[Foto-uitstapjes op regelmatige basis] 24 juni 2006 Naarden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foto-uitstapjes op regelmatige basis

Na enige tijd weer terug op Tweakers.net - Fotografie: Foto-uitstapjes op regelmatige basis, georganiseerd in samenwerking met fotoclub JongLicht, waar ook GoT-leden aan deel kunnen nemen.
Deze uitstapjes zijn vrijblijvend, en bieden voor jullie het voordeel dat je niet afhankelijk bent van iemand die toevallig zin heeft om een fotomeet te organiseren. Mocht je een keertje niet kunnen, jammer, dan ga je gewoon een volgende keer mee!

De data zijn van te voren vastgelegd, waardoor iedereen ruim van te voren zijn of haar agenda kan controleren of men kan. Ook de locaties zullen zoveel mogelijk van te voren vastgelegd worden. Uiteraard is het mogelijk om een andere locatie voor te dragen, dit tot uiterlijk 1 maand voor de meeting.

Hou er svp rekening mee dat er een maximum aantal deelnemers kan worden ingesteld.

Wat gaan we doen?

Ditmaal een nieuwe uitdaging in Naarden, de historische vestingstad, maar ook de thuisbasis van het wereld-beroemde FotoFestival Naarden. De uitdaging: thematische fotografie.

Natuurlijk is dit een nieuw fenomeen voor een fotomeet, maar voor degenen onder ons die wel eens bij een fotoclub zijn wezen kijken zou dit enigzins bekend kunnen zijn. Thematische fotografie, het fotograferen aan de hand van creatieve thema's.
Fotoclub JongLicht zal zorg dragen voor een aantal creatieve thema's (circa 6 tot 12), waarmee we Naarden in ons eigen perspectief kunnen belichten.

Wanneer?

Zaterdag 24 juni aanstaande zullen we elkaar rond een uur of 11 in Naarden ontmoeten. Waarna we na een korte inleiding ons fotografische pad kunnen vervolgen, om nieuwe paden der uitdaging in te slaan.

Waar?

De exacte ontmoetingslocatie in Naarden is de vestingswal bij de Peperstraat. Kaartje wordt na aanmelding per e-mail toegestuurd.

Om te parkeren kun je het beste op de parking aan de Amersfoortseweg parkeren. Daar is meestal plek (volgens mij). Met t OV (bus) kom je aan de andere kant Naarden-vesting binnen.

De voorlopige daginvulling

• 11.00: Verzamelen in Naarden (op vestingswal Peperstraat)
• 11.00-11.15: Intro + uitreiken van de thema's
• 11.15: Op pad
• uur of 16: Pitstop

Dingen om mee te nemen:
• Brood/drinken voor lunch onderweg
• Camera + lenzen, film/geheugenkaartje
• Goed humeurtje
• Leuke dosis creativiteit ;)
• Pen & papier

Weersverwachting:
• circa 21 graden
• zonnetje
• halfbewolkt
• misschien een spatje regen

Wie gaan er mee?

Inschrijven kan hier: http://meeting.erkens.eu/87
Als je interesse hebt, maar nog niet weet of je kunt, wil je jezelf dan even inschrijven en nog geen keuze voor de datum invullen? :)

Afbeeldingslocatie: http://meeting.erkens.eu/87/table.png

Bewaar het ontvangen emailtje van het inschrijven goed, als je je later wilt uitschrijven, dan kan je dat daarmee doen.

Meerijden?

Meerijden zou inderdaad ook kunnen. Enkelen hebben dit hier in t topic al aangegeven:
Oxi, vanuit Tilburg (3 plaatsen vrij)
• RC, vanuit Leiden (3 plaatsen vrij)
• Dex, vanuit Haarlem/Uitgeest/Beverwijk, tot Naarden (enkele reis)
• ...

.

