Toon posts:

Audigy 5.1 custom channel mapping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,
Recentelijk heb ik een Logitech X-530 surroundset gekocht, en deze heb ik aangesloten op een Creative Sound Blaster Audigy geluidskaart. Ik heb echter nogal een probleem met het configureren van de geluidskaart.

Zoals je kunt zien op onderstaand plaatje heeft een mijn surroundset op de right-front sattelite een knopje zitten voor het volume. plaatje x-530

Helaas staat mijn computer aan de linkerkant van mijn kamer, en omdat ik het nogal lastig vind om elke keer drie meter te moeten joggen om het volume aan te passen, heb ik deze de front-right speaker dus links naast mijn computer staan.

Maar, als ik nu een film wil kijken 5.1 geluid, staan de front-speakers dus verkeerd om. Helaas zit de rechter speaker met een seriele kabel in de subwoofer, en is deze dus niet te verwisselen met het linker kanaal. Een andere mogelijke oplossing zou zijn om simpelweg de draad van de 3.5mm front-jack door te knippen, en de draadjes te verwisselen, maar ik dacht dat er ook wel een subtielere manier zou zijn.

Ook de creative driver-software die ik heb gedownload ondersteund geen 'custom channel mapping', daar baalde ik nogal van omdat de verkoper mij vertelde dat dit wel het geval was. Nu vraag ik mij dus af, of er een andere mogelijkheid is om dit probleem op te lossen, want ik heb zo ongeveer alles al geprobleerd wat ik kon verzinnen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!
--CyberRobin