Verschil SpeedTouch 716 en 780

Pagina: 1
Acties:
  • 6.803 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97868

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat exact het verschil is tussen de SpeedTouch 716 en de 780?
Ik ben momenteel de trotse bezitter van een SpeedTouch 716 maar deze wil ik aan mijn vader geven zodat hij ook kan gaan VOIPen.. Daarom wil ik een nieuwe kopen, nu zag ik dat er een 'opvolger' van de 716 is namelijk de 780, maar de specificaties lijken identiek.. zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 97868 op 30-05-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97868

Topicstarter
Mannen,

Eerst contact gehad met de SpeedTouch helpdesk maar deze mensen konden mij niet verder helpen..

Vervolgens een gesprek gehad met een van de Nederlandse importeurs en deze konden mij vertellen dat er qua functionaliteiten geen verschil zit tussen de 716 en de 780 dat het om 2 minimale dingen gaat:

- Wegens EU regels mogen er na 1 juni geen product voorzien van zware metalen als Catmium etc geimporteerd worden in de EU, de SpeedTouch 716 bevat deze meterialen nog wel.. Dus zodra de voorraad 716's op is zal automatisch de 780 worden geleverd..
- De verpakkingen zijn kleiner dus er passen er meer in een doos!

Overigens zijn beide modems ook ongeveer evenduur!

Topic sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 13:24
Als ik op de website van Speedtouch ga kijken zit er toch echt meer
verschil tussen een 716v5 en een 780....

* Zo heeft een 780 een FXO poort en dat heeft een 716 echt niet....
* Een 780 heeft een ingebouwd splitter....

De 780 is ook de opvolger van de 706 en niet de 716 (!)
Kijk en vergelijk:

http://www.speedtouch.nl/docs/Datasheets/ST706WL-780WL_datasheet.pdf

http://www.speedtouch.nl/docs/Datasheets/ST716_datasheet.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door 4Reload op 21-07-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06 17:25
4Reload schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:43:
Als ik op de website van Speedtouch ga kijken zit er toch echt meer
verschil tussen een 716v5 en een 780....

* Zo heeft een 780 een FXO poort en dat heeft een 716 echt niet....
* Een 780 heeft een ingebouwd splitter....

Kijk en vergelijk:

http://www.speedtouch.nl/docs/Datasheets/ST706WL-780WL_datasheet.pdf

http://www.speedtouch.nl/docs/Datasheets/ST716_datasheet.pdf
Ik heb toch echt een FXO poort op mijn 716 zitten.
en die splitter waar staat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Als ik mij goed herinner, zijn de 780 en 706 cost improved versies van de 716. Ik denk dat ze bijvoorbeeld geen DSP meer aan boord hebben.
Maandag kan ik het wel eens nakijken.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
pacificocean schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:50:
[...]

Ik heb toch echt een FXO poort op mijn 716 zitten.
en die splitter waar staat dat?
Ik zou zeggen lees de de pdfjes eens goed... volgens die pdfs heeft
een 716 geen fxo poort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Ik zou zeggen lees de de pdfjes eens goed... volgens die pdfs heeft
een 716 geen fxo poort....
leuk die pdfjes..
ik heb een 716 met fxo poort
zie hieronder output van mijn telnet configuratie.
------------------------------------------------------------------------

______ SpeedTouch 716
___/_____/\
/ /\ 6.1.7.2
_____/__ / \
_/ /\_____/___ \ Copyright (c) 1999-2006, THOMSON
// / \ /\ \
_______//_______/ \ / _\/______
/ / \ \ / / / /\
__/ / \ \ / / / / _\__
/ / / \_______\/ / / / / /\
/_/______/___________________/ /________/ /___/ \
\ \ \ ___________ \ \ \ \ \ /
\_\ \ / /\ \ \ \ \___\/
\ \/ / \ \ \ \ /
\_____/ / \ \ \________\/
/__________/ \ \ /
\ _____ \ /_____\/
\ / /\ \ /___\/
/____/ \ \ /
\ \ /___\/
\____\/

------------------------------------------------------------------------

{admin}=>voice
{admin}[voice]=>fxoport
{admin}[voice fxoport]=>config
Incoming fxo : enabled
{admin}[voice fxoport]=>

En ik zie niks staan over die ingebouwde splitter kan je die text ff quoten?

