Stel mijn PC crasht na 12 uur...

Pagina: 1
Acties:

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en ik ben niet op inet geweest in de tijd, is dan alles wat ik gegraast heb weg?

Verwijderd

Nee, je in- en outbuffer blijven intact. Het packet (of de stub) waar je mee bezig was is wel dood, tenzij er een checkpoint-file is ingesteld.

• Peertje
  • Niet online
mijn dank is groot

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Checkpoint file :? Waz dat :?

Vind ik het nadeel van OGR, packets zijn groot, dus meer schade bij en crash.

One of the animals has left its cage today.

• MadCow*
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Een check file is een file wat de }:O aanmaakt (als dit is ingesteld).
Hier maakt de }:O regelmatig saves, dus als de pc crashed hoef je niet opnieuw beginnen met een wu of stub.
Hij gaat gewoon verder waar de laatste save is gemaakt. :)
Helpt dit?

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• mvliet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 09:27
Moet je gewoon dit ff in je ini file plakken
[buffers]
checkpoint-filename=dnetc.cpf

succes

www.cenobytes.nl Noize Party's & industrialnation.nl

Verwijderd

alleen dat regeltje??? en na hoeveel tijd saved die het dan?

Verwijderd

vaak... elke minuut of zoiets. bij een crash ben je dan dus bijna niks kwijt, tenzij het een HD crash is :P

Verwijderd

maar moet bij filenaam wat je wilt saven of moet dat zo laten staan?? anders moet het buff-out.ogr worden ofzow?

Verwijderd

je mag zelf een naam verzinnen... die van mij heet checkpoint.ogr of zoiets :)

Verwijderd

ok en als ik dat gedaan heb en hij loopt een keer vast wat dan(ziet hij zelf weer waar hijs is gebleven)??? en word die file niet steeds groter?

• Geckoo
  • Laatst online: 22-05 08:42

Geckoo

Good news, everyone!

Nee zie het als een txt bestand waar in hij een nummer schrijft en elke keer als ie opnieuw saved dan haalt hij het oude weg (denk ik ) zoniet hij zal niet gig's gaan inemen :)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

heeft niemand informatie hierover want snap nog niet helemaal. want moet je het eerst instellen ofzow of is dat regeltje in je ini genoeg? ([buffers]checkpoint-filename=dnetc.cpf)

• Geckoo
  • Laatst online: 22-05 08:42

Geckoo

Good news, everyone!

sterker nog als bla.bli invult dan doet hij het ook
ik heb het gewoon in me config gedaan
heb alleen een redelijk oude client dus je moet maar zelf ff crea in die instellingen gaan kijken (staat als het goed is ergens een optie waar je koe wil laten checkpointen en daar gewoon iets invullen bv: c:\dnetc\bla.bli
vergeet dan niet een bla.bli te maken in je c:\dnetc\ map te maken. (dat bli krijg je door in je map opties de functie, bekende extensie "onzichtbaar maken"
als je nog problemen hebt vraag maar raak

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

ik heb nu dus checkpoint-filename=dnetc.cpf in mijn ini staan en hij heeft zelf een map dnetc.cpf aangemaakt dusseh denkt dat hij het nu wel doet??

• MadCow*
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Als het goed is wel ja.
Als de koe dat bestand heeft aangemaakt na de ini verandering. Dan werkt het.

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Verwijderd

ok thnx all voor medewerking kan ik weer rustig slapen!
Pagina: 1