Bij aanschaf van een mac mini (Intel Core Duo, Tiger) wou ik natuurlijk mijn externe harde schijf aansluiten. Het betreft een USB naar IDE case waar een gewone harde schijf ingestoken kan worden.
Deze schijf is als NTFS geformatteerd en zou dus gelezen moeten kunnen worden.
Ik al ex-windowsgebruiker, plug de USB en voeding in en ... niets.
Ik werd aangeraden om evt toch eens op die cd te kijken met drivers die er indertijd bijzat.
Daar zie ik een mappenstructuur voor USB naar IDE, firewire naar IDE en nog twee die niet van toepassing zijn. Bij het openen van die USB naar IDE map krijg ik de map 9.1&9.2 met daarin het bestand Installer.
De fout die ik krijg bij het openen van die installer is "U kunt het programma installer niet openen omdat het niet wordt ondersteund door dit systeem."
Nu vermoed ik dat dit drivers zijn voor Mac OS 9.1 en & 9.2. Kan dit en zoja hoe krijg ik mijn externe schijf werkend onder Mac OS X?
De case komt van Mentor en ik kan van hen nog een website noch drivers vinden (noch support
).
Deze schijf is als NTFS geformatteerd en zou dus gelezen moeten kunnen worden.
Ik al ex-windowsgebruiker, plug de USB en voeding in en ... niets.
Ik werd aangeraden om evt toch eens op die cd te kijken met drivers die er indertijd bijzat.
Daar zie ik een mappenstructuur voor USB naar IDE, firewire naar IDE en nog twee die niet van toepassing zijn. Bij het openen van die USB naar IDE map krijg ik de map 9.1&9.2 met daarin het bestand Installer.
De fout die ik krijg bij het openen van die installer is "U kunt het programma installer niet openen omdat het niet wordt ondersteund door dit systeem."
Nu vermoed ik dat dit drivers zijn voor Mac OS 9.1 en & 9.2. Kan dit en zoja hoe krijg ik mijn externe schijf werkend onder Mac OS X?
De case komt van Mentor en ik kan van hen nog een website noch drivers vinden (noch support
[ Voor 4% gewijzigd door Blue_man op 30-05-2006 08:44 . Reden: Shit, verkeerde subforum, kan iemand hem verschuiven naar APL? ]
le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.