Samsung 940BF hoofdpijn

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb dus een samsung 940Bf tft scherm gekocht,maar ik ben zo ontevreden over het beeld,het ziet er niet uit naar mijn mening,ik krijg er ook hoofdpijn van,heb alles al geprobeerd in te stellen op die monitor zelf maar krijg het niet zoals ik wil,de letters zien er niet uit,tis niet scherp of te scherp,geen idee hoe ik het omschrijven moet,beeld is te fel en als ik dat minder met contrast en brightness wordt het er ook niet mooier op.
heeft hier iemand soms hetzelfde? en weet iemand misschien wat ik nog meer kan instellen en met wat want anders gaat ie weer terug naar de winkel en werk ik liever op mijn ouwe 19"iiyama visionmaster 452 :s

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19

Leejow(saait)

Blater

Als eerste, zit je wel op voldoende afstand van de monitor? Het kan ook een kwestie van gewenning zijn. Kijk of het aanhoudend is die hoofdpijn want TFT's horen juist rustgevender voor je ogen zijn.

En als tweede, interpunctie please?

Verwijderd

zet cleartype aan of af, geen of het nu opstaat of niet :)

Verwijderd

je moet het contrast wel lager zetten,als de fabriekszetting,als je nog goeie ogen wilt behouden,tios anders net een TL balk.En dan vind ik het niet vreemd dat je hoofdpijn hebt

En niet scherp?,heb je de reso wel goed staan?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 19:33 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:26

Dentheman

Zie signature

het contrast wat omlaag als je ook moeie ogen hebt, niet te laag anders moet je zo turen om dingen te onderscheiden

Zie ondertitel

• marcelsmit
ik heb de monitor zojuist verder weg geplaatst,maar die letters zien er zo raar uit,net of het zwarte van de letters uitloopt ofzo.
ehm cleartype? wat is dat ? :s

Verwijderd

DVI aangesloten?

• marcelsmit
jammer,ik kan mijn berichten niet editten.

Ik heb hem eerst aangesloten op dvi uiteraard :P maar dat zag er hetzelfde uit.
Heb hem nu gewoon analoog aangesloten.
De contrast en brightness heb ik meteen al lager gezet en ik ben wat aan het proberen geweest met sharpness,maar die letters blijven niet mooi.
Jammer dat een screenshot waarschijnlijk niet werkt,anders kon ik het tonen.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 08:57

DaWaN

'r you wicked ??

Zit ie via DVI of VGA ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:06
Cleartype staat onder config scherm --> beeldscherm --> vormgeving --> effecten. En is ihmo een must op een LCD panel.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• marcelsmit
ik heb hem nu op vga aan gesloten.

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

The Samsung SyncMaster 940BF is a 19 analog and digital TFT-LCD delivering a response time of 4ms (G to G), 700:1 contrast ratio, 300cd/m2 brightness, --->1280 x 1024 resolution,

Welke resolutie draai jij?
Als dat 1024x768 is ziet het er idd niet uit.
Zet hem eens op die resolutie en zijn de letters dan nog wazig?

[ Voor 12% gewijzigd door Leutje op 29-05-2006 19:40 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

maak een foto als je wil,een screenshot helpt waarschijnlijk weinig inderdaad :)

edit,en op 1024x768 ziet het er ook niet goed uit nee,hij moet wel zeker weten op 1280x1024 staan.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 19:41 ]

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:10
Hij staat op de native resolutie neem ik aan? Anders kunnen de letters ook wat blurrie zijn.

spuit11 :P

[ Voor 8% gewijzigd door mach2 op 29-05-2006 19:41 ]

Hallo

Verwijderd

Welke videokaart gebruik je dan.

Verwijderd

Klinkt alsof ie niet in de native resolutie draait

riiight, ik moet es gaan refreshen voor ik post

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 19:49 ]

• marcelsmit
Nou dat cleartype was een goeie,en de resolutie wijzigen was nog beter,ik gebruikte normaal altijd 1152x864 en had hem wel omhoog gegooid maar per ongeluk op 1280x768 en dat zag er uitgerekt uit.
Maar nu zijn de letters wel scherp en is het een stuk aangenamer om te naar te kijken,nu kan ik met de contrast en brightness enzo wel mijn favoriete instellingen krijgen denk ik zo.
Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

aha das mooi,maar waarom heb je dat niet eerst bekeken,als ik vragen mag,of ie op de native resolutie stond,een TFt werkt oip dat gebied anders als een crt :)

Hij moet trouwens op 1280x1024,als je de native reso wilt, 1280x 178 is brreedbeeld reso.Op 1280x1024 ziet het er nog scherper uit

