Toon posts:

welke kiezen? nx6310 nx6110 nc6120 nc6320

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste forumleden,

vandaag bij de mediamarkt in utrecht geweest, had eigenlijk m`n zinnen gezet op een asus a8f.

bij de mediamarkt stond een HP business laptop, ik was eigenlijk zeer onder de indruk van de kwaliteit!! super uitstraling.
Nu heb ik heel veel rondgesurft en veel gelezen, wie wil me helpen een keuze te maken:

NX6310 - € 832,- bij OBCS
Core solo T1300 1,66
FSB: 667
512 mb intern
Intel Graphics Media Accelerator 950 (128 onboard?)
60GB SATA 5400 RPM
DVD DUAL layer
bluetooth

NX6110 - € 699,- bij mediamarkt
intel pentium M 740 1.73
FSB:533
2x256 MB intern geheugen
Intel Media Graphics Accelerator 900 (128 mb gedeeld)
40 GB (geen sata) 4200RPM
combodrive

NC6120 - € 886,- bij OBCS
intel pentium M 740 1.73
FSB: 533
1x 512MB
Intel Media Graphics Accelerator 900 UMA (128 mb onboard?)
60 GB 5400 RPM (wel/niet sata?)
combodrive
bluetooth

NC6320 - € 977,- OBCSintel core solo
FSB: 667
1x512MB
Intel Graphics Media Accelerator 950 (128 mb onboard?)
60 GB 5400 RPM (sata)
biometrische vingerafdrukscanner
combodrive
bluetooth

Alle bovenstaande HP`s hebben een resolutie van 1024*768, dit vind ik wel een nadeel, voordeel is da thet nog de ouderwetse matte 4:3 schermen zijn dus geen spiegels en vervormde plaatjes. Alle HP`s hebben ook WLAN

welke te kiezen? specs liggen dicht bijelkaar, behalve de 6110 maar die zou je kunnen upgraden met geheugen en een losse la-cie schijf.. maargoed dan zit je ook aan de 900 euro...

is het dom voor de kwaliteit van HP te kiezen en daardoor de asus a8f met duo core en 1 gig werkgeheugen 14 inch van 1,9 kg links te laten liggen?

Verwijderd

Als je het mij vraagt is het niet verkeerd om een paar centen extra te betalen voor goede bouwkwaliteit. Veel belangrijker dan het design. Let goed op de schermscharnieren, krasvaste behuizing, geen verend toetsenbord, als je op de achter kant van het scherm drukt niet het hele scherm in deukt etc etc. Acer Asus etc vind ik allemaal beetje matige kwaliteit. Hp en ibm etc is beter. Je sleept je laptop toch iedere dag van hier naar daar, ff in de tas etc.

Ook niet onbelangrijk is de batterij levensduur deze is bij hp ook niet verkeerd. De asus van mn broer gaat maar een half uurtje met de batterij, mijn thinkpad 3.5 a 4 uur.

Zorg ook altijd dat er een fatsoenlijke processor in zit een pentium mobile of iets dergelijks.

Geheugen hoef je niet te veel naar te kijken want dat kan je altijd nog in een handomdraai opgraden.
Videokaart hoeft ook niet spectaculair te zijn want normaal gesproken gebruik je je laptop niet voor games.

Tegen woordig zou ik een harddisk nemen met zowieso 60gb en 5400rpm. Als het even kan 7200rpm en 80 gb. Maar dat is ook nog te upgraden.

Uit jou rijtje zou mijn keuze uitgaan naar de NC6120

Verwijderd

Topicstarter
waarom de nc6120?? door de intel pentium m 740? is die sneller dan de core solo?

wat is eigenlijk het merkbare verschil tussen core solo en core duo? is core duo met het oog op 64 bits software?

zijn de nc6320 en de nx6310 nieuwe laptops? ik zie ze nergens op het forum en ook niet in de pricewatch??

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

Nee core duo zitten dus 2 cores is, dus 2xghz bijvoorbeeld. Dit is handig als je meerdere programma's naast elkaar draait bijvoorbeeld, dan kan je die verdelen over beide cores. Ze zijn niet 64bits trouwens.

superB

Verwijderd

Topicstarter
oke duidelijk,
stel dat je 2 "enkel corige" prosessors met elkaar vergelijkt?

de core duo t1300 ( nx6310) VS intel pentium M 740 (nc6120)
wat zijn dan de uitkomsten over prestatie, energieverbruik en warmte bijvoorbeeld??

Daniel

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 01:45:Ook niet onbelangrijk is de batterij levensduur deze is bij hp ook niet verkeerd. De asus van mn broer gaat maar een half uurtje met de batterij, mijn thinkpad 3.5 a 4 uur.
Zeg wat een waardeloze vergelijking, dat een accu hoogstens een halfuur meegaat zegt genoeg over de gebruiker... :X

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? gebrek aan eigen inzet/dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.