De laatste update in de tabel wordt aangegeven met een lichtgrijze achtergrond kleur.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 21:57 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Check

Maar dat wist je al ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik heb me ook aangemeld.
Eerst eventjes vrij regelen van werk, maar dat moét geen probleem zijn. Zit al een tijdje uit te kijken naar een FG meet. Dus deze kans pak ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 17:52
sorry dat ik het zeg, maar is 24 juni niet de fotomeet in amsterdam?
op 22 juli staat de fotomeet in Naarden gepland..

oke, jullie hebben gelijk, maar toch vindt ik het vaag.... (een link geven, en dan met een andere locatie aan komen zetten)

[ Voor 36% gewijzigd door Sijhtam op 30-05-2006 22:10 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Mcdeath schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:43:
op 22 juli staat de fotomeet in Naarden geplant..
B) Goed gezien!!!

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mcdeath schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:43:
op 22 juli staat de fotomeet in Naarden geplant..
Bij deze is t dus Naarden ;)

Tis overigens "gepland", tenzij je boompjes aan t planten was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, ik heb een druk weekend dan, maar zal kijken wat ik kan doen :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik wil best die ochtend en avond langs het dichtsbij zijnde NS station rijden om de fotografen die met de gele banaan komen op te pikken. Meerijden vanuit Tilburg kan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oxi schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:01:
Ik wil best die ochtend en avond langs het dichtsbij zijnde NS station rijden om de fotografen die met de gele banaan komen op te pikken. Meerijden vanuit Tilburg kan ook. :)
Meerijden vanuit Leiden kan ook... Maarssen misschien, maar dat moet ik dan nog ff regelen als die ander mee gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Mensen vanuit de richting Haarlem/Uitgeest/Beverwijk kunnen met mij mee rijden als dat nodig is. Ik moet alleen 's avonds wel door naar Dronten voor een afstudeerfeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

klinkt iig als een mooie nieuwe uitdaging...

nog nooit gedaan... ik ga echt proberen een gat in mijn agenda er voor te veroorzaken....

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Naarden is een mooie plaats voor de mensen die er nog nooit zijn geweest. Ik woon er behoorlijk dicht bij (30 a 40minuten op de fiets) en met name de historische kern en de vesting is zeker de moeite waard voor een bezoekje. Het FotoFestival is vaak ook mooi en interessant.

Zelf zal ik niet mee gaan, ga liever met een kleine groep wat foto's maken, maar dit topic heeft me wel weer op ideeën gebracht in ieder geval ;) Misschien dat ik er morgen zelfs wel even naar toe fiets :P

Dichtstbijzijnde NS station is trouwens Naarden-Bussum (of Weesp, hangt er een beetje vanaf waar jullie afspreken), en beide heel goed te bereiken vanuit Utrecht en Amsterdam, gaat zo'n 4x per uur beide kanten op.

Oh, vergeet ik nog te vermelden; rondom Naarden zijn ook mooie natuurgebieden, met veel (bijzondere) water- en gewone vogels, dus je bent niet alleen gebonden aan de stad ;)

[ Voor 13% gewijzigd door sOid op 11-06-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@ sOid, houd dit topic gewoon in de gaten, wellicht word het niet druk en is het alsnog interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik zou wel kunnen, is bovendien nog lekker makkelijk voor mij ook :)
*fl4pp13 woont heel toevallig in Naarden* Heb dan alleen wel toetsweek :X Dus moet nog maar even kijken of ik meega of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
julius schreef op maandag 12 juni 2006 @ 01:33:
@ sOid, houd dit topic gewoon in de gaten, wellicht word het niet druk en is het alsnog interessant ;)
Jep doe ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
julius schreef op maandag 12 juni 2006 @ 01:33:
Ook wanneer t druk wordt, is er genoeg ruimte om elkaar niet in de weg te lopen. ;)
Bovendien zorg ik er dan gewoon voor dat er ruim voldoende thema's zijn, zodat mensen eventueel ook met verschillende thema's aan de slag kunnen.

Tijdens de Foto-Estafette op het FotoFestival vorig jaar liepen er 32 fotografen rond die aan de hand van dezelfde thema's aan t fotograferen waren. Ik heb een aantal van hen wel regelmatig gezien, maar kan niet zeggen dat het storend is.

Maar uiteraard hoeft het geen individuele actie te zijn. Het gaat gewoon om de gezelligheid, en dat je op een andere manier fotografeert dan normaal. Voor mensen die een creatieve uitdaging aandurven, wordt het een heel leuk uitstapje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Waar ik een beetje bang voor ben, is dat je veelal thuis zult komen met dezelfde foto's. Natuurlijk is dat ook een uitdaging om dat juist níet te doen, maar toch...