[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 22-07-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
4Reload schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:43:

Niet dus..
De 780 is de opvolger van de 716. Zie
http://www.speedtouch.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietersma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
TaXaN schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:56:
Als ik mij goed herinner, zijn de 780 en 706 cost improved versies van de 716. Ik denk dat ze bijvoorbeeld geen DSP meer aan boord hebben.
Maandag kan ik het wel eens nakijken.
Ik wilde ook graag het verschil weten tussen de 716 en 780 en kwam er ook niet echt achter. Had je dit nog nagekeken afgelopen maandag TaXaN? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
OK, ik heb het eens nagekeken/nagevraagd. De 780 is echt niets meer of minder dan een cost improved versie van de 716. Het grootste verschil hardware-gewijs is dat wireless nu on-board zit ipv via een miniPCI kaartje. Er zit wel degelijk een DSP op (in tegenstelling tot wat ik eerst dacht) maar nu van Infineon ipv Broadcom. Voor de rest (feature-gewijs) zijn ze identiek.
De 706 is gewoon een afgeslankte 780 (1 FXS, 2 ethernet, ...) voor een wat ander marktsegment.
Waarom juist die modelnummers? Tja, het ondoorgrondbare brein van een product manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 12:58
Verschil is eigenlijk niet heel groot qua functionaliteit en firmware. De 780 is de opvolger van de 716v5 en is voorzien van een 'groene print' die voldoet aan de nieuwe EU regelgeving mbt zware metalen in electronische apparatuur.

Loodhoudend tin kan je niet meer gebruiken bijvoorbeeld op printplaten en sommige componenten moet een fabrikant anders kiezen.

En daar is soms (vaak) een redesign voor nodig dan. Hij is ook iets (een slag) groter dan de 716v5 weer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 26-07-2006 22:44 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
zie http://www.speedtouch.co.uk/
The SpeedTouch 780WL replaces the 716WL adding additional voice dial plan features

houdt dit in dat ze de relais schakeling hebben aangepast dat een dialplan naaar de PSTN lijn nu ook goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pacificocean schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:12:
zie http://www.speedtouch.co.uk/
The SpeedTouch 780WL replaces the 716WL adding additional voice dial plan features

houdt dit in dat ze de relais schakeling hebben aangepast dat een dialplan naaar de PSTN lijn nu ook goed werkt?
Als dat zo is heb je misschien wel recht (bij lang zeuren) op een nieuw model omdat je een functie hebt die niet functioneert en blijkbaar een hardware fout is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietersma
Ik heb zojuist eens gemaild naar een zaak die die dingen verkocht en die kerel mailde terug dat de 716 juist meer functies zou hebben(?) en dat de 780 er binnenkort uit gaat! Hij adviseerde me om de 716 maar te bestellen.
Wat denken wij hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Onzin.

Veel winkels zitten nog met een oude voorraad, sommige zelfs nog met de 716G wat de voorloper van de 716v5 was. Als ik een winkel had zou ik ook alles doen om die oude te verkopen voordat ik nieuwe binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietersma
bjck schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:39:
Onzin.

Veel winkels zitten nog met een oude voorraad, sommige zelfs nog met de 716G wat de voorloper van de 716v5 was. Als ik een winkel had zou ik ook alles doen om die oude te verkopen voordat ik nieuwe binnenkrijg.
Dat leek mij ook al. Bij hem(empc.nl) bestellen we dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Pietersma schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:20:
Ik heb zojuist eens gemaild naar een zaak die die dingen verkocht en die kerel mailde terug dat de 716 juist meer functies zou hebben(?) en dat de 780 er binnenkort uit gaat! Hij adviseerde me om de 716 maar te bestellen.
Wat denken wij hiervan?
Dat is oplichting! Aangeven die jongens. Zie de engelse site.
http://www.speedtouch.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Een andere interesante vraag is of de nummerherkenning van de KPN lijn wel werkt op de nieuwe 780

[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 03-08-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:41
pacificocean schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:26:
Een andere interesante vraag is of de nummerherkenning van de KPN lijn wel werkt op de nieuwe 780
Hier stond eerst wat anders, maar om een lang verhaal kort te maken:
Ik heb volledige nummerweergave met de SpeedTouch 780, dus zowel op de analoge lijn als op de voip-lijn. Een upgrade van de firmware van 5.x naar 6.x was hiervoor wel noodzakelijk.
Jippie!

