Ik heb een script geschreven om gegevens uit een rss pagina te halen. Ik gebruik een goed werkende xml parser en gebruik onderstaande code om de gegevens weer te geven:
in IE werkt het maar in FF gaf hij eerst de foutmelding:
en toen kreeg ik volgende foutmelding:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| function ToonNieuws(){ var arrNieuws = xmlDoc.getElementsByTagName("item"); var oElement = document.getElementById("tekstvak") for (var i=0; i < arrNieuws.length ; i++ ) { var titel = document.createElement("div") var tekst = document.createElement("div") var hr = document.createElement("hr") titel.setAttribute("id","titel") tekst.setAttribute("id","tekstnieuws") titel.appendChild(document.createTextNode(arrNieuws.item(i).getElementsByTagName("title").item(0).firstChild.nodeValue)) oElement.appendChild(titel) oElement.appendChild(hr) tekst.appendChild(document.createTextNode(arrNieuws.item(i).getElementsByTagName("description").item(0).firstChild.nodeValue)) oElement.appendChild(tekst) } } |
in IE werkt het maar in FF gaf hij eerst de foutmelding:
ik heb dan volgende regel toegevoegd aan de xml parser:Fout uncaught exception: Geen toestemming om methode XMLDocument.load op te roepen
JavaScript:
1
| netscape.security.PrivilegeManager.enablePrivilege("UniversalBrowserRead") |
en toen kreeg ik volgende foutmelding:
en weet er ook iemand hoe ik kan zorgen dat als er html code in het rss bestand staat, dit ook kan laten werken als html code ipv een zuivere string?Fout uncaught exception: Geen toestemming om methode XMLDocument.getElementsByTagName op te roepen