Toon posts:

Windows DVD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers.

Ik stel me zelf even netjes voor ik ben robin en nieuw op dit forum. :)

Mijn probleem is dat ik sinds kort geen dvd's meer kan afspelen in mijn dvd-speler
Als ik de dvd erin doe dan gebeurt er weinig ja mijn explorer slaat vast als ik op de cd klik in deze computer

cd's afspelen gaat perfect geen problemen mee alleen dvd's hangen

Ik zelf denk dat het niet aan mijn dvd speler ligt omdat deze is vervangen door een nieuwe en hij de zelfde probleem geeft ik heb ook al mn kabels nagekeken en ziet er in orde uit.

Ik hoop dat jullie me kunnnen helpen

Mvg,
Robin

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoi, welkom op got.

Geef allereerst eens de specs van je systeem, dan kunnen we tenminste wat zinnigs zeggen over je probleem.
Waarmee probeer je standaard je DVDs af te spelen? Heb je dat prog al eens geherinstalleerd?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
heb je verschillende (merken) dvd's geprobeerd ?
gebeurt het ook in veilige modus ?

Verwijderd

Topicstarter
Hier mijn specs

P4 3400
2 gb kingston pc3200
P4c800 e deluxe
Nec brander 3551

---------------

Ja ik heb orginele en gekopieerde dvd's geprobeerd maar geen 1 wilt die lezen en normale cd's doet die perfect

het gaat niet om een dvd afspeel programma maar mss dat die wel een conflict geeft door een programma sluit ik niet uit maar heb alle cd speelbare software nagakeke en verwijderd maar het gaat gewoon om dat die in windows zelf geen dvd's leest

ja ik heb het ook in veilige modus geprobeert maar ook geen succes

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 07:46 ]

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 14:00
Heb je wel de juiste codecs? Een pack als dit: http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm is voldoende. :)

Verwijderd

Topicstarter
is dat voor het lezen van dvd's? dan probeer ik het als ik thuis ben alvast bedankt later in de middag weer een reactie of dat is gelukt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt geen codecs nodig voor DVDs af te spelen, enkel een DVDprog (zoals powerDVD) dat is in staat is DVDs te decoden.

@TS, probeer die DVD speler eens in een ander OS (bijvoorbeeld een livelinux ding) en kijk of het daar wel werkt. Of installeer anders je OS eens opnieuw, want blijkbaar gaat het gewoon ergens fout met de software die je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ja een format c: is mn laatste hoop ;) maar ik dacht mischien is het een bekend probleem maar ik doe thuis wel ff ubuntu erop kijke of dat die daar dvd's lees

Verwijderd

Topicstarter
hey beste mense ik heb alles geprobeerd ben ten einde raad

ik heb alles geprobeerd ik heb nu een schone instalatie van windows en hij leest wel orginele dvd's ben ik nu achter, maar gekopieerde lees die niet

iemand nog tips of ideeën

MVG

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:02
misschien ligt het aan je DVD-ROM, hoe oud is dat ding?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:25:
Ik zelf denk dat het niet aan mijn dvd speler ligt omdat deze is vervangen door een nieuwe
deze heb ik pas 3 dage nieuw in huis en die andere gaf de zelfde narigheid

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:02
oops, niet goed gelezen ;)

ik zou het verder ook niet weten, sorry.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 00:04

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Doe eens systeemherstel indien mogelijk?

Heb je onlangs nog nieuwe software (vage 3rd party progjes wellicht) geinstalleerd? Iets om DVD's te rippen ofzo...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
nee ook niet ik heb een schone instalatie gdaan dus format alles en nu nog geen dvd's kan die aflezen alleen orginele geen gekopieerde :?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
heb je de firmware al eens geupdate ?

Verwijderd

Topicstarter
ook dat heb ik gedaan ja kabels stekkers vervange

geen mogelijk heid dat het op een vreemde manier aan mn mobo licht? maja waarom wel cd's en orginele dvd's maar geen gekopieerde dvd's :?
Pagina: 1