Nieuwe DVDR's met dezelfde mediacode worden niet gelezen

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34
na mijn topic Welke Harmon Kardon DVD speler speelt alles ? / alternatief dacht ik dus met de Arita's klaar te zijn. Aangezien ze op waren heb ik er een paar honderd bij besteld. Zelfde merk, exact dezelfde media code maar ik kan ze totaal niet lezen op mijn harman kardon speler.

Als ik de oranje versie brand en in de dvd speler stop leest hij direct de index en speelt de gehele dvd foutloos af

Nu heb ik een groene versie (ik praat dan over de print, niet over de onderkant) met exact dezelfde media code en stop ik die in de speler krijg ik gewoon botweg een disc error! hij leest hem niet eens in.

Ik heb beide visueel vergeleken maar ik kan aan de reflectielaag zo geen kleurverschil zien.
Ik heb de originele nec firmware weer op de brander gezet > geen resultaat
nero geupgrade naar nieuwste versie > geen resultaat.

Iemand enig idee hoe dit nu weer kan ?

Welke kleur reflectielagen staan bekend om hun beste compabiliteit ?

Ik baal als een stekker want ik kan nu op eigen kosten 400 stuks dvdr terugsturen maar ik weet totaal niet welke nu te bestellen :(

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02 20:45

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Plextor, Taiyo Yuden, Ricoh, Verbatim

Dat zijn zowat de beste die er zijn :)

• Ray
dupondje schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:44:
Plextor, Taiyo Yuden, Ricoh, Verbatim

Dat zijn zowat de beste die er zijn :)
ik heb nog nooit ergens die Taiyo kunnen vinden. veel over gehoord. weet jij waar ik die kan kopen ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ricoh is af te raden. Je kunt inderdaad het beste naar Taiyo Yuden schijfjes kijken. Het kan kloppen dat je nergens specifiek "Taiyo Yuden" kunt vinden. Deze worden doorgeschoven naar 2nd party fabrikanten die dan hun eigen merk erop plakken, zoals Verbatim. Mail/bel eens rond naar enkele DVD toko's (ddvd.info, opus.nl, etc), ze weten het wel :)

• Ray
BalusC schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 06:32:
Ricoh is af te raden. Je kunt inderdaad het beste naar Taiyo Yuden schijfjes kijken. Het kan kloppen dat je nergens specifiek "Taiyo Yuden" kunt vinden. Deze worden doorgeschoven naar 2nd party fabrikanten die dan hun eigen merk erop plakken, zoals Verbatim. Mail/bel eens rond naar enkele DVD toko's (ddvd.info, opus.nl, etc), ze weten het wel :)
nou het hele spul komt dus van Opus. Ik heb daar ondertussen een dikke bonje met de klantenservice omdat hun maar blijven beweren dat het probleem er is omdat ik mijn brander firmware moet upgraden. Ik stel een complete vraag / probleemomschrijving (dus mijn standalone leest niet) en hun zeggen upgrade firmware brander en sluiten mijn vraag :(

ddvdinfo ga ik zo maar eens even bellen dan (dat kan bij hun tenminste!) Overigens heb ik van opus ook een nummer in duitsland gevonden hehe maar goed ook daar kwam ik helaas niets verder dan dat ik het spul terug kan sturen

Het is eigenlijk nog vreemder geworden. Ik vond ook weer andere arita's in mijn thuis voorraad met een blauw golfje label. Deze hebben volgens diverse progsels ook R03 code maar deze kan ik opeens op 12x branden en werken daarna ook feilloos
Ik snap het niet meer. Het blijkt dat ook fuji naar ritek r03 is overgegaan, en sinds die tijd werken ze ook niet meer. Terwijl dus de oranje Arita met deze code feilloos werken.
Dit zou toch niet moeten kunnen lijkt me ????

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Originele Taiyo Yuden worden o.a. verkocht door os-mediatrade.de en svp.co.uk. Je betaalt wel verzendkosten maar als je er genoeg koopt vallen die wel mee.
Ook cdrwinkel.com had een tijdje terug diverse originele Taiyo's, maar nu zie ik alleen nog silver printables, plus wat Plextors met mediacode yudenxxx. Bij die zaak vervallen de verzendkosten boven een bepaald bedrag.

