Geachte tweakers,
Ik ben op dit moment op zoek naar een goede laptop voor een redelijke prijs 1000-1100 euro.
Na enig speurwerk en gesnuffel op GoT. Heb ik de volgende twee laptops gevonden en zijn beiden zeer interresant.
Toshiba M70-264

Processor: Intel Pentium M 740
Processorsnelheid: 1.73 GHz
Cache L2: 2 MB
Front Side Bus: 533 MHz
Chipset: Intel 915PM
Geheugentype: DDRII soDIMM
Geheugen: 2 x 512 MB
Maximale hoeveelheid geheugen: 2 GB
Schermgrootte: 15.4 inchSchermtypeTruBrite WXGA TFT
Schermresolutie: 1280 x 800
Harde schijf: 100 GB
Optische drive: DVD+/-RW / DVD-RAM
Geheugenkaartlezer: 5-in-1 card reader
Grafische kaart: ATi Mobility Radeon X700
Videogeheugen: 128 MB
Gewicht: 2,71 kg
Prijs: 1090,12 euro (azerty.nl)
Acer 5025WLMi

Processor: AMD Turion 64 ML-37
Processorsnelheid: 2 GHz
Cache L2: 1 MB
Front Side Bus: 400 MHz
Chipset: ATi Radeon Xpress 200
Geheugentype: DDR soDimm
Schermgrootte: 15.4 inch
Schermtype: CrystalBrite
LCD Schermresolutie: 1280 x 800
Optische drive: DVD-Dual double layer
Geheugenkaartlezer: 6-in-1 card reader
Videogeheugen: 256 MB
Gewicht: 3,07 kg
Prijs: 1058,15 euro (azerty.nl)
Wat wil ik er zoal op doen.
De laptop zou ik het liefst willen gebruiken als vervanger van de desktop PC.
Denk daarbij dus aan MSN , Internetten , Photoshop op amateur niveau. Teven is wil ''goed'' kunnen gamen op de laptop en daarmee bedoel ik niet F.E.A.R op full graphics , maar vooral World of Warcraft (best veel en het meest van alles hier boven) . Graphics hoeven niet High-end te zijn , speel nu op een 6600 en deze voldoet prima.(desktop)
Vragen en twijfels
Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gezien bezit de Acer een AMD Turion Processor en de Toshiba een Intel Pentium M740. Welke van de 2 is het meest geschikt voor mijn wensen en heeft de naar verwachting de langste adem met het zicht op de toekomst?
De Grafische kaart van de Acer beschikt over 256 MB dedicated memory en de Toshiba over 128 MB. In hoeverre ga ik dit verschil merken (in world of warcraft) ?
Ik heb veel mensen horen klagen over de kwaliteit en service van Acer (o.a. bij Kassa) is deze nog steeds zo belabberd? En hoe is het met Toshiba gestelt? Tevens zeggen een aantal collega's dat Acer's totaal niet robuust aanvoelen en echt heel plastic-erig zijn (dus dat ze totaal niet tegen een stootje kunnen) en hoe is dat met Toshiba?
Misschien is dit een domme vraag: Maar beschikt de Toshiba over het zogenaamde ''intel centrino - keurmerk'' ? Ik hoor veel mensen deze term regelmatig gebruiken. (meestal positief)
Alternatieven:
Ondanks dat ik me op het moment vooral op deze twee laptops focus sta ik nog steeds open voor alternatieven in dezelfde prijs categorie. Dus als je iets weet , post het alstublieft.
Tot slot
Bijvoorbaat dank aan allen die mij van advies op tips dienen.
Zie je ergens een grote fout of houd ik me ergens niet aan de ''forum regels'' schroom vooral niet om dit te melden.
Vriendelijke groet,
Rushwood
Ik ben op dit moment op zoek naar een goede laptop voor een redelijke prijs 1000-1100 euro.
Na enig speurwerk en gesnuffel op GoT. Heb ik de volgende twee laptops gevonden en zijn beiden zeer interresant.
Toshiba M70-264

Processor: Intel Pentium M 740
Processorsnelheid: 1.73 GHz
Cache L2: 2 MB
Front Side Bus: 533 MHz
Chipset: Intel 915PM
Geheugentype: DDRII soDIMM
Schermgrootte: 15.4 inchSchermtypeTruBrite WXGA TFT
Schermresolutie: 1280 x 800
Optische drive: DVD+/-RW / DVD-RAM
Geheugenkaartlezer: 5-in-1 card reader
Videogeheugen: 128 MB
Gewicht: 2,71 kg
Prijs: 1090,12 euro (azerty.nl)
Acer 5025WLMi

Processor: AMD Turion 64 ML-37
Processorsnelheid: 2 GHz
Cache L2: 1 MB
Front Side Bus: 400 MHz
Chipset: ATi Radeon Xpress 200
Geheugentype: DDR soDimm
Schermgrootte: 15.4 inch
Schermtype: CrystalBrite
LCD Schermresolutie: 1280 x 800
Optische drive: DVD-Dual double layer
Geheugenkaartlezer: 6-in-1 card reader
Videogeheugen: 256 MB
Gewicht: 3,07 kg
Prijs: 1058,15 euro (azerty.nl)
Wat wil ik er zoal op doen.
De laptop zou ik het liefst willen gebruiken als vervanger van de desktop PC.
Denk daarbij dus aan MSN , Internetten , Photoshop op amateur niveau. Teven is wil ''goed'' kunnen gamen op de laptop en daarmee bedoel ik niet F.E.A.R op full graphics , maar vooral World of Warcraft (best veel en het meest van alles hier boven) . Graphics hoeven niet High-end te zijn , speel nu op een 6600 en deze voldoet prima.(desktop)
Vragen en twijfels
Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gezien bezit de Acer een AMD Turion Processor en de Toshiba een Intel Pentium M740. Welke van de 2 is het meest geschikt voor mijn wensen en heeft de naar verwachting de langste adem met het zicht op de toekomst?
De Grafische kaart van de Acer beschikt over 256 MB dedicated memory en de Toshiba over 128 MB. In hoeverre ga ik dit verschil merken (in world of warcraft) ?
Ik heb veel mensen horen klagen over de kwaliteit en service van Acer (o.a. bij Kassa) is deze nog steeds zo belabberd? En hoe is het met Toshiba gestelt? Tevens zeggen een aantal collega's dat Acer's totaal niet robuust aanvoelen en echt heel plastic-erig zijn (dus dat ze totaal niet tegen een stootje kunnen) en hoe is dat met Toshiba?
Misschien is dit een domme vraag: Maar beschikt de Toshiba over het zogenaamde ''intel centrino - keurmerk'' ? Ik hoor veel mensen deze term regelmatig gebruiken. (meestal positief)
Alternatieven:
Ondanks dat ik me op het moment vooral op deze twee laptops focus sta ik nog steeds open voor alternatieven in dezelfde prijs categorie. Dus als je iets weet , post het alstublieft.
Tot slot
Bijvoorbaat dank aan allen die mij van advies op tips dienen.
Zie je ergens een grote fout of houd ik me ergens niet aan de ''forum regels'' schroom vooral niet om dit te melden.
Vriendelijke groet,
Rushwood