[ Voor 86% gewijzigd door jipenjanneke op 12-08-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 07:25
Aangezien ik van plan ben ook de 780 te kopen, ben ik wel geintereseerd hoe deze bevalt.
Zijn de dial plans goed in te stellen? Welke ISP gebruik je trouwens?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
stat schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:50:
Aangezien ik van plan ben ook de 780 te kopen, ben ik wel geintereseerd hoe deze bevalt.
Zijn de dial plans goed in te stellen? Welke ISP gebruik je trouwens?

Dank
Het dialplan is zeker goed in te stellen, ik heb het gebruikt voor het automatisch toevoegen van mijn netnummer, en voor het maken van een prefix waarmee ik gemakkelijk geforceerd analoog kan bellen.
De lijst met commando's kun je vinden in de handleiding: http://www.speedtouch.com...PDF/ST706WL-780WL_CLI.pdf
Ik gebruik trouwens Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
jipenjanneke schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:01:
[...]

Het dialplan is zeker goed in te stellen, ik heb het gebruikt voor het automatisch toevoegen van mijn netnummer, en voor het maken van een prefix waarmee ik gemakkelijk geforceerd analoog kan bellen.
De lijst met commando's kun je vinden in de handleiding: http://www.speedtouch.com...PDF/ST706WL-780WL_CLI.pdf
Kan je dial plans ook gebruiken om naar de kpn over te schakelen? Bijvoorbeeld voor 06 nummers. Dit kan nl niet bij de 716.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
pacificocean schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:26:
[...]

Kan je dial plans ook gebruiken om naar de kpn over te schakelen? Bijvoorbeeld voor 06 nummers. Dit kan nl niet bij de 716.
Ik zie in de handleiding van de 716 ook de dialplan-commando's staan. Zijn die niet bruikbaar?
Op de 780 werkt het zo:

Door de volgende regel kun je met een * omschakelen naar analoog:
dialplan add prefix=* defaultport=FXO fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=2 maximumdigits=30 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon

Met deze regel stuur je je 06-nummers naar analoog:
dialplan add prefix=06 defaultport=FXO fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=2 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Dat werkt volgens de handleiding van de 716 inderdaad zo. Maar in de praktijk werkt dat niet. als ik 06 nummers via mijn kpn wil lopen en een dialplan maak dan wordt het nummer zonder de 06 naar de kpn lijn gestuurt. BV bij 0612345678 werkt het zo 06 ->relais switch-> 12345678 wordt naar de kpn lijn gestuurt. Na de relais switch kan de 716 geen nummers meer toevoegen aan het telnr. Er wordt dus 12345678 gebeld ipv 0612345678.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
Als ik analoog uitbel, hoor ik geen relais. Er zit er wel één in want je hoort hem wel bij uitschakelen van het apparaat. Het duurt wel lang, ik heb het idee dat mijn speedtouch eerst het hele nummer ontvangt, en het daarna pas zelf weer op de analoog lijn doorstuurt.
Kun je bij jou de regel niet zo aanpassen dat je de 06 verdubbelt, dus 0612345678 zou dan 060612345678 worden. Als een spatie een pauze is, zou dat helemaal mooi zijn, maar ik heb geen idee of dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn jullie de discussie uit dit topic aan het overdoen:
Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Je kunt daar al lezen dat je dialplans voor analoge bellen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 07:25
wwillem schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 10:00:
Volgens mij zijn jullie de discussie uit dit topic aan het overdoen:
Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Je kunt daar al lezen dat je dialplans voor analoge bellen niet werken.
Maar het lijkt er dus op dat deze bij de speedtouch 780 wel werken...
Dat is in elk geval goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 07:59
Het schijnt dat de 780 de gebruikersnaam en het wachtwoord onthoud, ook na een reset.
Dat is op zich wel handig.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Murcielago schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:12:
Het schijnt dat de 780 de gebruikersnaam en het wachtwoord onthoud, ook na een reset.
Dat is op zich wel handig.
Dat lijkt mij juist niet zo handig als ik dat ding wil resetten, omdat ik het passwoord niet meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietersma
Goedenmiddag,

