Xbox 360

Nu moet ik nog telkens van kabel wisselen als ik er een ander apparaat op aan wil sluiten, dat kan volgens mij sneller met een kvm switch.

Nu hebben ze op mijn werk van die sitecom 4 poorts kvm switches (de KV006). Maar die geven op een 17inch tft op 1024*768 al een heel erg onscherp beeld, je ziet constant een lichte waas over het scherm. Een vriend van mij heeft een 2 poorts kvm switch van sweex (de TA000010) en die heeft met kvm switch er tussen ook een merkbaar slechter beeld.

Ik zit nu dus met een dilemma; zijn er 4 poorts kvm switches die op een tft wel gewoon normaal goed beeld geven? De search leverd een aantal suggesties op maar geen bruikbare ervaringen.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
als je geen sweex neemt is het altijd goed ;)
gewoon op google naar "<naam product> review" zoeken, dan kom je er meestal wel achter of het troep is of niet

en die lichte waas, ligt dat niet aan het scherm zelf ?

[ Voor 22% gewijzigd door Moning2 op 30-05-2006 10:44 ]

Verwijderd

Hier op het werk gebruiken we kvm switchen van Kobishi

En die werken perfect

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 10:48 ]

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07 12:20
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:50:
Nu hebben ze op mijn werk van die sitecom 4 poorts kvm switches (de KV006). Maar die geven op een 17inch tft op 1024*768 al een heel erg onscherp beeld, je ziet constant een lichte waas over het scherm.
Probeer eens de nominale reolutie van een 17" TFT, namelijk 1280 x 1024 (..of 960).

Ik heb zelf een Sitecom 2 poorts KVM switch USB en werk met volle tevredenheid op een resolutie van 1600 x 1200 @ 85Hz op m'n 19" IIyama Vison Master 450.

[ Voor 3% gewijzigd door mo3lla op 30-05-2006 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
en die lichte waas, ligt dat niet aan het scherm zelf ?
Zonder kvm switch, is er perfect beeld, zelfs met dezelfde kabel
mo3lla schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:51:
[...]

Probeer eens de nominale reolutie van een 17" TFT, namelijk 1280 x 1024 (..of 960).

Ik heb zelf een Sitecom 2 poorts KVM switch USB en werk met volle tevredenheid op een resolutie van 1600 x 1200 @ 85Hz op m'n 19" IIyama Vison Master 450.
Ik heb verschillende resoluties geprobeerd waar onder ook 1280 x 1024

• Moning2
  • Laatst online: 31-07 20:00
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:02:
[...]

Zonder kvm switch, is er perfect beeld, zelfs met dezelfde kabel

[...]

Ik heb verschillende resoluties geprobeerd waar onder ook 1280 x 1024
is die switch niet defect ?

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:39:
[...]

is die switch niet defect ?
Dat dacht ik in eerste instantie ook, collega's die ook zo'n switch gebruiken hebben hetzelfde euvel.

Al vinden hun het niet zon groot probleem, maar thuis en zeker op mijn xbox 360 wil ik scherp beeld

Verwijderd

neem er een waar een knop op zit om te switchen tussen de diverse 'pc's'
via het toetsenbord werkt niet met alle kvm switches even goed.
dat kan erg frustrerend gaan werken (uit ervaring).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:16:
neem er een waar een knop op zit om te switchen tussen de diverse 'pc's'
via het toetsenbord werkt niet met alle kvm switches even goed.
dat kan erg frustrerend gaan werken (uit ervaring).
Ja zo eentje hebben we er nu ook maar werkt dus niet helemaal super

• nsa1984
  • Laatst online: 27-07 14:09
Ik heb tijden een sitecom kv-009 (2poorts) gehad, die is nu naar zolder verhuist om daar twee machines te bedienen, en voor mezelf heb ik nu een sitecom kv-011 besteld (usb).

Ik gebruik ze hier alleen in combinatie met crt schermen, maar nog geen beperkingen van resolutie en snelheid gezien.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik ben ook op zoek naar een (4=< poorts) kvm switch. maar dan een die volledig compatible is met de logitech g7 (de zwarte) en de logitech g15. Daarnaast wil ik graag de mogelijkheid hebben om zowel vga als dvi schermen/videokaarten te kunnen gebruiken met de switch.

Daar ik niks van die dingen weet (nog geen ervaring met kvmswitches) zou ik dus graag wat advies willen hebben van welke ik het beste kan nemen die aan bovenstaande voldoet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 14:45
Ik heb sinds kort de sitecom KV-011 en ben ook niet tevreden over de beeld kwaliteit op een 17" TFT van Dell.

Op mijn Dell met Geforce 6800 (meen ik) valt het er nog mee te leven maar het signaal vanaf een Athlon met Matrox 550 is echt belabberd.
Kortom, volgens mij ligt het naaste de kwaliteit van de switch zelf ook nog aan de videokaart/driver.

Ik onderschrijf het nadeel van switches die alleen met toetsenbord werken, dit gaat vaak niet lekker.
Iemand die wel echt strak beeld heeft met deze kvm switch in combinatie met een tft scherm?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

erikhui schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:44:
Op mijn Dell met Geforce 6800 (meen ik) valt het er nog mee te leven maar het signaal vanaf een Athlon met Matrox 550 is echt belabberd.
Kortom, volgens mij ligt het naaste de kwaliteit van de switch zelf ook nog aan de videokaart/driver.
offtopic:
Even tussendoor is dat toch een aparte conclusie die je trekt. Aangezien een Matrox G550 toch echt betere beeldkwaliteit levert dan een GF6800. Matrox kaarten staan immers bekend om hun beeldkwaliteit. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1