Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 15:27
Ik kan bij mijn werkgever een aantal certificeringen volgen. Aangezien ik nog behoorlijk onervaren ben wil ik van deze mogelijkheid gebruik gaan maken. Mijn twijfel is op dit moment tussen MCSD(.Net) en SCJP(Java). Na wat research ben ik erachter dat MCSD in de loop van dit jaar wordt uitgefaseerd en wordt vervangen door een nieuwe variant. Verder bestaat MCSD uit 5 examens en SCJP uit 1(studie moet binnen afzienbare tijd zijn afgerond, deels in vrije tijd, dus ik wil de studielast liever laag houden).

Wat zijn jullie ideeën over MCSD en SCJP? Wat zou jullie voorkeur hebben en waarom?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 18:34

Robtimus

me Robtimus no like you

Mjah, ik ben bevooroordeeld: ik programmeer al een jaar of 6 in Java en ga morgen zelf op voor mijn SCJP. De MS certificering daarentegen zie ik niet zo zitten.

Ik weet trouwens niet of je MCSD wel mag vergelijken met SCJP. Als je op de titel afgaat moet je dan ook nog je SCJD halen, en dat bestaat uit 1 praktijk opdracht plus bespreking ervan (oa om aan te tonen dat je het zelf gedaan hebt).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:43
Ik vind de vraagstelling een beetje vaag: SCJP doe je wanneer je in Java programmeert, MCSD doe je wanneer je in .NET programmeert. Dus wedervraag: welke programmeertaal gebruik je?

SCJP is trouwens goed te doen: op het internet zijn ontzettend veel oefententamens te vinden die erg representatief zijn, dus je weet eigenlijk precies wanneer je genoeg weet.

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 15:27
CubicQ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:59:
Ik vind de vraagstelling een beetje vaag: SCJP doe je wanneer je in Java programmeert, MCSD doe je wanneer je in .NET programmeert. Dus wedervraag: welke programmeertaal gebruik je?

SCJP is trouwens goed te doen: op het internet zijn ontzettend veel oefententamens te vinden die erg representatief zijn, dus je weet eigenlijk precies wanneer je genoeg weet.
Aangezien ik bij een detacheerder werk is het afhankelijk van de klant welke taal ik ga gebruiken ;)

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
.Net of JAVA is de echte keuze die je moet maken.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

CubicQ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:59:
Nou, zo representatief waren die blijkbaar niet. Allemaal online tests gedaan, altijd 5+ fouten gemaakt. Vanmorgen mijn SCJP gedaan, binnen een uur stond ik buiten met 100% goed. Ik heb maar over 1 vraag echt getwijfeld. Bovendien was het formaat ietsje anders dan de proefexamens. Helaas mag ik er niks over zeggen van Sun / Prometric.

More than meets the eye
system specs

• Sammy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-10 19:44
Hm.. ik ben ook bezig, je maakt me wel nieuwsgierig :) Wil proberen in september examen te doen, momenteel ook druk zat (4e jaar WO Informatica).

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Buy the book, doe veel test examens, en heel belangrijk: doe veel praktijkervaring op.
edit:
Underscore is zo irritant, bold is beter ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Robtimus op 30-05-2006 19:49 ]

More than meets the eye
system specs

• Sammy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-10 19:44
Ik heb nu Sierra & Bates, goed genoeg?

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Dat is THE book, een betere is er niet voor je SCJP.
Al miste ik operator precedence, maar dat was ook het enige. Check ook http://www.javaranch.com/mock.jsp, en doe vooral de hard ones. Als je die haalt, haal je alles.

More than meets the eye
system specs

Pagina: 1