Toon posts:

[Gezocht] File Renamer met recover functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb een aardige muziek collectie (+/- 1000 albums)
De bestandsnamen zijn allemaal erg lang,
Maar om door mijn muziek collectie heen te kunnen bladeren heb ik natuurlijk wel nog bestandsnamen nodig.

Ik wil ze van mijn PC op de Xbox zetten en via de Xbox op mijn nieuwe PC,
Om makkelijk te zoeken op artiestnaam en/of nummer is het renamen opzich niet echt handig.
Dus ik zoek eigenlijk een programma dat mappen en mp3's kan renamen en daarna weer in de origenele naam terugzet.

Nu zul je je waarschijnlijk afvragen waarom ik niet gelijk alles op mijn Xbox zet,
Nou dit komt omdat de lengte van de naam maar een x aantal letters mag zijn.

Ik hoop dat iemand mij verder helpen kan,
Dennis.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het lijkt mij dat je een onmogelijke oplossing zoekt. Het lijkt mij het handigst om je mp3's naar je xbox te kopieren en daarna ze naar je nieuwe pc verplaatst.

Wat bedoel je eigenlijk met "Nu zul je je waarschijnlijk afvragen waarom ik niet gelijk alles op mijn Xbox zet?" Je schrijft immers zelf: "Ik wil ze van mijn PC op de Xbox zetten?"

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als het alleen om tijdelijke opslag gaat kan je er ook een zip bestand van maken. Kan je ze daarna weer uitpakken op je nieuwe pc, en heb je alle bestanden weer terug.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Jeldert schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:06:
Als het alleen om tijdelijke opslag gaat kan je er ook een zip bestand van maken. Kan je ze daarna weer uitpakken op je nieuwe pc, en heb je alle bestanden weer terug.
Dit is helaas geen optie omdat ik niet voldoende schijfruimte daarvoor heb,
Als ik 50GB wil inpakken moet ik toch en de mp3's en de zip op mijn hdd hebben staan.

En Sendy ik denk dat je me niet begrjipt het is ook de bedoeling om ze op mijn xbox te zetten,
Maar ik kan niks naar de xbox transferen wat een lange bestandsnaam heeft.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:17:
[...]

En Sendy ik denk dat je me niet begrjipt het is ook de bedoeling om ze op mijn xbox te zetten,
Maar ik kan niks naar de xbox transferen wat een lange bestandsnaam heeft.
Ik begrijp je inderdaad niet ;)

Als je nu eerst je mp3s kopieert naar de nieuwe pc. Daarna de namen op je oude pc aanpast en deze mp3s naar je xbox kopieert?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Windows 95 werd indertijd geleverd met een utility die dat kon doen. Het kon bestandsnamen omzetten naar 8.3 formaat en maakte meteen een lijst aan waarin de verkorte namen en de originele namen stonden. Die lijst kon dat later, op een andere PC, weer gebruikt worden om de oorspronkelijke lange namen te herstellen. Ik ben alleen vergeten hoe dat programma heette.

Probeer anders LongSave eens. Die doet blijkbaar precies hetzelfde.

[ Voor 14% gewijzigd door downtime op 29-05-2006 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
/downtime/ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:17:
Windows 95 werd indertijd geleverd met een utility die dat kon doen. Het kon bestandsnamen omzetten naar 8.3 formaat en maakte meteen een lijst aan waarin de verkorte namen en de originele namen stonden. Die lijst kon dat later, op een andere PC, weer gebruikt worden om de oorspronkelijke lange namen te herstellen. Ik ben alleen vergeten hoe dat programma heette.

