Toon posts:

vlookup dropdown menu 2e poging ;)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goed mijn eerste post werd afgesloten, maar dat kwam denk ik omdat ik wat vaag was.
ik heb de andere posts gelezen maar deze betreffen allemaal een if then functie of dergelijk.
bij mij gaat het om volgende:

ik heb 2 werkbladen in 1 excel bestand.
1e werkblad is een tabel waarin gegevens van werknemers staan:
1 2 3
naam | achternaam | adres .... etc
1 jan jansen janstraat
2
3

nu heb ik in het 2 werkblad een form gemaakt, daarin is een dropdown menu vewerkt, ik kan als ik daarop klik alle achternamen zien die in tabel 1 zijn opgenomen. selecteer ik 1 dan zouden andere velden in werkblad 2 ook moeten veranderen in de respectievelijke data uit tabel 1

als ik in dropdown dus jansen kies moet in de velden adres bijvoorbeeld janstraat komen te staan.
ik heb in een tutorial, gezien hoe dit met facturen werkt en daar werd in die velden dan vlookup gebruikt.

=VLOOKUP(werknemer;naam;1)

nu krijg ik dus steevast die foutmelding. #NAME.

hoop dat dit duidelijk genoeg is

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
Ik heb je een mailtje gestuurd met een voorbeeldje.
Die #NAME melding krijg je als er een naam niet gedefinieerd is, zoals Niesje je al vertelde. Je hebt Excel waarschijnlijk niet verteld wat "Werknemer" en "Naam" is. (Een kolomtitel is duidelijk niet genoeg.)
ALs je een formule wilt maken, klik dan eens op het kleine Fx knopje direct naast je formuleinvoerveld, uitgebreide uitleg van Excel duikt dan vanzelf op.