Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
vraag, welk bios heb je? 3.09 is de nieuwste, upgraden zou kunnen helpen.
tevens, zou het kunnen helpen om je brander te resetten; dat is heel simpel bij de 3610, computer uit, rode knop indrukken, computer aan....je zou nu een schouwspel van knipperende ledjes moeten zien ....winhoos boot nu op, nu nog een herstart en klaar!
ik vond dit terug in mijn documentatie en dit is mij ooit een x angeraden door de philips helpdesk, en voor mij werkte het.
succes
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Dit is een algemeen 3610 probleem: het loopwerk loopt naarmate hij ouder wordt steeds stroever door verkeerd smeermiddel en uiteindelijk loopt hij vast.
Je zou nog kunnen proberen hem open te schroeven en schoon te maken (en eventueel smeermiddel erop wat wel hittebestendig is) maar ik geef je niet veel hoop: uiteindelijk is het gewoon einde verhaal met de 3610
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Wat jullie zeggen is eigenlijk:
cdd36110 stervende, koop nieuwe.
Ik begin er ook aardig moe van te worden.
Tips voor een goede niet te dure cdrw?
Ik denk dat je dan voor om en nabij de 200 gulden een heel leuk brandertje hebt
Artec 32x8x4 IDE CD-Recorder:
Geen 349,- maar 299,- !!
32x read, 8 speed write, en 4 speed rewrite, oftewel een complete 74 minuten cd-r in 10 minuutjes. De Arctec is een taiwanees topmodel, wat sinds kort ook in Europa wordt geleverd. De recorder is voorzien van een ruime 2mb buffer, en ondersteund alle gangbare brandmethodes, zoals Disc-At-Once, Track-At-Once, multisession,en packet writing.
NERO Burning ROM 5.0
Nero 5.0 is een zeer compleet cd-brandpakket. Branden van cd-rom,
audio-cd, Bootable cd, CD naar CD, van Harde Schijf-image, MP3 naar
audio cd, enzovoort. Alle gangbare methoden, zoals Disc en Track-at-once
en natuurlijk multisessie worden ondersteund, zodat u altijd een perfecte
kopie, of backup van het origineel heeft.
Winkelwaarde: F 149,- , tijdelijk GRATIS bij de aanschaf Artec 32x8x4 !!
Zoals u kunt zien, voor F 299,- bent u in het bezit van een volwaardige cd-recorder, inclusief
NERO software, en uiteraard alle benodigde kabels, drivers en handleidingen. De recorder
wordt geleverd in een Retail verpakking, bestellingen worden zo snel mogelijk verwerkt
en verzonden, mocht de recorder onverhoopt uitverkocht raken, bedraagt de levertijd ca. 5 werkdagen.
FunPrice Sales
Alternate kwam vandaag met een leuke mailing:
Philips CDRW (Bulk) 249,--
• 4x8x32x
• IDE interface
Philips CDRW (Kit) 279,--
• 4x8x32x
• IDE interface
• Nero 5.0
• IDE kabel
• Audio kabel
• 25 CD recordables
• Schroefjes
GREETZ
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Maar..
Die philipsen, daar heb ik nou effe weinig vertrouwen in...
Terecht?
Zijn er al reviews van die artec?
Verwijderd
Als je een ander merk cd haalt heb je kans dat het opgelost is
Verwijderd
Sorry dat ik weer effe terug kom jongens, maar heeft iemand goede en/of slechte ervaring met ricoh's?
Een vriend vertelde me dat aopens vaak een ricoh binnenwerk hebben, maar vaker terug komen.
Verwijderd
Allemaal aan poep gefikt.:r Ik koop nooit meer een philips
als er 1 kapot gaat en je koopt weer een Philips, ok!Op zondag 28 januari 2001 18:26 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Ik heb 3 philipjes gehad in één (1) jaar.:(
Allemaal aan poep gefikt.:r Ik koop nooit meer een philips.
die gaat ook kapot en je koopt weer een Philips
Verwijderd
Hij kon alleen nog maar Philips 80min Silver Premium (SP) branden.
74 min SP deed ie al een jaar niet meer.
Philips 80 min Multi Purpose doet ie ook niet en ook de nieuwe Philips 80 min niet.
En dat is nu net het probleem: Die nieuwe is gekomen ipv de 80min SP. Ik kan nu dus niet meer schrijven.
Platinum doet het ook niet meer, Aritha ook niet (sinds de zomer) en verder weet ik het niet zo.
Kent iemand een type CDR wat net zo makkelijk te branden is als een Philips 80min SP? Fik programma maakt niet uit, mobo niet, etc.
Als ie wel door de calibration heen komt (50%) stopt ie wel voor het einde van de CD (100%
Hij bedoelt garantieOp zondag 28 januari 2001 20:11 schreef uibeltje het volgende:
[..]
als er 1 kapot gaat en je koopt weer een Philips, ok!
die gaat ook kapot en je koopt weer een Philips
/dev/null
Maar m'n HP7200i (=3610 philips) is ook dood gegaan met diezelfde foutmeldingen. Lens schoonmaken.. ja, maarja dan blijf je smeren want het is elke maand feest met die serieOp donderdag 03 januari 2002 11:00 schreef I_Stealth_I het volgende:
[..]
Hij bedoelt garantie
oplossing; aflopende zaak, nieuwe kopen dus
/dev/null
KL**E ding kosste me 850 piek!
heb nu een sony 4x en een hp 8x, die werken toch stukken beter
Op mijn oude pc gaf ie op een gegeven moment dezelfde problemen. Ik had bijna een andere brander gekocht. Maar ja, lens schoongemaakt, firmware geupgraded en na een nieuwe install (win98se) doet de 3610 het nu weer prima (sinds een half jaar).
Ik krijg hier het gevoel dat vele 3610's zijn weggegooid die het eigenlijk nog prima werkten.
En een ander merk cd-r's (mmore gaf problemen) hielp ook.
Je bent niet de enige hoorOp maandag 07 januari 2002 12:33 schreef La_Pazz het volgende:
Ik ben dan nu waarschijnlijk de enige die geen problemen heb met de CD3610.
Op mijn oude pc gaf ie op een gegeven moment dezelfde problemen. Ik had bijna een andere brander gekocht. Maar ja, lens schoongemaakt, firmware geupgraded en na een nieuwe install (win98se) doet de 3610 het nu weer prima (sinds een half jaar).
Ik krijg hier het gevoel dat vele 3610's zijn weggegooid die het eigenlijk nog prima werkten.
Met verschillende merken cdr's heb ik weinig ervaring, heb altijd Taiyo Yuden cd's
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ach, mijn CD3600 (scsi-versie) doet het ook nog steeds prima na zo'n 500-600 cd'sOp maandag 07 januari 2002 12:33 schreef La_Pazz het volgende:
Ik ben dan nu waarschijnlijk de enige die geen problemen heb met de CD3610.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.