Probeer anders LongSave eens. Die doet blijkbaar precies hetzelfde.
LongSave lijkt niet te draaien op XP,
Ik heb hem gerunned in cmd maar ik krijg dit:
code:
1
2
3
4
Computer Tyme LONGSAVE * Copyright 1997-2000 by Mark Perkel
All rights reserved * Version 1.3 * Releasedate: 07-10-00

Error: The file system on C:\FTP\Muziek doesn't support long names

als ik dit invoer:
code:
1
LONGSAVE C:\FTP\Muziek

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

LongSave lijkt niet te draaien op XP,
Ik heb hem gerunned in cmd maar ik krijg dit:
code:
1
2
3
4
Computer Tyme LONGSAVE * Copyright 1997-2000 by Mark Perkel
All rights reserved * Version 1.3 * Releasedate: 07-10-00

Error: The file system on C:\FTP\Muziek doesn't support long names
Ook al geprobeerd met Command.com i.p.v. Cmd.exe? Command.com zou beter backwards compatible met oude programma's moeten zijn. Da's de reden waarom ie nog steeds met Windows wordt meegeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
/downtime/ schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:59:
[...]

Ook al geprobeerd met Command.com i.p.v. Cmd.exe? Command.com zou beter backwards compatible met oude programma's moeten zijn. Da's de reden waarom ie nog steeds met Windows wordt meegeleverd.
Geeft het zelfde effect.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 15:46

BaRF

bijna kerst

en als je nou via een scriptje oid alle album namen bijvoorbeeld hernoemd naar een nummer? dan kun je later die nummers weer omzetten naar de originele naam :)

bijv: Balthazar en de Vlegels\Carnavalskrakers voor het slapengaan\Gebraden_hond.mp3

wordt dan 0433\0240\Gebraden_hond.mp3

(goeie plaat trouwens)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-07 09:20

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Damn heb dus hetzelfde probleem. Vanavond al cker 250 albums gerenamed en heb er nog zo`n 1000 te gaan 8)7 . Wilde het in etappes gaan doen, maar besloot toch maar even GOT af te speuren. Een doodlopende treath over het renamen van bestanden is helaas alles wat ik dus kon vinden. Is er misschien een programma zoals explorer die de mappen weergeeft op een bepaalt adres en dat je ze dan kan renamen zoals je bv werkt in word of exel. Dus dat je niet elke keer rechter muisknop naan wijzigen hoeft te klikken maar gewoon makkelijker kan renamen?

Ps Wilde voor deze vraag geen heel nieuw topic openen en dacht dat hij in deze treath wel redelijk thuishoord.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45
total commander kan wel een hoop renamen.
Maar wat d8 je van een php script lokaal draaien. De source code kan je dan meteen aanpassen naar jou wensen :)

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:44

Wimmel

Hello

downtime schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:17:
Gevonden op Microsoft Support
1. Run Lfnbk.exe, which is a long filename (LFN) backup utility available in the \\Admin\Apptools\Lfnback folder of the Windows 95 CD.

Lfnbk.exe removes your long filenames and saves them to a data file. Read LFNBK.TXT for more information.
En hier kun je het downloaden: http://www.microsoft.com/...s/W95LongFile/Default.asp

[disclaimer]
Ik geef geen garantie met betrekking tot de werking van deze utility onder WinXP
[/disclaimer]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Moderne dashboards (bv. XBMC) hebben de optie om ongeldige bestandsnamen automagisch te renamen bij het FTP-en.

Ook zijn er tientallen tools speciaal voor dit Xbox verschijnsel (max 42 chars bestandsnaam o.a.), waarvan de FTP-clients met ingebouwde rename optie waarschijnlijk het meest aantrekkelijk zijn.

Als je er aan denkt is het redelijk nutteloos om dit allemaal handmatig te doen, aangezien je computer dit een factor paar miljoen (?) sneller kan :)

This can no longer be ignored.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 23:59
Wimmel schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:20:
[...]
[disclaimer]
Ik geef geen garantie met betrekking tot de werking van deze utility onder WinXP
[/disclaimer]
maar goed dat je geen garantie geeft :9 :

This program requires Microsoft Windows '95(R)
It must be run from a DOS prompt from within Windows '95

zelfs al gebruik je compatibiliteit modus in 95

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1