Toshiba M70-264 vs. Acer 5025WLMi

Pagina: 1
Acties:

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Geachte tweakers,

Ik ben op dit moment op zoek naar een goede laptop voor een redelijke prijs 1000-1100 euro.
Na enig speurwerk en gesnuffel op GoT. Heb ik de volgende twee laptops gevonden en zijn beiden zeer interresant.

Toshiba M70-264

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_5431_N.jpg

Processor: Intel Pentium M 740
Processorsnelheid: 1.73 GHz
Cache L2: 2 MB
Front Side Bus: 533 MHz
Chipset: Intel 915PM
Geheugentype: DDRII soDIMM
Geheugen: 2 x 512 MB
Maximale hoeveelheid geheugen: 2 GB
Schermgrootte: 15.4 inchSchermtypeTruBrite WXGA TFT
Schermresolutie: 1280 x 800
Harde schijf: 100 GB
Optische drive: DVD+/-RW / DVD-RAM
Geheugenkaartlezer: 5-in-1 card reader
Grafische kaart: ATi Mobility Radeon X700
Videogeheugen: 128 MB
Gewicht: 2,71 kg

Prijs: 1090,12 euro (azerty.nl)

Acer 5025WLMi

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_5128_N.jpg

Processor: AMD Turion 64 ML-37
Processorsnelheid: 2 GHz
Cache L2: 1 MB
Front Side Bus: 400 MHz
Chipset: ATi Radeon Xpress 200
Geheugentype: DDR soDimm
Geheugen: 2 x 512 MB
Maximale hoeveelheid geheugen: 2 GB
Schermgrootte: 15.4 inch
Schermtype: CrystalBrite
LCD Schermresolutie: 1280 x 800
Harde schijf: 100 GB
Optische drive: DVD-Dual double layer
Geheugenkaartlezer: 6-in-1 card reader
Grafische kaart: ATi Mobility Radeon X700
Videogeheugen: 256 MB
Gewicht: 3,07 kg

Prijs: 1058,15 euro (azerty.nl)

Wat wil ik er zoal op doen.

De laptop zou ik het liefst willen gebruiken als vervanger van de desktop PC.
Denk daarbij dus aan MSN , Internetten , Photoshop op amateur niveau. Teven is wil ''goed'' kunnen gamen op de laptop en daarmee bedoel ik niet F.E.A.R op full graphics , maar vooral World of Warcraft (best veel en het meest van alles hier boven) . Graphics hoeven niet High-end te zijn , speel nu op een 6600 en deze voldoet prima.(desktop)

Vragen en twijfels

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gezien bezit de Acer een AMD Turion Processor en de Toshiba een Intel Pentium M740. Welke van de 2 is het meest geschikt voor mijn wensen en heeft de naar verwachting de langste adem met het zicht op de toekomst?

De Grafische kaart van de Acer beschikt over 256 MB dedicated memory en de Toshiba over 128 MB. In hoeverre ga ik dit verschil merken (in world of warcraft) ?

Ik heb veel mensen horen klagen over de kwaliteit en service van Acer (o.a. bij Kassa) is deze nog steeds zo belabberd? En hoe is het met Toshiba gestelt? Tevens zeggen een aantal collega's dat Acer's totaal niet robuust aanvoelen en echt heel plastic-erig zijn (dus dat ze totaal niet tegen een stootje kunnen) en hoe is dat met Toshiba?

Misschien is dit een domme vraag: Maar beschikt de Toshiba over het zogenaamde ''intel centrino - keurmerk'' ? Ik hoor veel mensen deze term regelmatig gebruiken. (meestal positief)

Alternatieven:

Ondanks dat ik me op het moment vooral op deze twee laptops focus sta ik nog steeds open voor alternatieven in dezelfde prijs categorie. Dus als je iets weet , post het alstublieft.

Tot slot

Bijvoorbaat dank aan allen die mij van advies op tips dienen.

Zie je ergens een grote fout of houd ik me ergens niet aan de ''forum regels'' schroom vooral niet om dit te melden.

Vriendelijke groet,

Rushwood

• Ruzz321
  • Laatst online: 09-01-2021
Niemand?

Verwijderd

Lijken me qua config beide goed... Maar qua service en bouwkwaliteit zou ik eerder de Toshiba kiezen.

En btw, dat centrino... Dat is niks anders dan een combinatie van een Pentium M processor en Wlan en nog wat... Het is niet iets als duo core ofzo.

• The Realone
  • Laatst online: 05-02 16:08
Mijn excuses voor de kick maar ik heb interesse in de bovengenoemde Toshiba en heb ongeveer dezelfde eisen als de TS (ben ook een fanatieke WoW speler).

Welke keuze heb je gemaakt en wat zijn uiteindelijk je bevindingen? Of wellicht iemand anders die hier inmiddels meer over kan vertellen. 8)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41
Ik heb een tijdje terug interesse gehad in de Acer 5025. Ook met name voor WoW en een beetje photoshop gebruik enzo. Voor mij was het voordeel dat ik er nog een desktop PC naast hield, dus zware FPS games kan ik daar altijd op doen, evenals het zwaardere rekenwerk.

Ik stond al bijna op het punt de Acer te kopen, toen ik in een ander topic las dat vooral de HDD een bottleneck is (4200rpm) in dichtbevolkte gebieden zoals Ironforge, onder de WoW spelers wel bekend :)
Hier [rml]-RMW- in "[ Ervaringen] Acer Aspire 502x series (de..."[/rml] kan je die reply lezen.

Uiteindelijk heeft me dat doen afzien van de koop. Alhoewel ik vorige week de 5025 voor 999 Euro zag staan bij de It's, en ik weer zwaar aan het twijfelen sloeg, want een HDD uitbreiding is altijd te maken natuurlijk :)

Join het GoT Pulse-Team!

• The Realone
Hmm ook nog zoiets...ik kan over de Toshiba nergens vinden of deze 100GB schijf 5400RPM is of iets anders.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 22:35
volgens mij is het verschil tussen 4200 rpm en 5400 rpm harde schijf zwaar overdreven..
Ik zou voor de Acer gaan, is echt een prima ding.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41
Jazco2nd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:44:
volgens mij is het verschil tussen 4200 rpm en 5400 rpm harde schijf zwaar overdreven..
Ik zou voor de Acer gaan, is echt een prima ding.
Zwaar overdreven of niet, ik hoor van mensen die een 5400 rpm schijf erin hebben zitten een stuk minder problemen dan de personen met een 4200 rpm. 7200 rpm is overkill voor spellen als dit en vreet ook teveel stroom en maakt teveel herrie, dus 5400 rpm zou de gulden middenweg moeten zijn ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:15
nou, heb net mijn 4200 toeren 40Gb hddtje vervangen door een 5400 toeren, 120 Gb Hdd (samsung spinpoint M60) en ik hou ervan!

Enorme snelheidsprong en veeeul stilller!

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• The Realone
Ik zoek nog even of ik wat kan vinden, heb inmiddels ook al even een mailtje naar Toshiba de deur uit gedaan.

Een spel als World of Warcraft is overigens best afhankelijk van de prestaties van je HDD. Zelfs een goeie defrag van een sterk gefragmenteerde schijf maakt een wereld van verschil. _/-\o_
Pagina: 1