Ik heb tot mijn verrassing al redelijk snel internet gekregen van Orange en heb daarnaast ook de Speedtouch 780 aangeschaft. Ik doe waarschijnlijk iets doms, maar ik krijg mijn analoge kpn lijn via de speedtouch niet werkend.
Hij werkt wel gewoon als ik de telefoon rechtstreeks inplug. Orange internet werkt ook normaal via de speedtouch, en ook bellen via voip werkt met mijn normale telefoon. Ik krijg echter geen kiestoon als ik gewoon via kpn wil bellen, en mn telefoon gaat ook niet over als ik op mn kpn nummer gebeld word.
Ik heb een splitter (tenminste, dat denk ik, het is zo'n ding) aangesloten op het hoofdaansluitpunt, met aan de onderkant een kabeltje naar de dsl ingang op de speedtouch, en achterop de splitter zoiets met een kabeltje richting de pstn ingang. Daarnaast nog een telefoonkabeltje van de telefoon zelf naar de phone1 uitgang op de speedtouch.
Eerst hoorde ik helemaal niks, daarna een soort van bezettoon. Na het instellen van een voip account werkte dat dus wel, maar ik vraag me af hoe ik het dus voor elkaar krijg om de telefoon ook te laten rinkelen als ik gebeld word op mn kpn nummer.

Ik doe waarschijnlijk iets doms. Ik heb al 3 uur lopen zoeken op dit forum maar niet echt iets gevonden dus alle hulp is welkom.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is geen ADSL splitter die je laat zien, maar gewoon een dubbelstekker. Of staat er expliciet iets op van 'DSL' of 'ADSL' bij dat onderste poortje?

Je zoekt zo iets:

Afbeeldingslocatie: http://www.inetshop.ch/prodimages/4095.jpg

Misschien lost het niet gelijk je probleem op, maar als je geen splitter gebruikt maar gewoon een dubbel/verdeel stekker stopt het wel je DSL signaal verstoren wat instabiliteit en snelheid ernstig ten goede komt!

[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 14-08-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietersma
bjck schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 00:10:
Dat is geen ADSL splitter die je laat zien, maar gewoon een dubbelstekker. Of staat er expliciet iets op van 'DSL' of 'ADSL' bij dat onderste poortje?

Je zoekt zo iets:

[afbeelding]

Misschien lost het niet gelijk je probleem op, maar als je geen splitter gebruikt maar gewoon een dubbel/verdeel stekker stopt het wel je DSL signaal verstoren wat instabiliteit en snelheid ernstig ten goede komt!
Ja, dat dacht ik dus ook, maar ik kwam na wat zoekwerk over splitters op deze pagina terecht, waar ondat dat plaatje staat aangegeven dat dat wel degelijk een splitter is. Ik had ook zo mijn vraagtekens.

Maar even voor de duidelijkheid, bij gebruik van een eigen modem ipv die livebox moet ik dus een splitter aanschaffen als ik gebeld wil worden via kpn? De livebox heeft een ingebouwde splitter zie ik. never mind
Sorry hoor, altijd kabel gehad, adsl is nieuw voor me :)
Bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Pietersma op 15-08-2006 13:22 ]

Anoniem: 154204

jipenjanneke schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:01:
[...]

Een dialplan instellen, kan dat alleen via CLI of ook via de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliderhome
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-06 18:15
jipenjanneke schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:08:
[...]

Hier stond eerst wat anders, maar om een lang verhaal kort te maken:
Ik heb volledige nummerweergave met de SpeedTouch 780, dus zowel op de analoge lijn als op de voip-lijn. Een upgrade van de firmware van 5.x naar 6.x was hiervoor wel noodzakelijk.
Jippie!
Heb nu zelf ook een Speedtouch 780. Maar geen :( nummerweergave (kpn lijn) door de SpeedTouch :(
Ook niet met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176076

En als je via telnet instelt: country = netherlands

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Kun je met de 780 nu ook meerdere SIP accounts instellen?

• jipenjanneke
Chris27 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:37:
Kun je met de 780 nu ook meerdere SIP accounts instellen?
Nee helaas niet.