Anyways, ik hou dit topic in de gaten :)

Is het eigenlijk 'erg' als je niet zo'n super camera hebt? Heb zelf een Olympus E-10 (eerste of tweede DSLR zonder verwisselbare lenzen van Olympus). Niet dat ik daar geen mooie foto's mee kan maken tho, daar niet van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tuurlijk is het niet erg. Het is de fotograaf die de camera bedient en die de foto maakt, niet de camera zelf ;). Zelfs met mijn telefoon maak ik nog wel es leuke foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

sOid ik denk dat het toestel niet uit maakt...

Voor een echt goede foto is kennis van de fotograaf belangrijker of een heleboel geluk.

Een top fotograaf kan met ieder toestel dat ie kent goede foto's maken.
Een persoon die alleen maar kiekjes doet kan even mooie foto's maken.
Een echte goed fotograaf heet op één filmpje er 10 staan en de kiekjesmaker op tien films één.

Een goed oog voor iets is het halve werk. Je toestel heel goed kennen eigenlijk de rest.

Daar er bij de meeting creativiteit nodig is om de opdrachten orgineel op de foto te krijgen, is het aandeel waar de camare invloed op heeft nog veel kleiner geworden..
Jouw oog voor mooie dingen zien, met jouw creativiteit, is dan de bepalende factor.
En dan is een luxe camera die je niet door en door kent eerder een handicap dan een simpel toestel wat geen enkel geheim voor je heeft.

Wat ik er vooral leuk aan zo iets als dit vind is dat je jezelf dwingt om anders dan normaal naar iets te kijken. En er dan ook nog foto's van te nemen :)
terwijl je anders misschien wel gedacht had, "neuh, niets voor mij"

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hmm oke, maar ik mis het hebben van verwisselbare objectieven persoonlijk wel heel erg veel :P Heb een hele tijd met analoge slr gefotograveert, en daarbij dus wel verschillende objectieven.

Heb die E-10 nu een jaar of 2 (of 3 inmiddels al weer, weet niet zeker) toendertijd overgekocht voor 250euro van collega van m'n vader, wat vet cheap is want hij had er toen nog makkelijk 500 voor kunnen krijgen.

Maarja, wil wel nieuwe camera hebben eigenlijk, maar wacht er voorlopig nog ff mee.

Sorry voor het offtopic gebrabbel, als ik nog mee ga laat ik het wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anders neem je je analoge body mee mocht je die nog hebben. Wellicht dat RC daar ook nog mee gaat rondlopen? Kleine kans dat ik mijn F65 mee neem. Want dan zit ik straks regelmatig op de achterkant van de body naar niks te staren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik loop die dag waarschijnlijk met een analoge en digitale body rond. Rolletjes zijn er om vol geschoten te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hmm helaas werkt die nog maar half, heb alleen de kitlens nog, de rest van m'n objectieven is kapoet gegaan :+ (had er ook niet zo heel veel hoor) en moet nieuw batterijtje hebben voor m'n body. Maar als ik kom, neem ik m'n DSLR mee hoor, veel leuker om te bewerken, zeker met raw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Go Go Oxi :p

En ja Julius heeft vast gelijk... ik overweeg om mijn oude vertrouwde x-700 mee te slepen. Ditmaal in Naarden met dia-film :9~

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is een ontmoetingsplaats afgesproken, en een e-mail verzonden naar alle geïnteresseerden.

Mocht je dit topic nu pas lezen, en toch mee willen gaan aanstaande zaterdag, meld je zsm aan, zodat ik je de mail kan sturen. Of stuur mij een mailtje.

Het weer voor zaterdag ziet er goed uit, graadje of 21, zonnig, half bewolkt, met misschien een kansje op een klein spatje regen. Op zich ideaal foto-weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Helaasch, ik skip dit weekend even. Heb een overvloed aan shoots. Vrijdag, zaterdag avond wellicht en zondag Parkpop. En dan is er eigenlijk nog veel meer wat ik zou willen doen :X

Pagina: 1