Toon posts:

WACOM, in Nederland of in Amerika kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een WACOM Graphire4 XL gaan kopen maar vind €199,- erg veel geld.

Over een paar weken ga ik naar Amerika en daar kost hij maar $199,- dat is omgerekend +/- €163,-. Ook zit er daar meer software bij dan hier.

Echter als er iets niet goed mee is kan ik er niet even mee terug naar de winkel. En als er iets kapot gaat heb ik dan nog garantie en zo ja waar moet ik hem dan heen brengen?

Kan er überhaupt veel kapot gaan aan zo'n tablet?

Alvast bedankt voor de reacties.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ik wil een WACOM Graphire4 XL gaan kopen maar vind €199,- erg veel geld.
Dat is inderdaad het enigste nadeel van een wacom...
Over een paar weken ga ik naar Amerika en daar kost hij maar $199,- dat is omgerekend +/- €163,-. Ook zit er daar meer software bij dan hier.
Volgens mij zijn er twee XL versies van de Graphire 4; de 'Classic' met alleen Corel Painter, en de 'Studio' welke met Adobe Photoshop Elements 3.0 en NIK Color Efex Pro 2.0 Standard wordt geleverd. De classic versie is hier ook wel voor 160 euro te verkrijgen. De vraag is of je de extra software nodig bent.
Kan er überhaupt veel kapot gaan aan zo'n tablet?
Ik gebruik zelf nu al weer zo'n vier jaar een graphire 2 en vanuit die ervaring kan ik zeggen dat ze vrij betrouwbaar zijn. In de pen zit weinig elektronica en het is eigenlijk een gewoon licht stuk hard plastic. Dit is handig aangezien deze wel eens van het bureau afvliegt :). Verder alleen wat slijtage aan de pen-punt en aan het plastic-blad dat op het tablet ligt. Maar beide onderdelen kun je ook vervangen. (o.a. bij wacomshop.nl te krijgen)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Die 163 euro. Is dat incl sales tax? (BTW) Verkijk je daar niet op. Voor de rest kan je eventueel met verzendkosten, betalen (heb je een credit card?) en invoerrechten te maken krijgen. Voor details kan je het beste op de douane site kijken.

Enige wat ik wil zeggen is dat het goedkoop lijkt, maar uiteindelijk best duur kan worden. Voor die 4 tientjes verschil kan ik je aanraden het in NL te kopen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 21:03
Gunner schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:48:
Die 163 euro. Is dat incl sales tax? (BTW) Verkijk je daar niet op. Voor de rest kan je eventueel met verzendkosten, betalen (heb je een credit card?) en invoerrechten te maken krijgen. Voor details kan je het beste op de douane site kijken.

Enige wat ik wil zeggen is dat het goedkoop lijkt, maar uiteindelijk best duur kan worden. Voor die 4 tientjes verschil kan ik je aanraden het in NL te kopen.
Als je een laptop mee op vakantie neemt kan je gewoon je wacom in de laptop tas mee terug nemen. je hebt dan echter geen doos van je wacom meer die kan je niet mee nemen.
je software samen met je recovery cd gewoon in de koffer stoppen. Tis niet echt netjes maar je komt dan wel vaak onder de ivoer rechten uit. Heeft een vriend ook met zijn WRT54G gedaan. hij en nog 3 man zijn toen naar de US gegaan daar die router gekocht en terug naar huis. Bij douane vroegen ze waar ze die gekocht hadden. uitgelegd dat ze hebben gegamed en daarvoor dat aperaatje nodig hadden. en deze in NL hebben gekocht.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

To_Tall schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:30:
Bij douane vroegen ze waar ze die gekocht hadden. uitgelegd dat ze hebben gegamed en daarvoor dat aperaatje nodig hadden. en deze in NL hebben gekocht.
Kan. Alleen Linksys heeft europese modellen (eindigend op -EU) . Als de douane echt kwaad wil dan zoeken ze het serienummer uit en komen ze er achter dat het een US model is ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Die 163 euro. Is dat incl sales tax?
Daar had ik idd nog niet bij stilgestaan. Dan wordt het vershil al kleiner. Als je dan ook nog gepakt wordt bij de douane.....

Nee als ik het zo hoor koop ik hem dan toch maar liever hier in Nederland.
Is tenslote ook beter voor onze economie :)
De classic versie is hier ook wel voor 160 euro te verkrijgen.
Is dat een winkel- of internetprijs?

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Is dat een winkel- of internetprijs?
Ik denk internetprijs, dus dan betaal je nog zo'n 10 euro verzend kosten waarschijnlijk. Die prijzen haal ik overigens uit de pricewatch, misschien zit er ook wel één tussen met een gewone winkel.
Pagina: 1