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 19:55 ]

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Hoofdpijn ligt meestal aan de refreshrate/scherpte. Ik had hetzelfde probleem met mijn 193p. Die stond eerst op Analog 75hz. Vrij snel opgemerkt en er een DVI kabeltje ingestopt (60hz), hoofdpijn over. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Blaxje op 29-05-2006 19:54 ]

• marcelsmit
ja gewoon nog nooit een tft in handen gehad en eerlijk gezegd ook nog nooit in geintresseerd geweest tot ik ineens de kolder in mijn kop kreeg en wat wilde kopen :) .
maar ik heb nu een superscherp beeld moet ik zeggen,hij gaat niet meer terug naar de winkel ;)
En ik ga zo meteen die dvi kabel er weer aan hangen want dan zou het beeld nog mooier moeten zijn lijkt me,en mijn videokaart is een asus radeon x800 pro

ook had ik over het hoofd gezien dat er op de cd nog een programma stond om dingen in te stellen dus die ga ik zo ook nog even proberen.

Verwijderd

kijk das mooi,veel plezier met je scherm :Y)

• marcelsmit
nog een beetje aan het instellen geweest,ik wil de kleuren hetzelfde hebben als ik op mijn iiyama had,maar dit wil niet lukken gewoon.
Is het normaal dat een tft andere kleuren heeft dan een crt of praat ik onzin nu?
Zijn er nog meer programmaatjes dan de bijgeleverde van samsung dat iemand weet om de kleuren in te stellen etc?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
wackomack schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:52:
nog een beetje aan het instellen geweest,ik wil de kleuren hetzelfde hebben als ik op mijn iiyama had,maar dit wil niet lukken gewoon.
Is het normaal dat een tft andere kleuren heeft dan een crt of praat ik onzin nu?
Zijn er nog meer programmaatjes dan de bijgeleverde van samsung dat iemand weet om de kleuren in te stellen etc?
Elke monitor heeft kleurverschil. Zelfs tussen dezelfde monitoren of tft's kan verschil zitten.

Verwijderd

je krijgt de kleuren nooit,zoals op een crt,de kleuren van een tft,zijn gewoon wat onnatuurlijker ,helaas 8)7

• marcelsmit
ah dus dat is normaal,goed dat ik het weet dan kan ik nu stoppen met zoeken :)

Verwijderd

wackomack schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:52:
Het is een kwestie van instellen totdat je, het voor jou, gewenste resultaat bereikt, ook wel spelen met de settings genaamd :)

Heb vroeger zelf met Iiyama's gewerkt, waren de beste schermen imho. Maar sinds ik met TFT werk zou ik nooit meer terug willen en dat de kleuren zo verschillen etc. is een kwestie van wennen. Als ik dezelfde games speel op TFT nu, als destijds op de Iiyama's vind ik het er alleen maar mooier op geworden. Neem in dat verlengde, de eerste TFT's schermen en die van hedentendaags, het wordt er alleen maar beter op.

Maar geniet lekker van je nieuwe scherm, maak desnoods voor de verschillende games/applicatie's profielen/settings aan, heb je voor ieder stukje de beste settings :)

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02-2025
Heb nu ook de 940bf in bezit. Kampte met de zelfde problemen. Nu, na jullie tips, blijft alleen ghosting nog over in BF2. Super irritant. Contact gehad met Samsung die mij vertelde er aan te wennen.

Nu lijkt ghosting mij niet normaal op een 2 ms scherm. Hij is dvi aangesloten op een 7800gt xfx. Verder heb ik een 74 gig raptor 16 mb cahche en een 3500+ proc. Iemand een idee wat te doen ?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

De enige oorzaak zou ik nog kunnen vinden in een brakke DVI kabel. Je videokaart en je scherm zullen wel in orde zijn. Anders zou ik het echt niet weten.

Goud is geen geld

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Lijkt me stug dat je met 2ms nog ghosting ziet. Staat vsync of iets dergelijks aan?

