Toon posts:

Maxtor 250 GB sata 2 en ASUS K8N, HD installeert niet

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Harde schijf: Maxtor 250 GB sata 2 (6V250F0)
en een moederbord: ASUS K8N.

Ik heb de HD aangesloten en in mijn Computer Management zie ik onder Schijfbeheer een nieuwe schijf, (schijf 3) van 233,76 GB, standaard, online en niet-toegewezen.
Als ik met RMB kies voor nieuwe partitie en kies voor primaire partitie (hd is als extra opslag bedoeld niet als systeemschijf, dan is primaire partitie toch goed?), maximale grootte, stationsletter toewijzen (J) en dan kies voor snelformatteren (ik heb dit vinkje ook een keer uitgelaten met zelfde resultaat),
dan...
loopt mijn computer vast....

iemand tipS?

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand??

Verwijderd

BootCD met partition magic, (Hirens Boot CD) schijf partitioneren en rebooten.

Verwijderd

Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4

erg lullig allemaal maar ik vrees dat je die schijf niet werkend krijgt...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een schijf die net gekocht is, dus zou volgens dat topic het opgelost moeten zijn toch\?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als je nu eens met je windows cd opstart en van daaruit je hd formateerd ?
loopt ie dan ook vast :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Ik neem aan dat je al die nieuwste BIOS in the MB geflashed hebt?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
@Marck21: Ik heb mijn computerBIOS geflashed ja, of bedoel jij de bios van de harde schijf? wat is MB?

@chucky666: ik heb Ultimate Boot CD 221 met MaxBlast 3.0 de schijf herkend, hij laat 'm gewoon zien, als ik 'm dan formateer dan zie ik 0% en is enkele minuten aan het nadenken....daarna sluit het programma zonder bevestiging...maar misschien hoort dit wel....Daarna in XP zie ik een lokaal station, ongeformateerd....

Verwijderd

nee hoor het blijft problemen geven!

je zit gwoon met functies welke maxtor gebruikt in haar sata2/300 modellen, welke door VEEL controllers niet begrepen worden... het is niet anders ik heb echt al vanalles geprobeerd maar ik krijg mijn modellen ook niet aan het werk..

heb besloten ze maar de laten verstoffen totdat ik me conroe bordje heb... hopenlijk dat die sata controller die op dat bordje zit, die twee %)%&*^*^ maxtors wel wil pakken...

Verwijderd

Topicstarter
en het wil ook niet helpen als ik de jumper op SATA I zet?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Lijkt me sterk, valt natuurlijk te proberen maar dan zou dat ook wel in dat topic te lezen zijn...

Volgens mij kun je maar beter die schijf voor een ander merk omruilen ;)

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:36:
en het wil ook niet helpen als ik de jumper op SATA I zet?
Heeft bij mij geholpen.

Verwijderd

de jumper op de sata1 modus zetten bestaat niet,

er is slechts een jumper welke de schijf in sata150 modus zet, dit is dus alleen een bandbreedte vernauwing van de interface van de schijf...

die jumper helpt niks tegen conflicten als, staggered spinup en NCQ.
en dit zijn nu juist de eigenschappen van de maxtor sataII modellen welke zoveel problemen opleveren....

Verwijderd

Topicstarter
Jumper maakt hier idd niks uit....
in de computerwinkel zeiden ze dat SATA 2 downgradable is...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als je nou probeert om er een Extended Partition van te maken?

Weet ff niet meer uit mijn hoofd of 2 primary partitions wel goed gaat onder Windows...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

het probleem is dat je niet eens partities kan maken, omdat hij conflicteerd met je controller.....

@TS. wanneer ze bij de computerwinkel dat expliciet erbij hebben gezegd, kan je zonder meer je geld terug of een vervangend werkend model eisen... ze hebben jou namelijk verzekerd dat hij zou werken, wanneer jij namelijk had geweten dat het niet zou werken had je em nooit gekocht..

ik zou je ernstig aanraden om gewoon voor een hitachi, een seagate of WD te gaan... kwalitatief ontlopen ze elkaar weinig (NFI), en je hebt dan een schijf die wel zonder problemen word herkend
Pagina: 1