Jaja gaan we weer.
Het volgende
2 harddisks
op schijf 1:
C:Win 98 ca 8 Gig (FAT 32)
C:Win XP zon 28 gig (NTFS)
D:Data ca 8 Gig (FAT 32)
D:/Data ca 140 Gig (NTFS)
Proggies:
Boot magic
Partition magic
Deze 2 programmaatjes geinstalled onder Win 98
Met een leuk bootmenuutje ziet hij hierdoor C: en D apart met de juiste bestandsystemen bij elkaar
Later vond ik die 8 Gig Fat 32 op D toch overbodig en geconverteerd met partitionmagic voor NTFS
zodat er 148 Gig aan data voor me Win Xp beschikbaar was
Ging allemaal perfect, leuk gekloot.
Zet het ding end van de avond uit,
volgende dag reboot in XP...
Hangen
Safe mode ed allemaal helpt het niet
in safe mode start ie nog wel op en kan ik de automatische restart afzetten
dan krijg ik een BSOD met de mededeling dat er ernstige systeembestandfouten zijn...
via recovery console kom ik erachter dat de Win XP primary partitie aardig naar de maan is...
met chkdsk krijg ik dat redelijk weer recht
desondanks start ie nog niet op, alleen win98
toen kwam ik op geniale idee win XP te herinstallen
ik ga weer naar het nog werkende Win98, start PQBoot op van Partition/Bootmagic, zet de gare XP partitie active en selecteer in het bootmenuutje XP..vervolgens de XP setup cd erin, de partitie geformatteerd en een cleane install van XP SP1 in de NTFS partitie van 28 Gig...
daarna zou (dacht ik) netjes XP met behoud van het Bootmagic bootmenuutje in de XP partitie komen
na de installatie blijkt hele boot menu echter weg!
hij start keurig op in XP maar krijg Win98 niet terug
De recovery console ziet deze partitie wel, ook de grote "Data" partitie in NTFS!
Met Disk Management onder XP kan ik geen van de partities aktiveren. De partities zijn voor Disk Management van Unknown eigenschap
Maar als ik de FAT 32 Win98 partitie met fdisk aktief maak vraagt ie om het command.com bestand en start verder niet op...
Ik wil graag weer Win98 zien te starten zodat ik met de daar nog aanwezige bootmagic de oude situatie terug kan herstellen
De bootmagic rescue disk heb ik helaas niet meer
de diskettes zelf zijn al een tijdje corrupt en heb ik allemaal weggeflikkerd.
wie weet er een oplossing?
Het volgende
2 harddisks
op schijf 1:
C:Win 98 ca 8 Gig (FAT 32)
C:Win XP zon 28 gig (NTFS)
D:Data ca 8 Gig (FAT 32)
D:/Data ca 140 Gig (NTFS)
Proggies:
Boot magic
Partition magic
Deze 2 programmaatjes geinstalled onder Win 98
Met een leuk bootmenuutje ziet hij hierdoor C: en D apart met de juiste bestandsystemen bij elkaar
Later vond ik die 8 Gig Fat 32 op D toch overbodig en geconverteerd met partitionmagic voor NTFS
zodat er 148 Gig aan data voor me Win Xp beschikbaar was
Ging allemaal perfect, leuk gekloot.
Zet het ding end van de avond uit,
volgende dag reboot in XP...
Hangen
Safe mode ed allemaal helpt het niet
in safe mode start ie nog wel op en kan ik de automatische restart afzetten
dan krijg ik een BSOD met de mededeling dat er ernstige systeembestandfouten zijn...
via recovery console kom ik erachter dat de Win XP primary partitie aardig naar de maan is...
met chkdsk krijg ik dat redelijk weer recht
desondanks start ie nog niet op, alleen win98
toen kwam ik op geniale idee win XP te herinstallen
ik ga weer naar het nog werkende Win98, start PQBoot op van Partition/Bootmagic, zet de gare XP partitie active en selecteer in het bootmenuutje XP..vervolgens de XP setup cd erin, de partitie geformatteerd en een cleane install van XP SP1 in de NTFS partitie van 28 Gig...
daarna zou (dacht ik) netjes XP met behoud van het Bootmagic bootmenuutje in de XP partitie komen
na de installatie blijkt hele boot menu echter weg!
hij start keurig op in XP maar krijg Win98 niet terug
De recovery console ziet deze partitie wel, ook de grote "Data" partitie in NTFS!
Met Disk Management onder XP kan ik geen van de partities aktiveren. De partities zijn voor Disk Management van Unknown eigenschap
Maar als ik de FAT 32 Win98 partitie met fdisk aktief maak vraagt ie om het command.com bestand en start verder niet op...
Ik wil graag weer Win98 zien te starten zodat ik met de daar nog aanwezige bootmagic de oude situatie terug kan herstellen
De bootmagic rescue disk heb ik helaas niet meer
wie weet er een oplossing?
[ Voor 5% gewijzigd door kegeltje26 op 30-05-2006 07:42 ]