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 29-06 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb sinds vandaag ook de ST780 maar er staat nog de "oude" firmware op (de 5.x dus). Nu heb ik van de site van Speedtouch de 6.x firmware update gedownload, programmaatje opgestart, ding begint met de ST780 in update-mode te zetten maar op 100% geeft ie de melding dat de ST niet reageert.
Nu heb ik al een tijdje zitten zoeken maar ik kan nergens vinden wat ik fout doe. Ik gebruik gewoon een straight kabel, voor de update heb ik het modem al gereset naar factory-defaults maar hij wordt gewoon niet geupdate. Iemand enig idee hoe de update werkend te krijgen?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
FlipFluitketel schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:24:
Ik heb sinds vandaag ook de ST780 maar er staat nog de "oude" firmware op (de 5.x dus). Nu heb ik van de site van Speedtouch de 6.x firmware update gedownload, programmaatje opgestart, ding begint met de ST780 in update-mode te zetten maar op 100% geeft ie de melding dat de ST niet reageert.
Nu heb ik al een tijdje zitten zoeken maar ik kan nergens vinden wat ik fout doe. Ik gebruik gewoon een straight kabel, voor de update heb ik het modem al gereset naar factory-defaults maar hij wordt gewoon niet geupdate. Iemand enig idee hoe de update werkend te krijgen?
Wellicht nog een Anti-Virus of Firewall actief op je PC ? :+

// Ben trouwens wel benieuwd of nummerweergave hebt met de nieuwe firmware ? //

[ Voor 5% gewijzigd door 4Reload op 29-09-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 29-06 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Geen idee waarom ie het nu wel deed, maar na 6x proberen werd de firmware wel geupdate. 8)7 (Op een ander forum had ik toevallig toen ie wel ging updaten ook een post van iemand gelezen waar het ook na een aantal keren proberen pas lukte.. Lekker vaag.)
Anti-virus was idd actief, firewall niet. Maar ook nu het wel lukte was anti-virus gewoon ingeschakeld.

Het modem is eigenlijk voor mijn buurman bedoelt. Hij heeft nl. zijn complete telefoonverbindingen de deur uit gedaan en belt en internet via mijn adsl-verbinding (contact gehad met provider erover, het mocht wel maar ze gaven geen ondersteuning :+). Met mijn oude modem (ST510) had ie na een aantal dagen geen telefoon meer en moest ik het modem even resetten. Met deze ST780 zou dat opgelost moeten zijn, dus of nummerherkenning werkt kan ik niet zeggen.
(Situatie hier is ongeveer zo: Modem --> Switch --> Accesspoint --> Antennes bij buurman om draadloze signaal beter op te pikken --> Server van buurman --> ATA-kastjes --> DECT-telefoon. Niet een geheel dagelijkse situatie dus.. Maar mijn buurman is voor zijn werk ook bezig met draadloze netwerken e.d. dus zulke soort dingen uitproberen vindt ie interessant. Huis van de buurman staat een meter of 20 van ons af, bereik was vrij matig vandaar de antennes om het signaal op te pikken).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37042

Ik denk dat ik ook overstap naar een 780 (een 780wl(i) om precies te zijn), maar kun je in de 780wl(i) net zo als mijn huidige 510i meerdere ip-reeksen invoeren? Zoals bijvoorbeeld 10.0.0.x, 192.168.1.x en 192.168.2.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

Anoniem: 37042 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:44:
Ik denk dat ik ook overstap naar een 780 (een 780wl(i) om precies te zijn), maar kun je in de 780wl(i) net zo als mijn huidige 510i meerdere ip-reeksen invoeren? Zoals bijvoorbeeld 10.0.0.x, 192.168.1.x en 192.168.2.x
Het kan in ieder geval met de speedtouch 716, dus zeker ook met de 780.

Maar weet iemand wanneer de voorraad 716 van KPN opraakt en ze de 780 gaan uitleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Afgelopen vrijdag heb ik mijn SpeedTouch 570 na drie jaar vervangen door de 780 (Wireless gedeelte van de 570 viel regelmatig uit).

Nu heb ik dit weekend geprobeerd aan de PC's die in het netwerk hangen een vast IP toe te wijzen. Dit heb ik gedaan via telnet daar ik in de webinterface geen optie zag voor het toewijzen van een vast IP.

