Ik heb vandaag een ontwikkelservertje in elkaar gezet ( Asus P4P800-X moederboard ( BIOS 1009 ) ).
Daar heb ik 4 identieke 1gb reepjes memory op gezet ( Kingston Valueram ).
Het vreemde is dat het BIOS hiervan maar 3.4gb van herkend ipv 4 zoals ik had verwacht. Ik heb inmiddels alle bankjes er los in gehad en alle bankjes worden los herkend als 1gb. Datzelfde gebeurd ook als ik 2 bankjes in Dual channel installeer. Er wordt dan 2gb herkend. Het geheugen is dus (IMHO) niet stuk.
Ook als ik de 3e erbij plaats wordt er 3072mb herkend. Zodra ik echter het laatste bankje plaats wordt er geen 4gb herkend maar 3.4gb.
Het OS ziet ook slechts 3.4gb. ( Windows XP PRO ).
Herkend iemand dit probleem en heeft iemand de oplossing?
Daar heb ik 4 identieke 1gb reepjes memory op gezet ( Kingston Valueram ).
Het vreemde is dat het BIOS hiervan maar 3.4gb van herkend ipv 4 zoals ik had verwacht. Ik heb inmiddels alle bankjes er los in gehad en alle bankjes worden los herkend als 1gb. Datzelfde gebeurd ook als ik 2 bankjes in Dual channel installeer. Er wordt dan 2gb herkend. Het geheugen is dus (IMHO) niet stuk.
Ook als ik de 3e erbij plaats wordt er 3072mb herkend. Zodra ik echter het laatste bankje plaats wordt er geen 4gb herkend maar 3.4gb.
Het OS ziet ook slechts 3.4gb. ( Windows XP PRO ).
Herkend iemand dit probleem en heeft iemand de oplossing?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.