• Ray
ik ben momenteel aan het testen met Verbatim. De 16x min R zijn goed door de test! mijn speler leest en speelt ze feilloos. zowel op 8 en op 16x gebrand. Het beste wat ik tot nu toe heb gehad :)

Ik kreeg deze tip naast hier (schijnt ook toyanogwat te zijn) via de helpdesk van DDvdinfo. daar ga ik in het vervolg dan ook bestellen..>> daaaag Opus })

Vreemde is, wellicht door de kwaliteit, dat de beeldkwaliteit ook echt beter is. Ik denk ik verbeeld het me maar ik heb nu 2 films vergeleken en de verbatim geeft echt een beter resultaat dan de arita.

okz brander klaar, we gaan de plus R testen

plus R geeft wel blok problemen op 16x. dus ik ben eruit ik ga voor een paar honderd min R's !

[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 30-05-2006 18:30 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verbatim dvd's zijn meestal geen Taiyo Yuden, maar MCC of CMC (Verbatim is een merk van Mitsubishi,dat diverse eigen dvd-fabrieken heeft). Het wordt door de meeste kenners beschouwd als het tweede merk wat kwaliteit betreft, dus een prima optie.
Of je + of - moet gebruiken verschilt per type brander. Ook kan er per doosje of spindel variatie in kwaliteit zijn, dus voordat je echt massaal inslaat zou ik nog een tweede steekproef nemen. Denk er ook aan dat ze alleen goedkoper worden. Zelf sla ik nooit voor meer dan enkele maanden voorraad in.

Verwijderd

zelf houd ik koop ik telkens dvd's van platinum/benq en heb er nog nooit problemen mee gehad, 1 keer een onbekend merk gekocht, brander moeten flashen ervoor en toch nog steeds 50% uitval...
Wat ik je aanraad is om gewoon eerst een spindeltje van 25 te proberen, staan die je aan, dan koop je binnen een korte periode (dan heb je nog dezelfde mediacode vast) een paar 100 exemplaren, en kan je weer een eindje voort.

@ drfruit: soms is 400 stuks ook maar een maandvoorraadje hoor :+

• Ray
hehe ja het gaat hier soms snel met het branden maar zo hard ook niet. Ik heb er 325 besteld. Een pakkie van 25 voor de finale test en als deze zoals ik verwacht goed zijn het ik dus nog 3 palen van 100stuks.

Gaat het mis retourneer ik ze wel. Die andere 400 Arita's heb ik al weer naar een vriend gedaan en die doet er inderdaad niet langer dan 4 / 5 weken mee :)

Verwijderd

Via shop.cdfreaks.nl , kun je ook Taiyo Yuden kopen, dit zijn vrijwel de beste schijfjes die er zijn.

het zijn Plextor 16x DVD+R, met mediacode YUDEN 000 T3.

Ik heb nu 200 gebrand, en perfect, geen enkele uitval. en nu maar hopen dat ze lang meegaan..

had altijd platinum en philups.. meesten gingen nog geen 1 dag mee, of er '' viel " al data af.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:34

R-B

Blokkert

Hmm,

ik gebruikte altijd platinum schijfjes, maar aangezien die zovaak van mediacode veranderen wil ik anderen.

Ik lees nu al zovaak dat die yuden een goeie is, hebben mensen al ervaring hoelang het schijfje leesbaar blijft? Dat ze geen fouten geven heb ik onderhand wel veel gelezen :)

Hmm, prijs is ook merkbaar :P
Platinum met ritek03 mediacode : 100 stuks 29 euro
Plextor met yuden mediacode: 50 stuks 24 euro

[ Voor 19% gewijzigd door R-B op 06-06-2006 13:30 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Ray
ik ben nu aan de verbatim 16x dvd-r, paar spindels gekocht 100 stuks voor 40 euro

Verwijderd

Wat heb je aan platinums als je ze maar 1 uur meegaan?

echt waar, nog nooit zulke slechte schijfjes gehad..

Yuden nog geen 1 uitval en geen read errors
Pagina: 1