Hetvolgende heb ik, na het inloggen, in de telnet-sessie gedaan:
  • dhcp [enter]
  • server [enter]
  • lease [enter]
  • add [enter]
  • Hierna wordt gevraagd om een clientid. Hier voer ik het mac-adres van de betreffende PC in.[enter]
  • Pool: LAN_private
  • addr: Het IP-nummer wat de PC moet krijgen [enter]
  • offset: leeg [enter]
  • leastime: 7200 [enter]
  • expirytime: leeg [enter]
  • gateway: leeg [enter]
  • macaddr: Het mac-adres van de betreffende PC [enter]
  • Hier krijg ik de volgende bevestiging: dhcp server lease add cleintid=[de clientid] pool=LAN_private addr=[het IP adres] leastime=7200 macaddr= [het mac-adres]
  • Om de instellingen te bevestigen type ik 'saveall'. Wanneer ik het lijstje opvraag met toegewezen IP-nummers zie ik mijn zojuist aangemaakte gegevens er ook bij staan. Wanneer ik Windows de netwerkverbinding laat herstellen wordt ook keurig het juist IP toegewezen.
Nu is het probleem dat de speedtouch de instellingen onthoudt tot het moment dat het apparaat uitgeschakeld wordt. Wanneer het daarna weer wordt ingeschakeld worden de standaard fabrieksinstellingen weer hersteld. (De instellingen van m'n provider, WEP-code e.d. blijven wel behouden).

Inmiddels heb ik de firmware geupgrade van versie 5.4.0.11 naar 6.1.9.6 en 6.1.7.2. Maar in beide versies zit hetzelfde probleem. Naast de 'saveall' die ik bij het inzetten van het IP-nummer uitvoer, voer ik tevens (voor de zekerheid) nogmaals een 'saveall' uit in 'root' van de telnet-sessie (met root bedoel ik het hoogste niveau tot waar je met '..' terug kan komen.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_85
  • Niet online
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
Maak eens via de webinterface een backup van de user.ini file voor en na je de instellingen wijzigt. Zijn ze gelijk? Doe eens Ctrl-Q in je telnet sessie na de saveall. Staat daar iets abnormaals onderaan?

Overigens kan je op de webinterface onder Home Network klikken op de entries van je PC's. Daar zou je moeten kunnen aanvinken om telkens hetzelfde IP aan die machine toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_85
  • Niet online
TaXaN schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:22:
Maak eens via de webinterface een backup van de user.ini file voor en na je de instellingen wijzigt. Zijn ze gelijk? Doe eens Ctrl-Q in je telnet sessie na de saveall. Staat daar iets abnormaals onderaan?

Overigens kan je op de webinterface onder Home Network klikken op de entries van je PC's. Daar zou je moeten kunnen aanvinken om telkens hetzelfde IP aan die machine toe te wijzen.
Bedankt voor de tip. Ik ga het vanavond even proberen (ben nu niet thuis).
Ik weet wel dat ik onder Home Network inderdaad kan aangeven dat een machine hetzelfde IP moet krijgen, alleen wát dat IP moet zijn kan voor zover ik zag dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_85
  • Niet online
TaXaN, bedankt!

Het probleem zat 'm, zoals je aangaf, in de checkbox 'Always use the same address'. Ik heb het vakje vaakgenoeg zien staan, maar geen een keer bedacht ik dat vinkje nog moet aanzetten. :X

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:07
Mijn vader krijgt binnenkort de ST706. Ik ben helemaal niet met VoIP en vroeg me nu iets af:
Er zit op dat ding maar 1 aansluiting voor een telefoon. Hij heeft echter wel meerdere toestellen in huis staan. Hoe los je zoiets op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122602

Sliderhome schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:47:
[...]

Heb nu zelf ook een Speedtouch 780. Maar geen :( nummerweergave (kpn lijn) door de SpeedTouch :(
Ook niet met de laatste firmware.
Heb sinds enkele dagen ook een 780WL en nummerweergave werkt zonder problemen, ook in combinatie met VOIP, firmware 6.1.9.6. De 716 had een schakelend relais dat te laat was om de nummerweergave door te geven, maar bij de 780 is dat opgelost.
Domme suggestie misschien, maar heb je wel nummerweergave aanstaan bij KPN? Dit signaal wordt niet standaard meegeleverd. Als je je telefoon rechtstreeks op de analoge lijn zet, werkt het dan wel?
Er zijn telefoons bekend (met name DECT) die in combinatie met sommige modems problemen geven. Mogelijk heeft jouw telefoon dat ook. Probeer eens een losse nummermelder aan te sluiten (ja, die bestaan nog...). Ik gebruik zelf een Siemens Gigaset S645 NL en dat werkt zoals gezegd prima.
Pagina: 1