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Jeurizz
Nope staat niet aan. Geloof me nou maar, zit hier met een monitor van 330 eurie waar ik niet echt happy mee ben. Baal er echt van. Miss een idee om een andere DVI slot te proberen ?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Blaxje schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:53:
Hoofdpijn ligt meestal aan de refreshrate/scherpte. Ik had hetzelfde probleem met mijn 193p. Die stond eerst op Analog 75hz. Vrij snel opgemerkt en er een DVI kabeltje ingestopt (60hz), hoofdpijn over. :)
Ik geloof niet dat je dat merkt met een TFT? Al gaat de opmerking 'het zal wel tussen je oren zitten' hier niet op :P
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:02:
je krijgt de kleuren nooit,zoals op een crt,de kleuren van een tft,zijn gewoon wat onnatuurlijker ,helaas 8)7
En daar komt verandering in:
nieuws: 'Nieuwe lcd-technologie geeft crt het nakijken'
:)

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Jeurizz schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:52:
Nope staat niet aan. Geloof me nou maar, zit hier met een monitor van 330 eurie waar ik niet echt happy mee ben. Baal er echt van. Miss een idee om een andere DVI slot te proberen ?
Dat begrijp ik niet echt. Ik ken mensen die de voorloper hebben (930BF), en daarbij is absoluut GEEN ghosting te zien in geen enkel spel of film. Is er zoveel veranderd tussen deze twee modellen? Lijkt me niet, maar ik denk dat er hier iets anders aan de hand is dan ghosting.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ik gebruik ook een 930BF en heb compleet geen last van ghosting of hoofdpijn? Heel vreemd.
Het enigste wat ik wel had in het begin was dat ECHT FLINK moest wennen aan een tft. Kwa kleur en beeld het kijkt veel anders als een crt. Misschien nog even wachten? Hoe hoog staat je contrast en brichtness?

• Occy74
  • Laatst online: 27-07 17:52
DrumandBass schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:14:
Ik gebruik ook een 930BF en heb compleet geen last van ghosting of hoofdpijn? Heel vreemd.
Het enigste wat ik wel had in het begin was dat ECHT FLINK moest wennen aan een tft. Kwa kleur en beeld het kijkt veel anders als een crt. Misschien nog even wachten? Hoe hoog staat je contrast en brichtness?
Jij hebt een 930BF ja, lees nou eens goed welke tft de TS heeft?

Systeem Specs

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Occy74 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:21:
[...]
Jij hebt een 930BF ja, lees nou eens goed welke tft de TS heeft?
Ik reageerde op de post voormij. En daarbij is de 940 een4ms overdrive plank. Lijkt me echt stug dat die ghosting heeft in BF en niet in films?
Of de TS is een x-men of iets dergelijks met een reactietijd van 0.2 nanoseconde :P

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:25

Nox

Noxiuz

Maak anders een foto met dat progje met race auto's. Als je die aan samsung laat zien (met ghosting) dan moeten ze wel een verklaring geven.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Jeurizz
Heb een kort filmpje (4mb) geupload, waar je de ghosting in ziet.

http://rapidshare.de/files/23207895/Bf2_Ghosting.MOV.html

Kijk naar het torentje, daar zie je een lichte roze streep volgen. Bijzonder irritant.

Hebben jullie nog meer gegevens nodig over mijn systeem?

Alvast bedankt voor de moeite!

edit: Response Time Accelerator-chip (RTA) functie uitgezet, beeld minder scherp, ghosting verdwenen. Moet toch een andere manier zijn om van het probleem af te komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeurizz op 16-06-2006 14:48 ]

Verwijderd

Ik heb je filmpje gezien en ik vind et heel raar. OOk dat roze achtige. Zelfs op een Syncmaster 172T met 20-25 ms kan ik nog beter gamen, die heeft daar geen last van.
Ik begrijp 't niet hoe kan dit op die monitor. Et lijkt me dat die monitor niet echt 2 ms heeft?

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 12:08
ik heb geen tijd om alle reacties door te lezen(ben op dit idiote tijdstip nog aan het werk).

volgende punten:

bij de nvidia drivers zit tegenwoordig een progje om je monitor af te stellen: contrast, kleuren en bijvoorbeeld helderheid. probeer ens met dit progje je scherm af te stellen. als het niet in je videokaartdriver zit kan je het vast wel downloaden bij iiyama of samsung.

wat je nog kan proberen is om te spelen met versnellingsfrequenties. en als je het nog niet gebruikt probeer het apparaat eens dvi in te stellen. dit is wat me zo even te binnen schiet.

DVI aansluiting heeft de voorkeur.

en je hebt ook de divers geinstalleerd voor de monitor? op de plug and play monitor drivers kan de kwaliteit tegenvallen.

en je kan over het algemeen kleurenschema's instellen: warm cool en misschien wel meer. daar kan je ook mee spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Goros op 16-06-2006 16:25 ]

• Ultraman
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topic-hijack en daar later ook een los topic van maken? 8)7
Laten we daar maar even verder gaan. -> Samsung 940BF last van ghosting

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.